Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jospa sinne on jo kerran kiristäjä hajonnut jo edellisillä ja jotakin osia käynyt tiukan ja ahtaan välissä.
Kilsoja niin paljon, että luultavasti on kiristin jo kerran vaihdettu, kun on noin hyvässä kunnossa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Juu. Voi olla . Nuo kilometrit tuli kännykällä päivällä sohlatessa väärin: 528000 Mailia on se oikea luku.
Äkkiseltään näin muovityöstöhommissa kun itse olen..vaikuttas nuo palat hiukan kovilta kun noinkin vähän kuluneet mutta tuolla lailla "murustuneen" näkönen pinta :? ?
Pitää ny kattoo jos jossain vaiheessa avaa ja joko sen rataspaketin vaihtaa tilalle taikka uusii / tekasee vaikka uudet kulupalat :) ? Itestä tällä hetkellä näyttää että kovaa ajua vaan vaatii :P !
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

norsunkorva kirjoitti:528000 Mailia on se oikea luku.
Varmaan näppähäiriö vaivaa edelleen ja 52 800 mailia olis oikea luku, 528 000 on jo vähän kova lukema :)
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Hyvä huomio "Peacemaker" :P
Voe helevettiläenen..ei meinaa nyt millään sattua kohilleen..se tuo yx ylimääräinen nollakin lopussa ....antaa ..liian hyvän kuvan kestävyydestä vaikka ikivahvojahan nää kyllä on :P
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Peacemaker76 kirjoitti:
norsunkorva kirjoitti:528000 Mailia on se oikea luku.
Varmaan näppähäiriö vaivaa edelleen ja 52 800 mailia olis oikea luku, 528 000 on jo vähän kova lukema :)
Niin no... onkohan kyse "umpikierosta savolaisesta" jolloin vastuu siirtyy aina kuulijalle???? :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Sepä sama kiero savolaenenhan se tässä :P !
Huomisen kun vielä täällä sorvin eessä puuhastelee..ottaa hän illalla Teiden Kuninkaan per#een alle, vaimon tarakalle ja lähtee loman aloittajaisiksi heittämään muutaman pvn lenkin pohjois-Suomeen 8)
Pääsee laahainpalat hommiin :P !
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
tulokti
Viestit: 86
Liittynyt: 11:44 16.05.2006.

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja tulokti »

Moi,

Tässä yksi fakta,.. mun TC88 koneella on ajettu 65300km ja kun näitä keskusteluja on seurannut niin omakin epäilys noiden laahureiden kestävyydestä johtanut siihen että on ne noissa km:ssä syytä vaihtaa.
Koneeni on täysin tehdas originaali ja nuo km ovat faktaa.
Kun nyt taas on koppa auki niin kyllä noilla ajelisi varmaan lähes toisen mokoman.
Etummaisesta kulunut n.1mm ja takimmaisista jonkin verran enemmän...
Olen aina ajellut pääosin matka-ajoa ja öljyt vaihdettu niinkuin manuaali sanoo.

Aiheesta kun täällä lukee niin en kyllä voi uskoa joihinkin juttuihin, jossa muutaman kymppituhannen jälkeen laahurit aivan paskana..
Joten jossain mättää ja pahasti..?
Herääkin kysymys.. onko noissa tapauksissa kuitenkin menty koneille tekemään jotain sellaista jossa normaali öljynkierto (alkuperäinen pumppu) ei sitten olekaan enää ollut riittävä???

Tuo mitä norsunkorva kertoikin kuvien kera omastaan, niin uskon että ovat alkuperäiset... eikun kovaa ajoa vaan,..

Yst.terv, -TT-
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1042.0

Tossa olis, 23000 km ja kulumaa 3-5 mm.
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Vähän lueskelin tota linkkiä. Tietysti yksi syy vois olla tuo ketjun selkäpuolen laatu? Tottakai laahainpalankin muovin. Kun jokainen tietää ettei se laatu näissä juuri Putinin tekemistä sivuvaunumoottoripyöristä poikkea :lol: !!
Myös kaikki puuhastelut alkuperäistä muuttaen
voivat tietty vaikuttaa. Siitä voidaan varmaan kaikki olla kyllä samaa mieltä että jos 2000-luvulla tehty koneella kulkeva ajopeli ei kestä muutamaa sataa tonnia tavallista ajoa..osia moottoriin vaihtamatta, normi huollolla...huonohan se todella on :mrgreen:
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

No jos joku näitä kännisen insinöörin suunnittelemia, kivikautisista osista kasattuja, paskalaatuisella alumiinillä ja naurettavan alitehoisilla moottoreilla varustettuja pyöriä pitää mitenkään laadukkaina niin ihmettelen kyllä.

Fiilistä harrikoissa on, mutta teknisesti ovat aika naurettavia väkerryksiä jos rehellisiä ollaan. Ehkä se on osa sitä fiilistä...
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No eipä noi 2000 luvun kyykky japsitkaan mitään helppohoitosia ole, jos harrikka on kivikaudelta nii näissä ei kuitenkaa tartte säätää venttiileitä. Mitenkäs kaukaa menneisyydestä tollaset säätöpalat on kaivettu?
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Minkä helevetin takia te hommaatta noin huonoja kulkupelejä, joista ei löydy pätkääkään hyvää?
Ostaisitte oikeita moottoripyöriä, niin ei tarvitsisi jatkuvasti rutista.
Vai kullinjatkeenako tällaisia paskoja tarvitaan...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Pyörää en vaihtais, mutta en kyllä ole sokea suunittelu / rakennevirheille. Kuten mainitsin, ehkä just se fiilis puuttuis jos pyörä olis tehtaalta täydellinen.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
norsunkorva
Viestit: 681
Liittynyt: 16:46 06.09.2012.
Paikkakunta: Savo
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

:P ! Nohnoh poijjaat;ei tuosta kannata ääntä korottaa 8) ken ihan huolettomalla mopolla on ajanut..heittäköön ensimäisen kiven :lol: !
Ainahan näissä..pientä peukalointia tuppaa tuleen...jopa japseissa! Jos ajelee enempi...vaan tallissa sitä jos purkaa ja kerii..kesät talvet..muuttelee ja maalailee...eihän sitä paljon tien päälle kerkiä ja huoletontahan se on elämä :mrgreen: !
Tänne se Kuusamon korkeuksille taas toi King kuitenkin. Antaa ketjun rallattaa ja palojen kulua!
Sitten kun kosahtaa, vaihramme . Tilanteesta ja vaurioista riippuen..osat taikka pyörän :lol: ?
Merkkiä ja mallia ei mielellään. Mukava muksutin on ollu ajella. Tunne se on tärkein. Jo tässä iässä!
Alkuperäinen, ties miten paljon ajettu, 15 eurolla ostettu, toisiovetoremmikin on kestäny jo enemmän kilometreja kuin ne 2 edellistä ihka uutta ,tarviketta 8O !!

Mopo on kuin nainen...molemmat arvaamattomia? Aina.
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Röpöttäjä
Viestit: 1736
Liittynyt: 09:07 23.04.2006.
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: Twin Cam nokkaketjun laahainten vaihtotyön teettäminen?

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Tässä kun pähkin omassa mielessäni. Noita kusen keltaisia palikoita kun muutaman vaihtelin niin funtsin että mix perkele se on tommoista kovaa muovia tai mitä lie. Enskan kiristimet porsterissa, evossa ja winnissäkin on valakosta miun sannoissa nylokkia. Tuo umpikiero savolaisukko tietää muovit jotennii. Toinen mikä kismittää niin tuo nokkaketjun lyhyys. Kiristinpulikat joutuu aika jyrkkään kulmaan jolloin kitka on suurin vaikka öölit on välissä. Pääasia on kuitenkin että Norsunkorvan remmi kestää.......... :D
PS. En ole enskan kiristinpulikoita vaihtanut kuluneisuuden takia ikinä..... Automaattikiristimiksi oon vaihtanut mutta en omiin vain muitten. En tiijä miks.... joku semmoisen sätöksen haluaa.
Vastaa Viestiin