FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****
Re: FLH 1979 Museo projeti
Pyörä toimii hyvin. Ei ole vain joutanut ajamaan. Yhden romun sain taas ulos.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tässä paskassa vuotaa pakoputket juurista. Tilasin Hot bikelta Shovelin tiivisteitä. Panen niitä 2 kpl aina yhteen juureen niin toivon että sais vuodon pienemmäksi ainakin jos ei kokonaan pois? Tein alumiinistä tiivarin mutta ei se kestänyt. Ei viitti ajaa kun aika kova möykkä. Kawasakin pakoputket %% takia. Muuten tuntuu hyvin toimivan ja jo 700 mailia ajanut. Välivaihteita löytyy ja loota kulunut. Ei oikein halua ketää koeajolle päästää kun jos välivapaa päällä ja painaa kaasua niin saattapi rusauttaa yhtaikaa 2 vaihetta päälle ja loota paska mutta kun tietää niin hakee varovasti vaihteet niin pärjää. https://www.youtube.com/watch?v=wFkuy9RDHlM" onclick="window.open(this.href);return false;
Pellimiehelle jä pikku vika helmaan. En vain huomannut kuin vasta nyt kun toin ulos. Hällä väliä.
Tähän paskaan ei ois kannattanut sekaantua. Typerä autokiima oli silloin. Meilä oli oma auto rikki niin muka käyttöön ostin. Ei tällä päässyt pihaa kauemmas kun jo meni rikki. Tästä lähtien kyllä pysyttelen mopopuolella.
Toisesta Shovelista meni kytkin. Aatellut että jos saisi säästettyä vähän fyrkkaa niin ostaisin paremmman kytkimen. Maksavat vain aika helkkaristi. Taitaa olla näitten akilleen kantapää tuo kytkin ja kannattais varmaan päivittää uudempaan after markettiin niin pääsis kiusoista. Tämmöstä mieli tekisi. Onko kellää kokemuksia näistä?
Pellimiehelle jä pikku vika helmaan. En vain huomannut kuin vasta nyt kun toin ulos. Hällä väliä.
Tähän paskaan ei ois kannattanut sekaantua. Typerä autokiima oli silloin. Meilä oli oma auto rikki niin muka käyttöön ostin. Ei tällä päässyt pihaa kauemmas kun jo meni rikki. Tästä lähtien kyllä pysyttelen mopopuolella.
Toisesta Shovelista meni kytkin. Aatellut että jos saisi säästettyä vähän fyrkkaa niin ostaisin paremmman kytkimen. Maksavat vain aika helkkaristi. Taitaa olla näitten akilleen kantapää tuo kytkin ja kannattais varmaan päivittää uudempaan after markettiin niin pääsis kiusoista. Tämmöstä mieli tekisi. Onko kellää kokemuksia näistä?
Re: FLH 1979 Museo projeti
Laita vaan sovelin oma kytkin kuntoon.
Mitä siinä toiminnassa on vikana?
Mitä siinä toiminnassa on vikana?
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Levyt on kuluneet ja piikkisian puikot pyörii ja ei saa tasaisesti kirittyä. Irrottaa kyllä mutta yhtäkkiä lyö päälle ja mennään pahan kolahduksen sattelemana. Mulla on tämmönen .
Olishan tuomonen orginaali aika halpa jos sen saa hyvätoimiseksi.
Olishan tuomonen orginaali aika halpa jos sen saa hyvätoimiseksi.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Puikot voi lukita migliimalla takaa, jos ovat hyväkuntoiset. Levyjen tekemiä koloja ei saa olla.jensen kirjoitti:Levyt on kuluneet ja piikkisian puikot pyörii ja ei saa tasaisesti kirittyä. Irrottaa kyllä mutta yhtäkkiä lyö päälle ja mennään pahan kolahduksen sattelemana. Mulla on tämmönen .
Olishan tuomonen orginaali aika halpa jos sen saa hyvätoimiseksi.
Välilevyt kannattaa uusia, jos ovat sinistyneet. Suoruuden voi kokeilla lasin päällä, uusiksi jos vähänkin keikkuu.
Sovelin kytkimestä saa kyllä hyvän ilman hitekkiäkin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Purin kytkimen. Piikkisiassa levyn uria. Käyköhän tämä mulle suoraan? Vanha piikkisika on neulalaakereilla.
26500
"Kytkimen pohja täydellinen 5-pulttinen, sopii 1936-1984 Big Twin mallit. Toimitus sisältää itse piikkisian, siihen valmiiksi niitatun kapean kitkalevyn, laakerihäkin sekä laakerit, laakerihäkin pidätinlevyn ja sitä painavat kartiomaiset pikkujouset, teräksisen sisemmän painelevyn ja tarvittavan määrän säätömuttereita. Korvaa H-D Oem.37550-41TB. Jos vanha 3-piikkinen sika on kulunut niin voit vaihtaa sen 5-tappiseksi. Useimmiten piikkisikakytkimen huono toiminta johtuu kuluneista tai taipuneista tapeista."
Siis tällainen.
Vanha piikkisika on tämmönen. Meneekö nämä vaihtaa päittäin?
Olipa muuten lujassa tuo mutteri. Toholla lämmitin.Rälläköin piikkejä vähemmäksi että ei tarvinut enää jatkovartta niin aukesi.
26500
"Kytkimen pohja täydellinen 5-pulttinen, sopii 1936-1984 Big Twin mallit. Toimitus sisältää itse piikkisian, siihen valmiiksi niitatun kapean kitkalevyn, laakerihäkin sekä laakerit, laakerihäkin pidätinlevyn ja sitä painavat kartiomaiset pikkujouset, teräksisen sisemmän painelevyn ja tarvittavan määrän säätömuttereita. Korvaa H-D Oem.37550-41TB. Jos vanha 3-piikkinen sika on kulunut niin voit vaihtaa sen 5-tappiseksi. Useimmiten piikkisikakytkimen huono toiminta johtuu kuluneista tai taipuneista tapeista."
Siis tällainen.
Vanha piikkisika on tämmönen. Meneekö nämä vaihtaa päittäin?
Olipa muuten lujassa tuo mutteri. Toholla lämmitin.Rälläköin piikkejä vähemmäksi että ei tarvinut enää jatkovartta niin aukesi.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Menee päittäin ja voit halutessasi laittaa nuo pitkät rullat, mutta siitä ei välttämättä ole etua.
5-piikkistä pidetään parempana, mutta säätäminen ainakin on kolmella ruuvilla helpompaa.
Pääasia on, että kytkin aukeaa tasaisesti. Tuo em. tarkoittaa, että kytkimen paininkansi nousee tasaisesti joka puolelta.
5-piikkistä pidetään parempana, mutta säätäminen ainakin on kolmella ruuvilla helpompaa.
Pääasia on, että kytkin aukeaa tasaisesti. Tuo em. tarkoittaa, että kytkimen paininkansi nousee tasaisesti joka puolelta.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Kiitos tiedosta. Osat tilattu.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tallilla tapahtuu. Huomenna saan Evo Väinöön pakoputken tiivisteet. Pikkusen viimeistelin pakareja. Harmittaa kun piti klommo lyödä että kiksi toimii ja ei vastaa pakariin. Kuumankestomustaa ruikkaan. Hioin karkealla paprulla hiomajälkiä että maali tarttuu. Pesin tinnerillä rasvat pois.
Maalaan vain käyrät ja teippasin pikku raidan mihin rajaan. Jos ei näytä hyvältä niin ruikkaan kokonaan.
Kytkinosat saapunee 2.8.
Maalaan vain käyrät ja teippasin pikku raidan mihin rajaan. Jos ei näytä hyvältä niin ruikkaan kokonaan.
Kytkinosat saapunee 2.8.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Takaputki ei enää vuoda ollenkaan. Edestä tupsuttelee mutta luulen että kun löysytän muttereita ja meisselillä siirrän hieman tiivistettä sekä kirin niin ei vuoda sekään. https://www.youtube.com/watch?v=HRRIshn ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhden vian kun vanhasta ruspasta korjaa niin tulee kaksi uutta. Jarru katosi edestä. Värkkäsin sen kanssa ja ei meinannut ilmaantua. Sain sen sitten toimimaan ja lähdin ajamaan. Vaihdeloova alkaa olla finaalissa. Välivapaita ja nyt löytyi taas uusi ominaisuus? Ykkösellä kun ajaa niin välistä lyö loova tyhjää.
Kattelin jo osia ja hinnat vaikutti messeviltä. Oikeita ohjelmatoimistoja nämä vanhat romut.
Yhden vian kun vanhasta ruspasta korjaa niin tulee kaksi uutta. Jarru katosi edestä. Värkkäsin sen kanssa ja ei meinannut ilmaantua. Sain sen sitten toimimaan ja lähdin ajamaan. Vaihdeloova alkaa olla finaalissa. Välivapaita ja nyt löytyi taas uusi ominaisuus? Ykkösellä kun ajaa niin välistä lyö loova tyhjää.
Kattelin jo osia ja hinnat vaikutti messeviltä. Oikeita ohjelmatoimistoja nämä vanhat romut.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Olipas kerrankin halpa vika. Ei tarvi kuin yhden shimmiprikan. Kawasakin vanne ja siihen joutui tekemään adapterin niin se oli löystynyt. Huomenna mopo nosturille ja käytän takapyörän poissa ja yhden prikan tai pari lisään niin homma hoidossa.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Ei paljoa kannattaisi ajaa, jos vaihteet ei pysy päällä.
Kannattaa ekaksi ottaa laatikon kansi irti ja tarkistaa, onko siirtäjien seuraajissa rullaholkit tallella. Vika vaikuttaisi siltä, ettei rullia ole ja siirtäjät eivät ole tiiviit uriinsa.
Sitten alkaakin maksamaan, jos edellä olevat asiat on kunnossa. Sakarakytkimet ja rattaissa olevat vastinpinnat ovat pyöristyneet ja niihin ei oikein toimivaa korjausta ole muuta kuin uusia kaikki, joissa näkyy kuluneita kulmia.
Omakohtaisia huonoja kokemuksia on rälläköimisista....
Kannattaa ekaksi ottaa laatikon kansi irti ja tarkistaa, onko siirtäjien seuraajissa rullaholkit tallella. Vika vaikuttaisi siltä, ettei rullia ole ja siirtäjät eivät ole tiiviit uriinsa.
Sitten alkaakin maksamaan, jos edellä olevat asiat on kunnossa. Sakarakytkimet ja rattaissa olevat vastinpinnat ovat pyöristyneet ja niihin ei oikein toimivaa korjausta ole muuta kuin uusia kaikki, joissa näkyy kuluneita kulmia.
Omakohtaisia huonoja kokemuksia on rälläköimisista....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Kattelin mieki osia ja ei tonnilla taida korjata. Revtech lootia saa halvalla mutta ne on huonoja. Toisella foorumilla joku tyyppi osti Revtech loovan niin se piti heti purkaa ja korjata.
Tässä kyllä vaihde pysyy päällä mutta välivapaita. 3-4 ylimääräinen vapaa. Varmaan jos antaisi kierroksia niin se löisi vaihteen päälle tai kaksi? Varovasti ajelen. Talvella loota pöydälle.
Adapteri löysällä ja kun pyörää kallistaa niin lyö tyhjää. Siihen täytyy miettiä joku parempi systeemi. Olisi helppo hitsillä vetää se kiinni mutta siellä on laakeri alla ja ei vois sitä enää vaihtaa.
Tässä kyllä vaihde pysyy päällä mutta välivapaita. 3-4 ylimääräinen vapaa. Varmaan jos antaisi kierroksia niin se löisi vaihteen päälle tai kaksi? Varovasti ajelen. Talvella loota pöydälle.
Adapteri löysällä ja kun pyörää kallistaa niin lyö tyhjää. Siihen täytyy miettiä joku parempi systeemi. Olisi helppo hitsillä vetää se kiinni mutta siellä on laakeri alla ja ei vois sitä enää vaihtaa.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Värkännyt koko päivän romujen kanssa. VN Evolla ajelin pikku lenkin. Hyvin se toimi. Pientä puuhaa sen kanssa. Harrikan kytkimen kokosin. Kiristimen pultti oli juuttunut ja se piti porata. Likainen ja ikävä homma oli. Kokeilin ja hyvin toimi.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Ei taida Evon loovaa kannattaa korjata? Käytettyjä loovia saa jenkeistä alle 500e tai sitten esim tämä 710e.