FLH 1979 Museo projeti **MIELENKIINTOINEN KETJU PILALLA*****
Re: FLH 1979 Museo projeti
Loota pöydällä. Katellut osien hintoja ja uusia aftermarket loovia ja niitten hintoja? Jos korjaa tämän loovan niin siinä ei jää muuta kuin työn ilo. Minua ei erikoisemmin kiinnosta tämän laatikon sielunelämä niin ostan uuden. Ei vielä ole fyrkkaa. Täytyy säästää että saa rahat kasaan.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Yön aikana purin sen lotjan. Mie olin vähän Harrikan tekeleeseen pettynyt. Lapsellista tekoa. Tuon ois kyllä saanut uudelleen suunnitella. Joutui lämmittämään ja hakkaamaan ja prässäämään. Loputtomasti lukkoprikkoja. Miksei ne ole tehneet kahdesta kappaleesta kuten japsit. Lohkot olisi vain pultattu yhteen.
Oispa paljon rahaa niin ostaisin Bakerin loovan. Tuon minun vanhan paskan voi heittää vaikka järveen.
Oispa paljon rahaa niin ostaisin Bakerin loovan. Tuon minun vanhan paskan voi heittää vaikka järveen.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Harrikan laatikossa on sellainen mukava ominaisuus, että sen saa purettua ja kasattua rungossa kiinni.jensen kirjoitti:Yön aikana purin sen lotjan. Mie olin vähän Harrikan tekeleeseen pettynyt. Lapsellista tekoa. Tuon ois kyllä saanut uudelleen suunnitella. Joutui lämmittämään ja hakkaamaan ja prässäämään. Loputtomasti lukkoprikkoja. Miksei ne ole tehneet kahdesta kappaleesta kuten japsit. Lohkot olisi vain pultattu yhteen.
Oispa paljon rahaa niin ostaisin Bakerin loovan. Tuon minun vanhan paskan voi heittää vaikka järveen.
Pitäisi purkautua pakettina ulos kohtuu helposti, kun ottaa kannen siirtokoneistoineen pois. Pääakselin holkki vaatii oman ulosvetäjän, mutta muuten perus ruuvausta.
Ei se japsissakaan aivan pikkujuttu ole, kun pitää koko moottori olla pöydällä selällään ja sitten lohkon alapuolisko pois. Ensin tietysti kyljistä kaikki kopat...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FLH 1979 Museo projeti
Näyttää helpolta kun sen tekee ammattimies. Minun hommat ei luonnistuneet ollenkaan.
Mitään varsinaista vikaa en löytänyt mutta jotain siellä on ollut ylimääräistä sisällä kun oli iso kolo iskeytynyt kuoreen. Onko tämä vain niin kulunut. Tuossa tuo jenkkien opetusvideo. https://www.youtube.com/watch?v=wv9FzI6MTKg" onclick="window.open(this.href);return false; Aika homma tämmösessä.
Mitään varsinaista vikaa en löytänyt mutta jotain siellä on ollut ylimääräistä sisällä kun oli iso kolo iskeytynyt kuoreen. Onko tämä vain niin kulunut. Tuossa tuo jenkkien opetusvideo. https://www.youtube.com/watch?v=wv9FzI6MTKg" onclick="window.open(this.href);return false; Aika homma tämmösessä.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Kova paukku ollut lohkoon. Melkein reikä tullut.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tuota videota kattelin. Varmaan on huippumies mutta on hyvät pelit ja vehkeet. Uusi loova ja ei ole tarttuneet prässäykset niin lujaan kuin vanhassa loovanpaskassa. Mie en helkkarillakaan saanut irti vitosvaihteen ratasta laakerista vaikka paukutin vasaralla ja yritin prässilläkin. Videolla kevyt kopautus massavasaralla ja irtoaa. Myös potkustartin kiksinratas olin mielenkiintoinen irrotettava kun se oli pitänyt lukkoliimalla panna. Nestekaasulla lämmitin ja viimein irtosi ilmakoneella. Lukkopihtejä meillä ei ole oikein hyviä kun niitä ei ole uusia hankittu 20 vuoteen. Prässi on hyvä mutta turhan iso pikku puristuksiin.
Pääakselin puslaan mulla ei ollut työkalua. Pikku rälläkällä tein hahloa ja viimein myötäsi. Sen vitosvaihteen laakerin kyllä saan irti mutta hitsaan siihen rautaa migillä että pääsen prässillä sen painamaan. Ei kait kukaan vanhalla laakerilla näitä kokoa vaikka varmaan öljyssä uiva laakeri on ihan hyvä mutta ei maksa niin paljon että sitä säälisin.
Pirun kallis tuo korjausarja. Tiivisteet ja laakerit ja lukkoprikat yli 300e. Minkähänmoinen työkalu tarvitaan neulalaakeeiden irroituksiin?
Minusta se pääakselin holkki oli päässyt liikkumaan. Oliskohan 5 milliä . Se voi kyllä aiheuttaa että ykkönen lyö tyhjää. Ei työnnä ratasta päälle vaan krapuaa vain reunasta.
Pääakselin puslaan mulla ei ollut työkalua. Pikku rälläkällä tein hahloa ja viimein myötäsi. Sen vitosvaihteen laakerin kyllä saan irti mutta hitsaan siihen rautaa migillä että pääsen prässillä sen painamaan. Ei kait kukaan vanhalla laakerilla näitä kokoa vaikka varmaan öljyssä uiva laakeri on ihan hyvä mutta ei maksa niin paljon että sitä säälisin.
Pirun kallis tuo korjausarja. Tiivisteet ja laakerit ja lukkoprikat yli 300e. Minkähänmoinen työkalu tarvitaan neulalaakeeiden irroituksiin?
Minusta se pääakselin holkki oli päässyt liikkumaan. Oliskohan 5 milliä . Se voi kyllä aiheuttaa että ykkönen lyö tyhjää. Ei työnnä ratasta päälle vaan krapuaa vain reunasta.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Vitosen ratas irti. Ei siinä lakrussa hitsi pysynyt. Laakerista aina lähti irti. Hakkasin laakerin paskaksi ja rälläkällä kooli halki ja sitten irtosi. Mikä se ois näitä hommia tehdä mutta kylän vajakit mölisee. Ei ole oikein työrauhaa.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Tämmösen korjausarjan taidan ostaa josko kokeilis korjata.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Löin sen vaihdeloovan romuloovaan. Kawasaki osat paiskasin ulos romukasaan että sai tilaa. Ei ne kawan osista olleet kiinnostuneet mitään maksaan ja nyt saan ainakin romun painon mukaan. Hyviä osia oli. Esim virheetön kytkinkori. Sielä ne nyt könöttää. Kyllä se on niin että kaikkea tee se itsekkään miehen ei kannata tehdä itse. Laatikon korju on minusta Harrikkaan ammattimiehen hommaa. Mie en ole semmonen.
Meinaan säästää tähän pelimerkit.
R/T BLK.S/TAIL 5SP 2.94 TRANS SERIAL#
1321,13 € Tästä saa 10% alennuksen.
Revtech musta 5-vaihteinen vaihdelaatikko. Laatikon runko valmistettu 356-T6 alumiinista,8620H kromimolybdeeni terästä olevat rattaat, kovakromatut pää ja sivuakselit.2.94:1 välityksellä 1.->2. vaihdettaessa kierrokset eivät
Siitä ei varmaan niitä välivapaita sais millään pois muuta kuin vaihtamalla kaikki uuteen. Andrews setti 1200 e ja Revtech osat 900.
Meinaan säästää tähän pelimerkit.
R/T BLK.S/TAIL 5SP 2.94 TRANS SERIAL#
1321,13 € Tästä saa 10% alennuksen.
Revtech musta 5-vaihteinen vaihdelaatikko. Laatikon runko valmistettu 356-T6 alumiinista,8620H kromimolybdeeni terästä olevat rattaat, kovakromatut pää ja sivuakselit.2.94:1 välityksellä 1.->2. vaihdettaessa kierrokset eivät
Siitä ei varmaan niitä välivapaita sais millään pois muuta kuin vaihtamalla kaikki uuteen. Andrews setti 1200 e ja Revtech osat 900.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Pajalla tapahtuu. Sain lyötyä pääakselin neulalaakerit kooleineen irti. Taidan kuitenkin kokeilla korjata kun tuota rahaakaan ei ole ylimääräistä. Opetusvideo https://www.youtube.com/watch?v=sb4V1Wnj86c" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: FLH 1979 Museo projeti
Pajalla tapahtuu. Päälaakeria jäähdytin muorin kaapissa ja se pujahti helposti paikalle. Pääakselin neulalaakerit taas kooleineen jääkaappiin ja kun ne oli jäässä niin kaasupullolla lämmitin pääakselia ja prässillä sain lakrut paikoilleen.
Yksi muukin neulalaakeri kooleineen paikalle mutta se meni ihan vasaralla. Laakerin olin myös jäähdyttänyt.
Ei ole enää paljoa kesken tämä loota. Vaihdan lukkoprikat ja välilevyt uusiin. Akselipakat kiinni trapdooriin ja paikoilleen.
Kytkinakseliiin pitää tehdä uudet jengat. Mulla on siihen jo pakka tilattuna ja mutteri.
Yksi muukin neulalaakeri kooleineen paikalle mutta se meni ihan vasaralla. Laakerin olin myös jäähdyttänyt.
Ei ole enää paljoa kesken tämä loota. Vaihdan lukkoprikat ja välilevyt uusiin. Akselipakat kiinni trapdooriin ja paikoilleen.
Kytkinakseliiin pitää tehdä uudet jengat. Mulla on siihen jo pakka tilattuna ja mutteri.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Clymerissä huonot kuvat. Tässä hyvät ja helpottaa kokoamista.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Akselit kasassa. Menen kohta kasaamaan.
Re: FLH 1979 Museo projeti
Pikku muutos vielä niin nyt varmaan jopa toimii. Siirsin rattaita ja panin aksilat paikoilleen.
Akseliin tein milliset jengat
Akseliin tein milliset jengat
Re: FLH 1979 Museo projeti
Teitkö tiuhakierteiset?jensen kirjoitti:
Akseliin tein milliset jengat
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!