Maalin värikoodi

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

Anttis
Viestit: 7
Liittynyt: 21:04 03.06.2016.

Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Anttis »

Terve

Minulla on matta musta Dyna Street Bob vm.2011. Normaalisti ajelen sinkkupenkillä mutta nyt oli kesälomareissulla tuplapenkki päällä. Vaihtaessani sinkkupenkkiä takaisin huomasin tuplapenkin hanganneen takalokarin pintamaaliin jäljet... Jäljet ovat sen kokoiset että ajattelin koittaa paikkamaalata ne.

Tietääkö kukaan saako noita originaali värikoodeja selville mistään? Vai pitääkö luottaa väriviuhkaan ja silmään maalia valittaessa?
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4839
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 19:52 10.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Pave. »

http://www.colorrite.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Käsittääkseni tuolta löytyy kohtuullisen hyvin tietoa mopojen väreistä.....
Ja kun on tiedossa oma numero niin sitten kysymään kunnollisesta väriliikkeestä!
Itse ainakin sain muutama vuosi sitten vielä OIKEAA liuotinohenteista maalia omaan mopoon ja väri ja sävy on täysin oikea! Paikkamaalauksen kohtaa ei edes erota vaikka sen itse tietää.....
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Anttis
Viestit: 7
Liittynyt: 21:04 03.06.2016.

Re: Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Anttis »

Tuolta sivustolta näytti löytyvän oikea sävy! Mikäli joku kotimainen maalikauppa pystyy tuota väriä sotkemaan niin haen sieltä, muutoin tilaan ameriikoista.

Kiitos paljon neuvoista!


-Antti
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Kysypäs niistä liikkeistä jotka myy PPGn automaalia! Jälleenmyyjät löydät täältä . Coraväri ei myy suoraan yksityiselle, joten ota yhteys johonkin jälleenmyyjään!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Jaa taas auttaisi vinkin antamisessa paikakkuntatieto nimimerkin alla.

Itse maalautin pyörää viime talvena ja maalari löysi värikoodit PPG:ltä. Ja siinä PPG-maahantuojan kanssa samassa talossa on putka, joka kyllä myy värejä tee-se-itse miehillekin. Yhden koodin muikaan sekoitetun purkin olen sielä hakenutkin, mutta maalaus on vielä suunnitteluasteella.

http://www.tavoy.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Maalin värikoodi

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Joe Cool kirjoitti:Jaa taas auttaisi vinkin antamisessa paikakkuntatieto nimimerkin alla.

Itse maalautin pyörää viime talvena ja maalari löysi värikoodit PPG:ltä. Ja siinä PPG-maahantuojan kanssa samassa talossa on putka, joka kyllä myy värejä tee-se-itse miehillekin. Yhden koodin muikaan sekoitetun purkin olen sielä hakenutkin, mutta maalaus on vielä suunnitteluasteella.

http://www.tavoy.fi/yhteystiedot.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Unohdit mainita Porin myymäläm, kun sielläkin on.... :lol: :lol: Tieto joka kyllä löytyy tuolta sivulta kun vaan lukee ja klikkaa.... http://www.coravari.fi/myymala" onclick="window.open(this.href);return false;
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vastaa Viestiin