UUSI RUNKO ??
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 20:28 30.07.2013.
- Viesti:
UUSI RUNKO ??
Kertokaapa viisaat ne olennaisimmat erot,mitä tuli 2008 jälkeisille Ultra malleille.En tarkoita nyt Rushmore versioita. Siis 2009 osa myytäviä on jo n.s uusirunkoisia, ainakin paino Ultrassa nousi tuossa vaiheessa reilusti. Joihinkin vanharunkoisiin Ultriin on asennettu rungon jäykistin, oliko ne niin löysiä ajoltaan vai onko kyseessä lähinnä fiilis pohja ?? Mielenkiinnosta kysyn, kun on alkanut kiinnostamaan tuollainen vähän vanhempi malli.
Jämsänäijä, luonnonoikku vai tekovika.......?? FLHTCUI-13
Re: UUSI RUNKO ??
Jostain varmasti löytyy tarkkakin speksaus, mutta kymmenia tuhansia sekä vanha- että uusirunkoisilla ajelleena voin jotain mainita.
Runko uusittiin ja jäykistettiin 2009-malleihin. Lisäksi moottorin kiinnikkeitä muutettiin. Ero on merkittävä, kun niilllä ajaa peräkkäin ja vertailee. Vanhan rungon rakenne elää esim. hiljaisissa käännöksissä kyytiläisellä ja täydellä lastilla. Tämän tuntee periaatteessa jokaisessa risteyksessä, käännöksessä ja jopa jarrututuksessa.
Vanhoihin ei ole asennettu rungon jäykistimiä, se olisi mahdoton tehtävä. Niihin on asennettu taakse nivelöityjä tukitankoja, jotka pitävät moottori-vaihdelaatikkopaketin paremmin rungon suuntaisena hankalissa tilanteissa. Tällaista kokeilleena en voi sanoa muutoksen olevan mitenkään radikaali Ultrassa. Dynassa ilmeisesti huomattavasti suurempi.
Lukaisepa tuo raporttini jousituksesta ja iskunvaimennuksesta. http://hdcf2.planeetta.com/juttutupa/vi ... 36&t=60068" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkeinpä tohdin väittää, että '97 huononnettujen takaiskareiden piikkiin voi panna monta woblausta. Woblausta on saatu siis aikaan myös uusirunkoisilla.
Runko uusittiin ja jäykistettiin 2009-malleihin. Lisäksi moottorin kiinnikkeitä muutettiin. Ero on merkittävä, kun niilllä ajaa peräkkäin ja vertailee. Vanhan rungon rakenne elää esim. hiljaisissa käännöksissä kyytiläisellä ja täydellä lastilla. Tämän tuntee periaatteessa jokaisessa risteyksessä, käännöksessä ja jopa jarrututuksessa.
Vanhoihin ei ole asennettu rungon jäykistimiä, se olisi mahdoton tehtävä. Niihin on asennettu taakse nivelöityjä tukitankoja, jotka pitävät moottori-vaihdelaatikkopaketin paremmin rungon suuntaisena hankalissa tilanteissa. Tällaista kokeilleena en voi sanoa muutoksen olevan mitenkään radikaali Ultrassa. Dynassa ilmeisesti huomattavasti suurempi.
Lukaisepa tuo raporttini jousituksesta ja iskunvaimennuksesta. http://hdcf2.planeetta.com/juttutupa/vi ... 36&t=60068" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkeinpä tohdin väittää, että '97 huononnettujen takaiskareiden piikkiin voi panna monta woblausta. Woblausta on saatu siis aikaan myös uusirunkoisilla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: UUSI RUNKO ??
Allekirjoitan tämän, mun edellinen tourinki, 2015 Road King oli suorastaan pelottava laite nopeammassa ajossa... Turun motarin "mutkissa" meinasi muutaman kerran hieman jänskättää että pysyyköhän kuski kyydissä kun kinky alkoi vikuroimaan. Toisaalta sitten taas aiempi 2010 Road King ja tämä nykyinen 2016 ultra-shark eivät ole osoittaneet mitään woblausoireita.Joe Cool kirjoitti:Woblausta on saatu siis aikaan myös uusirunkoisilla.
Viva Knievel!
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 20:28 30.07.2013.
- Viesti:
Re: UUSI RUNKO ??
Mister JC, kiitos asiallisesta infosta, jos haluaa tuon uskoa, on alle 2009 Ultrat siis syytä ehkä unohtaa, varsinkin kun ajo on kaksi päällä käytänössä.
Jämsänäijä, luonnonoikku vai tekovika.......?? FLHTCUI-13
Re: UUSI RUNKO ??
Niin minä teksisin. Mutta sitten se reilu tonni siihen alustaan. Vakio vaan ei ole hyvä kovassa käytössä. Siksihän tehdaskin myy parempia palikoita niitä haluaville lisävarusteena.jämsänäijä kirjoitti:Mister JC, kiitos asiallisesta infosta, jos haluaa tuon uskoa, on alle 2009 Ultrat siis syytä ehkä unohtaa, varsinkin kun ajo on kaksi päällä käytänössä.
Ajelin tänään 230 km tuolla omallani (2013 FLHTK), kun oli pakko päästä testaamaan paremmin vielä uuden etujousituksen kanssa. Ensin Turun motarin mutkia 2 päällä 124-132 vilahteli navigaattorissa nopeutena ja pyörä oli täysin eleetön pomppuihin ja mutkiin. Sitten Porvoon motaria yksin ja Sannaisten kautta Isnäsin tielle ja takaisin motarille. Mutkia riitti ja tie oli röykkyinen ja paikkailtu sieltä täältä. Silti pyörä kulki just sinne minne piti eikä vedellyt paikkauksissa likikään entiseen malliin. Renkaat ovat loppusuoralla, joten kaikki kehu menee nyt kyllä Wilbersin alustapaketille + Ricorin etutateille.
Voin sanoa rehellisesti, että niin hyvä ei ole ikinä ollut millään Harrikalla ajaa.
PS.
Nyt kävi niin, että tarjoukseni uudemmasta meni läpi ja panen tämän juuri huippukuntoon saamani 2013 FLHTK:n myyntiin. Siinä olisi sinulle pyörä. Heitän YV:n, niin päästään hieromaan kauppaa
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: UUSI RUNKO ??
Muutaman vuoden ajelin 2010 RoadKingillä ja olihan se aika kelpo. Uusi runko on hyvä ajaa. 96 motti vakiona vähän kuin värää paria rungon kanssa, ts. teho ja vääntö puuttusis. Mutta sehän on tavallaan vain järjestelykysymys. Eli koneesta saa varmasti suhteellisen huokealla ihan hyvän.
Kingi lähti vaihtoon kuitenkin muista syistä; en saanut ajoasentoa millään ilveellä samanpariseksi itseni kanssa (kokeilin kyllä monia ohjailutankoja, jalkalautoja yms. etäisyyksien säätäjiä).
Nyt on alla 103 koneinen dyna ja se tuntuu kivemmalta, vaikka siitä puuttuu se matkamallin monikäyttöisyys ja ainakin omaan silmään sopiva kauneus (niitä on ikävä). Tehoa on enempi, vähän, mutta samalla pyörä painaa noin 70 kiloa vähemmän ja se merkitsee jo jotain. Rungoltaan King oli mielestäni parempi ajaa ja kallistaa. Tähän dynaan sen sijaan mahdun paremmin ja sitä myötä olen tyytyväisempi, vaikka se on ruma ja hankala pakata pitkälle matkalle.
Kingi lähti vaihtoon kuitenkin muista syistä; en saanut ajoasentoa millään ilveellä samanpariseksi itseni kanssa (kokeilin kyllä monia ohjailutankoja, jalkalautoja yms. etäisyyksien säätäjiä).
Nyt on alla 103 koneinen dyna ja se tuntuu kivemmalta, vaikka siitä puuttuu se matkamallin monikäyttöisyys ja ainakin omaan silmään sopiva kauneus (niitä on ikävä). Tehoa on enempi, vähän, mutta samalla pyörä painaa noin 70 kiloa vähemmän ja se merkitsee jo jotain. Rungoltaan King oli mielestäni parempi ajaa ja kallistaa. Tähän dynaan sen sijaan mahdun paremmin ja sitä myötä olen tyytyväisempi, vaikka se on ruma ja hankala pakata pitkälle matkalle.
Antti Kemppainen - SMOTO - FLSTSCI 2005
Re: UUSI RUNKO ??
Yleisin ongelmahan näissä just on se ettei aina miellytä silmää, mutta kyllä dynasta saat varmasti omaa silmää miellyttävän tehtyä. Tuo painonsäästö kyllä auttaa aika paljon, vaihoin täksi kesäksi Dynan jäykkäperäseen shoveliin ja kyllä on mukava päästellä kun on kevyt pyörä. Olihan tuo Dynakin "kevyt", muttei jäykän voittanutta. Touringia ei mulle ihan heti tule kun tuo queenin penkki on niin hyvä pakaaseille.
Re: UUSI RUNKO ??
No niin sitä pitää, Milwaukee8 on taas ihan eri pyörä, todella hyvän tuntuinen. Näin vajaan 13 tkm kokemuksella ainakin!Joe Cool kirjoitti:jämsänäijä kirjoitti:
PS.
Nyt kävi niin, että tarjoukseni uudemmasta meni läpi ja panen tämän juuri huippukuntoon saamani 2013 FLHTK:n myyntiin. Siinä olisi sinulle pyörä. Heitän YV:n, niin päästään hieromaan kauppaa
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017