Kiitos valaisusta. Omalla 2013 pyörällä nyt ajettu 21000 km eikä se vielä pauku, joten matka jatkuu. Mutta hyvä tuo on huomioida.
Tuo JKKo:n kommentti on kyllä hyvä:
Konkurssi tulee jos näiden kaikki kitinät yrittää korjata tai korjauttaa.
Eli ei kun hanaa ja korjataan kun on sen aika. On näillä aika moni päässyt reissun ja takaisin
En ole kyllä käsittänyt, että nämä uudet olisivat yhtään huonompaan suuntaan TC88:sta menneet.
Itse matkaa taittavana kyllä arvostan tuota 2013 103 koneen kulkua ja noita välityksiä, mitä 6-lovisen kaatikon kanssa sinne on pantu. Matka-ajo on aivan toiselta planeetalta evo-electraan verrattuna, kun matkanopeuksia pystyy pitämään huudattamatta noin 20 km /h korkeammala. Samoin ABS-jarrut ovat ihan eri planeetalta. En osaa arvioida, miten iso ero on sitten TC88 ja 103 välillä. Runko ainakin muuttui 2009.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
2009:n 90tkm matkalle on mahtunut paitsi vaihteiston laakerointi, enskan jonkun tukilaakerin skoolin irtoaminen kera oikein ammattimaisen öljyvuodon kaukana kaikesta, kolme keulan remppaa, sis. yhdet uudet yläputket, kahteen kertaan vaihdetut takajouset. Itse TC96 ei ole kaivannut kuin tulppia ja suodattimia. Ai niin, jo 48tkm matkalla oli mennyt takahaarukan laakerointi ja on syytä epäillä, että on taas menossa, kun on kaarrekäytös ruvennut levottomaksi. Juu ja sitten vielä ainakin kahdessa teetetyssä korjuutyössä asennusmoka, eli korjaamopäiviä on riittänyt. Huomenna reissunpäällä ulkomaan HD diilerille jarruremppaan. Yritin sitä huollattaa ennen reissua, mutku ei ollut kuulemma muuta kuin säätövikaa. Nyt on.
Joe Cool kirjoitti:Omalla 2013 pyörällä nyt ajettu 21000 km eikä se vielä pauku
2011 taisivat laittaa vakiovarusteeksi tuon Screamin' Eaglen kompensaattorin, tuo kestänee hieman paremmin.
Tuo JKKo:n kommentti on kyllä hyvä:
Konkurssi tulee jos näiden kaikki kitinät yrittää korjata tai korjauttaa.
Eli ei kun hanaa ja korjataan kun on sen aika. On näillä aika moni päässyt reissun ja takaisin
Tässä on kaksi koulukuntaa... Itse kuulun siihen joka koettaa fiksata ongelmat ennenkuin ne estävät ajamisen.
En ole kyllä käsittänyt, että nämä uudet olisivat yhtään huonompaan suuntaan TC88:sta menneet.
Itse matkaa taittavana kyllä arvostan tuota 2013 103 koneen kulkua ja noita välityksiä, mitä 6-lovisen kaatikon kanssa sinne on pantu. Matka-ajo on aivan toiselta planeetalta evo-electraan verrattuna, kun matkanopeuksia pystyy pitämään huudattamatta noin 20 km /h korkeammala. Samoin ABS-jarrut ovat ihan eri planeetalta. En osaa arvioida, miten iso ero on sitten TC88 ja 103 välillä. Runko ainakin muuttui 2009.
Mä olen samaa mieltä, 103 on hieno kone matkalehmään. Eron 96:een huomaa kutosella ajaessa, 103 jaksaa jopa kiihtyäkin tarvittaessa... Runkomuutoksen arvo on kyseenalainen, olen ajanut kolmea uusirunkoista, joista yksi woblasi niin pahasti että meinasi vallan jännittää vauhdikkaassa ajossa. Enkä nyt tarkoita mutkatietä vaan Turun motaria...
Eli ei kun hanaa ja korjataan kun on sen aika. On näillä aika moni päässyt reissun ja takaisin
Tässä on kaksi koulukuntaa... Itse kuulun siihen joka koettaa fiksata ongelmat ennenkuin ne estävät ajamisen.
Uuden kun laittais ja vaihtais aina kahden kauden välein ja vielä olisi autoliiton kuskausturva...
Hirveä tuuri on ollut matkassa, mut vielä ei ole tullut tienpäältä noutoa. Viime suvena kun turbosta meni laakerihelat, oli aika tarkalla. Tankin kaks öljylitraa riitti just ja just 30km kotimatkaan.
Olis, mutta menee aika vanhaksi.
Viimeiset Indianit on tehty 50-luvun alussa.
Nämä Polariksen tekemät ovat sellaisia lyhytiskuisia puputtajia.
Muuten kyllä hienosti vanha merkki nostettu taas parrasvaloihin.
Jep, toki uudet äänet pitää tarkastaa. Mä ehdin tässä välin kokemaan kaikkien aikojen 1. tien laidasta motskarin noudon autolla. Olisi mulla ollut sivulaukun rakenteissa M6x30 pultti prikkoineen muttereineen hätäavuksi, ja pyörän niputtamiseksi, mutta kiukustukissani laitoin merkkiliikkeen hakemaan meidät moottoritieltä.
Sinällään ihan ok suoritus, vaihtoivat mulle jarrupääsylinterin kokonaisuutena (illasta aamuun) kun pedaali rupesi menemään pehmeänä pohjaan ja vielä luovasti ottivat varaosan myytävästä ajamattomasta pyörästä. Homma meni mönkään, koska laite ratkesi noin 60km päästä uudelleen ja nyt täysin takajarruttomaksi. Jarrupolkimen vivuston tappi putosi sokan petettyä. Siihen on syynsä *).
Kyllä se säikäyttää, kun tapailee liikenne-esteeseen tullessa pedaalia jalalla. Ei löydä, katsoo ja näkee polkimen roikkuvan etualaviistoon. Ennakoiva ajotapa, eikä käyty edes lähellä.
Oli pyörässä samalla myös ns "katsastus" tehty, kun täällä Itävallassakin korjaamon pitää kaikki tarkastaa ja antaa joko korjauskehoitus tai -suositus.
*) Josko jollakulla sattuu olemaan laukkupyörä-Dynan (switchback) service manual hallussa, niin kiinnostaisi nähdä jarrusylinterin osalta ohjeet elikkä vaihtosivut. Kuuluuko vivusto irroittaa ja ottaa sylinteri "takakautta" vaiko oisko kuitenkin ekaksi irroitettava jarrupolkimen ja sylinterin välistä tanko? Pikkuisen voisin laittaa Grazin liikkeelle palautetta kun on nyt jo pulssi tasaantunut.
Mutta summarum korjaamon tekemä "katsastus" otoskoolla 1 on höpöhommaa.
Vanhemman SE kompensaattorin ongelma on ettei voitele tarpeeksi ja kuluttaa ramppeja ja sisäpuolta. Ihan uuskin on sisältä ruskea. Homma fiksattiin lopullisesti kun sen designia muutettiin hieman ja enkakoppaan tuli toi öljyramppi. Ainakin aikanaan tohon uusimpaan kompensaattoriin päivitykseen liitty enskaan liimattava ramppi ja se pieni liimaputki maksoi maltaita ja vastaava liimaa ei oikein ollut vapailta markkinoilta saatavissa. Sittemmin liimaa ei enää edes myydä tarvikkeena vaan kompensaattorin päivitys tehdään valtuutetussa huollossa joka liimaa rampin. Ja ei oo halpaa mutta ongelmat ilmeisesti loppu. Ite aikanaan hypin tosta seinille, nyt oon vanhan mallisella se kompensaattorilla ajellu muutaman kymmenen tuhatta ja vielä on ihan paikallaan. Ja matkalehmällä jossa 120" kone, 100 ftlbs vääntö 1800 rpms ja enskassa banditin kytkimen takia vaIn puolet suositellusta öljymäärästä (bel-rayn gearsaveria). Joten ei sen takia kannata pyörää ostamatta jättäää.