Enskan ja vaihdelaatikon huohotin Softail 84
Enskan ja vaihdelaatikon huohotin Softail 84
Moi, 84 evosoftailissa on moottorin öljykiertoa muutettu siten että moottoriöljy ei kierrä enskassa vaan enskassa on oma erillinen öljy. Huohotusta ei siis ole. Vinkkejä miten huohotus kannattais rakennella/venttiilityyppi? Samoin 4 vaihteisen laatikon kanssa...ei taida olla huohotusta. Öljyvuodot olis kiva saada kuriin. Lisäksi millainen suodatin kannattaa asentaa moottorin huohotusletkun päähän vai tartteeko ollenkaan (letkun pää auki ja roikkuu alla). t Jyrki
Re: Enskan ja vaihdelaatikon huohotin Softail 84
Letkulähtö johonkin siihen startin viereen. Yksinkertaisesti pitkä letku ensin ylös satulan alle ja sieltä alas runkoa pitkin. Ei nuo kovinkaan helposti vuoda jos tiivistepinnat ja tiivisteet ovat kunnossa. Kunnollinen tekeminen vaatii enskan aukaisun. Laatikossa huohotus vaihdesiirtomekanismin kanteen tai pultteihin( onttopultti letkulähdöllä).
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Enskan ja vaihdelaatikon huohotin Softail 84
Kiitos! Hyviä vinkkejä! Mistäköhän tuumaisia onttoruuveja löytyy, ehkä hd tarvikemyyjiltä?..Joo täytyy enskakoppa purkaa että saa porausmujut turvallisesti talteen.
Re: Enskan ja vaihdelaatikon huohotin Softail 84
Alkuperäinen esim rautapäästä löytyvä UNC 3/8-16 pultti jossa letkulähtö OEM#34744-77. En kyllä nyt muista mutta oliskos tuossa kannessa kuitenkin UNC 1/4-16 pultit... Hienokiertellä olevia löytyy hydraulikka/jarru osista ja niitä myyvistä kaupoista. UNF 3/8-24 on aika yleinen jarrujen ilmaruuvissa, poraamalla vaan kartion pois 

You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro