Toisioveto

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Röpöttäjä
Viesti:

Re: Toisioveto

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Se laakeriväljys tekee tuon jos holkit on oikein. Hihnan linjaus on todella pienestä kiinni. No pelastuksiksi osta kuivahihnapyörä spreitä sihauta hihnan reunaan. Ei kitise enää. Toinen on kirvesmiehen lyijykynä-. Mopo pukile ja kynää reunaan. Loppuu kitinä. Kun hihna tulee "takaisin" takahihnapyörälle eikä hypi linjaus on jo tosi lähellä. Vedossa akselit taipuu ja ajaa hihnaa vasemmalle paitsi sportsterissa oikealle. Niin sen kuuluu tehdäkkin. Kuiva kumi kitisee. Krafitti vie kitinän.
Röpöttäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Jos noi hihnapyörät on kuluneet pitkään niin kitisee vaikka säädät kuinka. Hinnan kolot on muokkantuneet ja hankausta riittää. Pistäkää krafittia hieman ja loppuu.
Kake78

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

Kävin nostamassa kaverin softailin ylös vertailun vuoksi. Kaikki näytti olevan samoinpäin/samanlailla, holkit kans. Näky siinäkin olevan pientä kulumaa vasemmalla hihnassa ja takarattaassa(en tiedä oikeaa nimeä) ja hihna kulkee edessä ja takana vasemmalla puolen. Mutta kun pyöritän omaa rengasta eteen päin, ni tuntuu että kanittais siihen eturattaaseen, taakse päin pyörii paljon kevyemmin, eli kun hihna siirtyy vasempaan reunaan eteen päin pyörittäessä alkaa kanittaa..mun mielestä kaverin rengas ei tee tota! Sisänsä toi vikinä ei haittaa kunhan tiedän että se ei riko mitään.. takana hihna menee hissukseen.

Onko niillä holkeilla väliä miten päin ne on enkä tarkoita järjestystä?
Softail Springer-97
Kiwi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Sen holkin voit laittaa akselille kumminpäin vaan, mutta jos puolillansa on eri mittaset nii ne pitää olla oikein.
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:05 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
AaPee63
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AaPee63 »

Moro tuosta toisioremmin kitinästä,elikkäs oon vaihtanut swingin kaikki hilut ja takasen laakerit ja linjaus kohillaan mutta ei ku vikisee.Ja ajokki oli 98vm. Electra.Remmillä ja hihnapyörillä ajettu n.35t.orggis kamat ainakin HD logot oli.Ajautuu remmi vaikka minkämoista linjausta on kokeiltu aina etiäpäin pyöritettäessä ulkoreunaan ja taaksepäin pyörittäessä sisäreunaan.
Elikkäs onkohan ny sitten tuo moottorin ja takapään linjaus pielessä.
Onko kukaan joutunut säätämään tämän kitinän takia kyseistä linjausta?
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 20:05 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Kake78

Viesti Kirjoittaja Kake78 »

AaPee63 kirjoitti:Moro tuosta toisioremmin kitinästä,elikkäs oon vaihtanut swingin kaikki hilut ja takasen laakerit ja linjaus kohillaan mutta ei ku vikisee.Ja ajokki oli 98vm. Electra.Remmillä ja hihnapyörillä ajettu n.35t.orggis kamat ainakin HD logot oli.Ajautuu remmi vaikka minkämoista linjausta on kokeiltu aina etiäpäin pyöritettäessä ulkoreunaan ja taaksepäin pyörittäessä sisäreunaan.
Elikkäs onkohan ny sitten tuo moottorin ja takapään linjaus pielessä.
Onko kukaan joutunut säätämään tämän kitinän takia kyseistä linjausta?
Toimiskohan ketjun aiemmat neuvot sunkin mopoos? Mä oon hieronu mun hihnaa ku hullu mu.. ja kaikkien ohjeiden mukaan ja eikun kitisi..sitten sain kuulla että mehiläisvaha ois hyvä tohon ja nyt viikko menty hissukseen. Mitä mieltä täällä ollaa tosta vahasta? Talvella vaihtuu kitinä ketjujen kolinaan kun en vaan pääse sinuiks hihnojen kanssa..
Softail Springer-97
Vastaa Viestiin