öljyt ne vaan katoo öljytankista
- metallipää
- Viestit: 206
- Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
- Paikkakunta: lahti
öljyt ne vaan katoo öljytankista
kun pitempään (puhutaan kuukausista) joutuu säilyttää tallissa. ja kyse tuosta -73 rautapäästä.
enskaöljyt oli viimeksi tuplaantunu joten sinne ne taitaa mennä.
kai se on laitettava hana siihen tankin lähtöön niin säästyy moiselta harmilta... vai kuinka hankala se olis tukkia sieltä sen öljyn kulkureitti...
enskaöljyt oli viimeksi tuplaantunu joten sinne ne taitaa mennä.
kai se on laitettava hana siihen tankin lähtöön niin säästyy moiselta harmilta... vai kuinka hankala se olis tukkia sieltä sen öljyn kulkureitti...
-01 FXDL
- metallipää
- Viestit: 206
- Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
- Paikkakunta: lahti
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
niin no lisätään vielä sen verran kun tänään kävin käynnistämässä vehjettä niin tuuppas huohotinputkesta noin desin verran öljyä pihalle. no se mulla oli kyllä tiedossa ja ämpäri alla
-01 FXDL
- Springveli
- Viestit: 182
- Liittynyt: 18:21 20.07.2004.
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Olisko se toi venttiili joka sulla ei pelitä?
Venttiili osa hajalla ja suora reikä kampikammioon,
venttiili löytyy ensiövetorattaan kohdalta.
OIL TRANSFER VALVE FOR XL
Fits XL, XLH and XLCH models 1957-1976.
Venttiili osa hajalla ja suora reikä kampikammioon,
venttiili löytyy ensiövetorattaan kohdalta.
OIL TRANSFER VALVE FOR XL
Fits XL, XLH and XLCH models 1957-1976.
"Live life your way"
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Ei välttämättä paras ratkaisu, se unohtuu kuitenkin joskus kiinni.metallipää kirjoitti:kun pitempään (puhutaan kuukausista) joutuu säilyttää tallissa. ja kyse tuosta -73 rautapäästä.
enskaöljyt oli viimeksi tuplaantunu joten sinne ne taitaa mennä.
kai se on laitettava hana siihen tankin lähtöön niin säästyy moiselta harmilta... vai kuinka hankala se olis tukkia sieltä sen öljyn kulkureitti...
Frendi osti K-mallin, johon oli laitettu hana juuri tuon öljynvalumisriskin takia.
Lisäksi hanaan oli laitettu kytkin niin, että töötti antoi merkin jos laittoi virrat päälle ja öljyhana oli kiinni.
Noh, kerranpa se kytkentä ei sitten toiminutkaan ja K-mallin moottoriin tehtiin täysremontti sen seurauksena...
Eikös se vehje kannata laittaa muuten kuntoon?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
- metallipää
- Viestit: 206
- Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
- Paikkakunta: lahti
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
näinhän se on että voi unohtua kiinni...
onko niin että porukka olis tukkinut kokonaan tuon äsken mainitun venttiilin kohdan ?
päästääkö se toiseen suuntaan vaan ja toiseen ei, toimiessaan oikein ?
kyllä mä muistelisin että siellä tommonen sihti oli mutta sitä en tiedä onko siinä joku venttiilikin vielä...
onko niin että porukka olis tukkinut kokonaan tuon äsken mainitun venttiilin kohdan ?
päästääkö se toiseen suuntaan vaan ja toiseen ei, toimiessaan oikein ?
kyllä mä muistelisin että siellä tommonen sihti oli mutta sitä en tiedä onko siinä joku venttiilikin vielä...
-01 FXDL
- Springveli
- Viestit: 182
- Liittynyt: 18:21 20.07.2004.
- Paikkakunta: Alavus
- Viesti:
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Kaippa sen vois tulpatakin jos tekee ensiöpuolelle uuden huohotuksen...?metallipää kirjoitti:näinhän se on että voi unohtua kiinni...
onko niin että porukka olis tukkinut kokonaan tuon äsken mainitun venttiilin kohdan ?
päästääkö se toiseen suuntaan vaan ja toiseen ei, toimiessaan oikein ?
kyllä mä muistelisin että siellä tommonen sihti oli mutta sitä en tiedä onko siinä joku venttiilikin vielä...
Jep se päästää vain toiseen suuntaan.
Voihan se toki vuotaa sen rattaan takana olevasta stefastakin...
"Live life your way"
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Sen transfervalven vois sieltä enskasta vaikka irroittaa ja hitsata sen reiän umpeen (siis siitä irroitetusta ventiillilistä) ja laittaa takaisin. -77 ja uudemmat enska/laatikko huohottaa letkusta jonka lähtö on yksi moottorin takakiinnikkeen pulteista, tuo ontto pultti letkulähdöllä löytyy alkuperäisosana OEM#34744-77.
Pystyy kyllä tekemään itsekin..
Pystyy kyllä tekemään itsekin..
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- metallipää
- Viestit: 206
- Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
- Paikkakunta: lahti
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
nyt on tuossa -88 1200 xlh evo sportissa sama tauti kun -73 rautiksessa oli...
sitä en ole vielä edes kattonu että menikö koneen öljyt enskapuolelle vai minne, litran verran oli säiliössä tavaraa jäljellä. liki kolme on max...
ostin biltemasta letkupihdit ja laitoin öljysäiliönletkuun kiinni. sitä ennen tietenkin rempasin koneen tulille et sain öölit sinne minne ne kuuluukin eli säiliöön.
mikäs tässä koneessa olis tehtävissä ton ilmiön kanssa ?
sitä en ole vielä edes kattonu että menikö koneen öljyt enskapuolelle vai minne, litran verran oli säiliössä tavaraa jäljellä. liki kolme on max...
ostin biltemasta letkupihdit ja laitoin öljysäiliönletkuun kiinni. sitä ennen tietenkin rempasin koneen tulille et sain öölit sinne minne ne kuuluukin eli säiliöön.
mikäs tässä koneessa olis tehtävissä ton ilmiön kanssa ?
-01 FXDL
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Kauanko evo on ollut käyttämättä?
Tuo taitaa olla evossakin jonkinlainen ominaisuus pitkän käyttämättömyyden jälkeen.
Yritin kuvista etsiä kuulaventtiiliä (check valve), mutta sellaista ei löytynyt.
Voisikohan tässä pumppumallissa olla niin, ettei tuota venttiiliä pumpun rakenteen vuoksi tarvita. Jos niin on, pymppu on kulunut ja siksi öljy pääsee läpi.
Jos öljy jatkaa matkaa enskaan, kampiakselin stefan vaihto auttaa siihen.
Tuo taitaa olla evossakin jonkinlainen ominaisuus pitkän käyttämättömyyden jälkeen.
Yritin kuvista etsiä kuulaventtiiliä (check valve), mutta sellaista ei löytynyt.
Voisikohan tässä pumppumallissa olla niin, ettei tuota venttiiliä pumpun rakenteen vuoksi tarvita. Jos niin on, pymppu on kulunut ja siksi öljy pääsee läpi.
Jos öljy jatkaa matkaa enskaan, kampiakselin stefan vaihto auttaa siihen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- metallipää
- Viestit: 206
- Liittynyt: 15:44 08.07.2008.
- Paikkakunta: lahti
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
pari kuukautta ollu käyttämättä. kone on kyllä kunnostettu juuri mutta muistaakseni öljypumppuun ei koskettu... eli toi k-a stefa on luultavasti vaihdettu siihen.
öljypumpusta oli puhetta et laittas jonkun "tehoversion" mutta koneguru oli sitä mieltä että ei tarvi sellasta. eikös näissä öljynpaineet ole vähän heikohkot yleensä...
öljypumpusta oli puhetta et laittas jonkun "tehoversion" mutta koneguru oli sitä mieltä että ei tarvi sellasta. eikös näissä öljynpaineet ole vähän heikohkot yleensä...
-01 FXDL
Re: öljyt ne vaan katoo öljytankista
Öljynpaineita ei juuri tule, kun liemi pumpataan rullalaakereiden läpi.metallipää kirjoitti:pari kuukautta ollu käyttämättä. kone on kyllä kunnostettu juuri mutta muistaakseni öljypumppuun ei koskettu... eli toi k-a stefa on luultavasti vaihdettu siihen.
öljypumpusta oli puhetta et laittas jonkun "tehoversion" mutta koneguru oli sitä mieltä että ei tarvi sellasta. eikös näissä öljynpaineet ole vähän heikohkot yleensä...
Tärkeintä on, että öljy kiertää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!