Tämä Finnlinesin tarjous on kiinnostava, onko se julkinen, voitko linkata siihen? Itse olen käyttänyt Tallink ja TT-Line tai Stena-line yhtiöitä. Itselle ei sattunut jotenkin se Finnlinesin Malmö - Travemunde niin miellyttämään, mutta tuollainen hinta kyllä puhuttelee
Itse ajoin viime kesänä toiseen suuntaan Baltian kautta pois Unkari - Slovakia - Puola - Baltian maat eikä siinä ollut enää mitään pahoja tietyöpaikkoja Lublinin suunnasta tullessa. Tie oli paikoin erittäin hyvä ja paikoin erittän huono. Varsovasta Augustoviin taitaa olla vielä kesken ja enemmän ruuhkainen. Siellä jonotin 2014.
Ainoa on se Augustovin - Suwalkin moottoritie ja sen jälkeinen liikenneympyräsumppu. Senkin välttää, kun liikkuu siitä sunnuntaina, jolloin suurin osa rekoista on ajokiellossa Puolassa. Muuten se on melkoisen paha paikka, kun kaikki rekat puskevat moottoritieltä liikenneympyröihin. Siitä ei kuulemma mahdu edes pyörällä ohi. Itsellä meni ihan heittämällä läpi su iltana:)
Mielenkiintoinen havainto oli, että Augustovista etelään oli su iltapäivänä aivan hervotonta jonoa kymmeniä kilometrejä. lmeisesti kansaa palaa Varsovan suunnalle.
Tämän kokemuksen perusteella uskallan suositella, että Ruotsin - Saksan kautta etelään ja Puolan kautta sunnuntaina pohjoiseen. Reitti vetää hyvin niin perin.