Pyörän rahti
Pyörän rahti
Onko kellään kokemusta pyörän rahtaamisesta eurooppaan.
Viime kesänä Ranskassa käytiin ajelemassa ja reissuun menee tavallaan
yhteensä 4 päivää tylsää ajoa (ruotsi tanska + lautta) edes takasin,
enenkuin pääsee Saksaan.
Ensi kesänä kokeillaan sama reissu via balticaa pitkin
Yhtenä ajatuksena olisi saada jotenkin pyörä Lissaboniin ja itse lentokoneella perässä.
Sieltä sitten ajelisi takaisin.
Maisemat vaihtuisivat koko ajan, eikä tarvitsesi ajalle samoja reittejä takaisin.
Lento maksaisi 160 eur / heppu, eli aikalähellä lautta maksuja + tanskan siltamaksut.
Viime kesänä Ranskassa käytiin ajelemassa ja reissuun menee tavallaan
yhteensä 4 päivää tylsää ajoa (ruotsi tanska + lautta) edes takasin,
enenkuin pääsee Saksaan.
Ensi kesänä kokeillaan sama reissu via balticaa pitkin
Yhtenä ajatuksena olisi saada jotenkin pyörä Lissaboniin ja itse lentokoneella perässä.
Sieltä sitten ajelisi takaisin.
Maisemat vaihtuisivat koko ajan, eikä tarvitsesi ajalle samoja reittejä takaisin.
Lento maksaisi 160 eur / heppu, eli aikalähellä lautta maksuja + tanskan siltamaksut.
H-D "maailman työnnetyin moottoripyörä"
Re: Pyörän rahti
VIRHE!!! Punalamppu syttyi!
Kohta saat osaksesi vittuilua siitä kun real baikkeri ajaa tommoset miten vaan ja kuinka väärin onkaan rahdata tuota sun kaluas kun se on tehty ajettavaks
Mä laitan nyt popparit mikroon ja jään ootteleen "keskustelua"
Kohta saat osaksesi vittuilua siitä kun real baikkeri ajaa tommoset miten vaan ja kuinka väärin onkaan rahdata tuota sun kaluas kun se on tehty ajettavaks
Mä laitan nyt popparit mikroon ja jään ootteleen "keskustelua"
-Know your enemy-
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: Pyörän rahti
joo täällä joutuu herkästi poikottiin , paatilla ei taida päästä kuin pohjoiseen, oisko ollu Santanderiin, (kattelin kerran, kun aattelin vaunua espanjaan talveks, oisin menny pakulla perässä pyörä paksissa),), laittele vaan tänne kun keksit ratkaisua,,
Viimeksi muokannut Bronson Eye, 07:57 02.11.2015.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pyörän rahti
Yritin haulla katsoa mutta noista saa enemmänkin irti sen että tosimiehet ajaa Tornion kautta...
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ologistica
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ologistica
Tuolla on vähän enemmän aiheesta:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... rä-rekkaan
(olisiko niin että tämä linkki ei ole toimiva siksi kun siinä on Ä-kirjain? Kun linkin tuosta kopioi osoitteeksi niin sitten toimii kyllä...)
Off topiccia: Viime kesänä juttelimme Norjassa lautalla ruotsalaisen pariskunnan kanssa. Ihmettelin heidän vähäisiä matkatavaroitaan eli olemattomia laukkuja pyörässä. Kävi ilmi että he olivat liikkeellä siten että heillä oli matkailuperävaunu. Hinasivat sitä pick-upilla jonka lavalla pyörä oli päiväreissuja varten. Aika hyvin saivat haarukoitua Keski-Norjan tällä menetelmällä. Minulla ei ole moista yhdistelmää eikä kyllä taida tullakaan mutta silti, vaikutti ihan fiksulta systeemiltä jos itse tai kyytiläinen ei halua istua pyörän päällä koko ajan...
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ologistica
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ologistica
Tuolla on vähän enemmän aiheesta:
http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... rä-rekkaan
(olisiko niin että tämä linkki ei ole toimiva siksi kun siinä on Ä-kirjain? Kun linkin tuosta kopioi osoitteeksi niin sitten toimii kyllä...)
Off topiccia: Viime kesänä juttelimme Norjassa lautalla ruotsalaisen pariskunnan kanssa. Ihmettelin heidän vähäisiä matkatavaroitaan eli olemattomia laukkuja pyörässä. Kävi ilmi että he olivat liikkeellä siten että heillä oli matkailuperävaunu. Hinasivat sitä pick-upilla jonka lavalla pyörä oli päiväreissuja varten. Aika hyvin saivat haarukoitua Keski-Norjan tällä menetelmällä. Minulla ei ole moista yhdistelmää eikä kyllä taida tullakaan mutta silti, vaikutti ihan fiksulta systeemiltä jos itse tai kyytiläinen ei halua istua pyörän päällä koko ajan...
Re: Pyörän rahti
Italiaan roudaavat kyllä sujuvasti. Yksi tuttu tuuppasi Wingin viime keäsnä Italian rekkaan ja ajoi pois ja oli kuulemma paras kesälomareissu tähän saakka.
Malagaan menee kyllä Suomestakin rahtia ja yhdeltä firmalta kyselin, mutta alkoi hipoa jo tonnia. Ei se toki ilmaiseksi mene itsekään ajamalla Jotkut tyypit Suomesta ajavat näitä kuluja vastaan etelään, mutta eiköhän siinäkin kuluja synny riittävästi.
Ja se 4 tylsää päivää on kyllä lyhennettävissä, kun unohtaa Tanskan. Illalla pyörä laivaan Hki tai Tku ja aamulla Tukholmasta Trelleborgiin yöksi laivaan. Aamulla herää pyörän kanssa Travemundessä tai Rostockissa. TT-Line on tämä firma. Eli jos vaikka pe-iltana lähtee, niin sunnuntaina on aamulla klo 7 Travemundessä. Aika näppärää eikä Ruotsi ole tylsä, jos vetää hieman E4 idemmäs. Silti ehtii hyvin päivässä Trelleborgiin. Matkaa kertyy n. 650 km. Jos tämän haluaa jakaa kahdelle päivälle, niin silti ei kulu 4 päivää.
Tanskaan ei todellakaan kannata ajaa! Tuo laiva maksaa jokseenkin tasan siltamaksujen hinnan päivävuorolla ja yöllä on kympin pari kalliimpaa + hytti noin 85 eur. Viime kesänä ajoin mennessä Tanskan läpi viimeisen kerran, kun näin Malmössä tuon TT-Linen mainostaulun, jossa kehotettiin ohittamaan Tanska - niin tein paluumatkalla ja teen vastakin.
Malagaan menee kyllä Suomestakin rahtia ja yhdeltä firmalta kyselin, mutta alkoi hipoa jo tonnia. Ei se toki ilmaiseksi mene itsekään ajamalla Jotkut tyypit Suomesta ajavat näitä kuluja vastaan etelään, mutta eiköhän siinäkin kuluja synny riittävästi.
Ja se 4 tylsää päivää on kyllä lyhennettävissä, kun unohtaa Tanskan. Illalla pyörä laivaan Hki tai Tku ja aamulla Tukholmasta Trelleborgiin yöksi laivaan. Aamulla herää pyörän kanssa Travemundessä tai Rostockissa. TT-Line on tämä firma. Eli jos vaikka pe-iltana lähtee, niin sunnuntaina on aamulla klo 7 Travemundessä. Aika näppärää eikä Ruotsi ole tylsä, jos vetää hieman E4 idemmäs. Silti ehtii hyvin päivässä Trelleborgiin. Matkaa kertyy n. 650 km. Jos tämän haluaa jakaa kahdelle päivälle, niin silti ei kulu 4 päivää.
Tanskaan ei todellakaan kannata ajaa! Tuo laiva maksaa jokseenkin tasan siltamaksujen hinnan päivävuorolla ja yöllä on kympin pari kalliimpaa + hytti noin 85 eur. Viime kesänä ajoin mennessä Tanskan läpi viimeisen kerran, kun näin Malmössä tuon TT-Linen mainostaulun, jossa kehotettiin ohittamaan Tanska - niin tein paluumatkalla ja teen vastakin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Pyörän rahti
Aamupaatil yli Tallinnaan ni voi valita yöpyyks Puolas vai Saksassa... Cannes-Stadi menee 42h, jos jaksaa ajaa. Mä olen sen muutaman kerran ajanut, kannattaa kyllä lisätä yks vuorokausi. Lissaboniin jos menee ni via Baltican kautta on konkreettinen matka-aika 46h ja matkaa 4428km, onhan siinä toki ajamista, mut kyllä tonne kolmel yöpymällä ajaa ja neljäl helposti jopa. Eli kyllä sitä hieman saksaa pidemmällä on neljän päivän jälkee...
https://www.google.fi/maps/dir/Helsingi ... 222524!5i2
Kuitenkin, oma valinta on, jollei jostain syystä tarvitse jotakin kulkuneuvoa siirtää, niin turvaan Norskiin tai Finskiin ja ajan perillä lainafillarilla tai bilikalla. Kuitenki jos euroopan mantereelle pitää mennä jollain ajoneuvolla, on via Baltica mulle ainoa vaihtoehto. Tallinnaan/Tallinnasta pääsee ilman varausta käytännös aina, paattei menee solkenaan ja sit on maantietä.
https://www.google.fi/maps/dir/Helsingi ... 222524!5i2
Kuitenkin, oma valinta on, jollei jostain syystä tarvitse jotakin kulkuneuvoa siirtää, niin turvaan Norskiin tai Finskiin ja ajan perillä lainafillarilla tai bilikalla. Kuitenki jos euroopan mantereelle pitää mennä jollain ajoneuvolla, on via Baltica mulle ainoa vaihtoehto. Tallinnaan/Tallinnasta pääsee ilman varausta käytännös aina, paattei menee solkenaan ja sit on maantietä.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
-
- Viestit: 1318
- Liittynyt: 20:50 28.05.2007.
- Paikkakunta: Tampere
Re: Pyörän rahti
Kannattaa kysyä myös http://www.rokkikone.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Epsanjaan pyörä siirtyy 850 eurolla, mutta hinnassa todennäköisesti neuvottelu varaa. Jos vaunuissa on tilaa ennen lähtöä, hinnasta pystyy puristamaan pois.
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: Pyörän rahti
oli hyvä toi "Rokkikone" info,
Re: Pyörän rahti
Milanoon meni pari vuotta sitten Niinivirralla, 300+alv suuntaansa mut en tiedä kuskaavatko vielä, oli webistä tiedot kadonneet.
Vinkkinä: varmista ite että paitsi kiinnitysliinat, myös pyöräräkin pystytolpat on kunnolla kiristetty.
Vinkkinä: varmista ite että paitsi kiinnitysliinat, myös pyöräräkin pystytolpat on kunnolla kiristetty.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Pyörän rahti
Moi, jos sulla on lähellä joku firma niin kannattaa kysellä mihin päin ne ajaa vakiorahtia.
Hinta on halpa jos saa pyörän muun kuorman mukana.
Hinta on halpa jos saa pyörän muun kuorman mukana.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Pyörän rahti
Tää on kans aika hyvä.
http://www.motologistica.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motologistica.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
FXST 2003
Re: Pyörän rahti
850e tuntuu äkkiseltään aika paljolta. 300e+alv taas hyvinkin harkitsemisen arvoiselta vaihtoehdolta. Onko kenellä muita hinta- ja yhteystietoja eteläiseen Eurooppaan rahtaajista?
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: 20:28 30.07.2013.
- Viesti:
Re: Pyörän rahti
Näin talvisydännä taas reissuja suunnitellaan, joten herätän tätä vanhaa ketjua henkiin !! Pari vuotta sitten Niinivirta vei Electran Vantaalta Milanon lähelle, nykyään sama purku / lastaus paikka. Hinta on netissä 447€ verolla / suunta, aika sopiva. Palvelu ja kuljetus toimi moitteettomasti, ajokamppeet ja vähän muuta meni kyydissä, joten Air Balticin lennolla oli vaan sisäkassit mukana. Lento oli edullinen Milanoon ja sieltä mentiin bussilla keskustaan ja taksilla (50€) terminaaliin, jonne olisi päässyt jollain paikallisjunalla, mutta ne Italian juna-asemat:))
Tulevana kesänä ehkä taas Kroatiaan tms ajamalla, mutta tällä kertaa ehkäpä pyörä pois rekalla, jää parin viikon reissuun reilusti enemmän aikaa pyöriä etelässä. Motologistica Tampereelta vie myös, Italiaan, Espanjaan ja ilmeisesti myös Britteihin, hinta Italiaan on käsittääkseni reippaasti kalliimpi kuin Niinivirralla, netistä ei hintaa löydy. Mukavia suunnittelu iltamia muillekin !!
Tulevana kesänä ehkä taas Kroatiaan tms ajamalla, mutta tällä kertaa ehkäpä pyörä pois rekalla, jää parin viikon reissuun reilusti enemmän aikaa pyöriä etelässä. Motologistica Tampereelta vie myös, Italiaan, Espanjaan ja ilmeisesti myös Britteihin, hinta Italiaan on käsittääkseni reippaasti kalliimpi kuin Niinivirralla, netistä ei hintaa löydy. Mukavia suunnittelu iltamia muillekin !!
Jämsänäijä, luonnonoikku vai tekovika.......?? FLHTCUI-13
Re: Pyörän rahti
Tämä Motologistica on varsin kallis, etenkin jos yhden pyörän haluaa viedä. Kerran kysyin Barcelonan hintaa ja oli jotain 1200-1300 e /suunta ja jos olisi ollut kaksi pyörää, hinta olisi pudonnut johonkin 9x0 euroon. Keskustelu ei jatkunut kovinkaan pitkälle Johtuisikohan hinnoista, ettei ole pantu esille.jämsänäijä kirjoitti:Niinivirta vei Electran Vantaalta Milanon lähelle, nykyään sama purku / lastaus paikka. Hinta on netissä 447€ verolla / suunta,
Motologistica Tampereelta vie myös, Italiaan, Espanjaan
hinta Italiaan on käsittääkseni reippaasti kalliimpi kuin Niinivirralla, netistä ei hintaa löydy.
Nämä "normaalit" lavatavaraa kuskaavat kuljetusfirmat eivät kovin mielellään pyöriä ota etenkään irrallaan. Pitäsi olla pakattuna lavalle niin hyvin, että voivat sitten huoletta nostella kyytiin ja vaihdella terminaaleissa rekasta toiseen. Hinta tällaiselle vastahakoiselle lavakuljetukselle oli noin 720 e/suunta Puolasta kahdesta firmasta kysyttynä noin 20 euron hajonnalla. Kaksi muuta kieltäytyivät suoraan. Italia olisi varmaan sitten jo Motologistican luokkaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Pyörän rahti
Tämä eteläiseen Eurooppaan rahtaaminen ei kyllä minulle ole lopulta oikein kolahtanut. Olen mennyt sinne nyt pari vuotta peräkkäin niin, että pyörä illalla Ruotsin laivaan, aamulla Tukholmasta liikkeelle ja n. 700 km Trelleborgiin ja siellä suoraan seuraavaan laivaan. Aamulla aikaisin sitten jo Saksassa ja siitä etelään fiilisten mukaan.
Tuolla keinolla on 1,5 vuorokaudessa Saksassa ja saa ajaa 700 km eikä yhtään päivää kulu laivassa ja 2 ekaa hotelliyötä jäävät väliin. Hintaa tuollaiselle paketille tulee noin 250e halvimmilla hyteillä.
Moni valittaa Ruotsia tylsäksi ja kai se E4 sitä onkin, jos koko matkan paahtaa. Mutta Norrköpingistä voi tempaista suoraan etelään Kalmarin kautta ja Linköpingistä tai Mjölbystä Växjön kautta. Kivaa rauhallista maalais- ja pikkukaupunkimaisemaa ja hyvää tietä. Kalmarin reitillä on enemmän 100 aluetta ja se on noista pisin. Silti ehtii hyvin yölaivaan joka reittiä.
Saksa taas on moottoripyöräilijän paratiisi liikenteen ja teiden puolesta. Voi vetää motaria jos haluaa vauhtia ja välillä taas B** kantateitä, joissa on satasen rajoitus kylien ulkopuolella. Itäistä reittiä kun menee Berliinin ohitse, niin kelikin on useimmiten parempi kuin lännessä ja suurkaupunkien ruuhkatkin ovat enemmän lännessä.
Italia taas on sitä syvemmältä mitä etelämmäs menee. Viime kesänä Sisiliassa käydessä tuli sellainen fiilis, että ei enää ikinä Italiaan moottoripyörällä liikenteen takia. Olen siellä ajanut nyt 3 kertaa yhteensä noin 5000 km ja kiintiö tuli just täyteen.
Tuolla keinolla on 1,5 vuorokaudessa Saksassa ja saa ajaa 700 km eikä yhtään päivää kulu laivassa ja 2 ekaa hotelliyötä jäävät väliin. Hintaa tuollaiselle paketille tulee noin 250e halvimmilla hyteillä.
Moni valittaa Ruotsia tylsäksi ja kai se E4 sitä onkin, jos koko matkan paahtaa. Mutta Norrköpingistä voi tempaista suoraan etelään Kalmarin kautta ja Linköpingistä tai Mjölbystä Växjön kautta. Kivaa rauhallista maalais- ja pikkukaupunkimaisemaa ja hyvää tietä. Kalmarin reitillä on enemmän 100 aluetta ja se on noista pisin. Silti ehtii hyvin yölaivaan joka reittiä.
Saksa taas on moottoripyöräilijän paratiisi liikenteen ja teiden puolesta. Voi vetää motaria jos haluaa vauhtia ja välillä taas B** kantateitä, joissa on satasen rajoitus kylien ulkopuolella. Itäistä reittiä kun menee Berliinin ohitse, niin kelikin on useimmiten parempi kuin lännessä ja suurkaupunkien ruuhkatkin ovat enemmän lännessä.
Italia taas on sitä syvemmältä mitä etelämmäs menee. Viime kesänä Sisiliassa käydessä tuli sellainen fiilis, että ei enää ikinä Italiaan moottoripyörällä liikenteen takia. Olen siellä ajanut nyt 3 kertaa yhteensä noin 5000 km ja kiintiö tuli just täyteen.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus