Heritage Softail -05 vikakoodi
Heritage Softail -05 vikakoodi
No niin. kyseinen softail FLSTCI herjaa tuommoista koodia. p0122 tps1 low. moottorin vikavalo syttyy tyhjäkäynnillä ja joskus käy huonosti. ajossa toimii normaalisti. Onko ollu muilla tuommosta ja mitähän tuolle vois ite tehä.?
Viimeksi muokannut Jannemäk, 22:07 14.05.2018.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
electra glide 1450cc vm 1999
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Olikos sinulla jo tiedossa joku vikakoodi-kirjainyhdistelmä? En viestistäsi ihan ymmärtänyt onko vikakoodien katsominen tuttua?
Jos on, niin loppua on turha lukea. 2005-mallissa koodi katsotaan kai samalla tavalla ja ovat kai samoja kuin minun 2008 Softailissa. Eli virtakytkin OFF-asentoon, tappokytkin ON-asentoon, trippimittarin nappi pohjaan ja sitä siellä pitäen samalla virtakytkin ON-asentoon ja trippimittarin nappi ylös eli irti. Silloin lukee LCD-näytössä diag. Trippinappia painaisten tulee näyttöön PSSPt -teksti ja siitä sitten trippinapilla jatketaan selaamista...
Jos on, niin loppua on turha lukea. 2005-mallissa koodi katsotaan kai samalla tavalla ja ovat kai samoja kuin minun 2008 Softailissa. Eli virtakytkin OFF-asentoon, tappokytkin ON-asentoon, trippimittarin nappi pohjaan ja sitä siellä pitäen samalla virtakytkin ON-asentoon ja trippimittarin nappi ylös eli irti. Silloin lukee LCD-näytössä diag. Trippinappia painaisten tulee näyttöön PSSPt -teksti ja siitä sitten trippinapilla jatketaan selaamista...
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
katoppa perhana, kun jäi tuosta pois, vaikka esikatselinkin. eli koodi on tämmönen, p0122 tps1 low viittaa kai kaasuläpän asentoon. muokattu alkup. teksti.
electra glide 1450cc vm 1999
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Kyllä juu sinne viittaa. Usein vika on varmaan siinä läpän asentotunnistimessa eli sensorissa 27629-01A. Jos ilmanputsarin irrottaa niin pääsee sitä käpistelemään. Eikös tässä sensorissa ole liitin josta johdon voisi irrottaa, hyvällä tuurilla selviäisi onko liitoksessa häikkää. Tämä sensori on ruiskurungossa ruuveilla kiinni. Senkin kiinnityksen voi tarkastaa. Sensorihan on siinä kaasuläpän akselilla, toisessa päässä kun se pää josta sitä läppää heilutellaan.
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Tuo TPS on kait toiminnaltaan ihan tavallinen säätövastus eli potikka. Johtimia tulee EMC:ltä potikalle 3: miinus, plus 5 V ja sitten "mittaustulos" plus 0,2-0,8 V/läppä kiinni ja 4,0-4,9 V läppä auki. Tavallisella yleismittarilla on mahdollista mitata esim. vastusmittauksena onko anturin toiminta jatkuva eli että ei pätki jossain kaasun asennossa. Mittarin toinen mittapää siihen säätyvään plussaan ja toinen jompaan kumpaan, plussaan tai miinukseen. Sitten kiertää kaasua ja katsoo muuttuuko vastusarvo tasaisesti. Pyörässä ei tarvitse olla virta päällä.
Voihan anturille tulevasta johdosta myös mitata tuleeko siihen asti varmasti plussa ja miinus.
Ja onhan hyvä tietysti katsoa sekin että kaasuläppä ihan oikeasti liikkuu kahvaa kääntäessä, menee ihan kiinni ja auki.
Voihan anturille tulevasta johdosta myös mitata tuleeko siihen asti varmasti plussa ja miinus.
Ja onhan hyvä tietysti katsoa sekin että kaasuläppä ihan oikeasti liikkuu kahvaa kääntäessä, menee ihan kiinni ja auki.
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Juuri Harrikan kaasuläppäpotikoista en tiedä mitään, mutta aika monessa muussa nykyajan kulkupelissä mystiset ajoittaiset viat usein korjaantuvat kun ottaa liittimen auki ja putsaa varovasti jos on näkyvää hapettumaa. Sitten jonkin sopivan suojaöljyn kanssa liitin takaisin kiinni. Joskus auttaa ihan vaan liittimien avaus ja takaisin laitto, pienenpieni hapettuma lähtee sillä.
UrpoTJ on asian ytimessä, kannattaa tosiaan mitata potikan toiminta yleismittarilla. Jos jostain löydät sellaisen missä on viisarinäyttö niin aina helpompi tulkita. Siinä samalla tulee se liitinkin avattua ja suljettua
Lykka till ja kerro miten kävi.
UrpoTJ on asian ytimessä, kannattaa tosiaan mitata potikan toiminta yleismittarilla. Jos jostain löydät sellaisen missä on viisarinäyttö niin aina helpompi tulkita. Siinä samalla tulee se liitinkin avattua ja suljettua
Lykka till ja kerro miten kävi.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
autoissa joskus herjas, kun karstottui kaasuläppärunko. kyllähän se läppä aukee ja menee kiinni, kun ajamaan pystyy ja silloin käy normisti. mutta pitää kattoa silmämääräisesti, että onko karstaa ym että takeltelee tyhjäkäyntiasennossa. kiitti
electra glide 1450cc vm 1999
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Ehdottomasti kannattaa mitata tuo TPS, ihan pintakaasuasennosta nuo tuppaa kulumaan "puhki" kun siinä se useimmiten on. Eli yleismittarilla tarkistus onko missään kohtaa anturia katkosta.
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
Satuinpa juuri aamupäivällä olemaan vieressä pajalla kun yhden Softailin käyntihäiriötä selvitettiin. Se oli HD-testerissä kiinni ja näkyi että tuo TPS-anturin lukema ei muuttunut kun kaasua käännettiin. Kun anturi irrotettiin läppärungosta ja sen akseliholkkia pyöritettiin niin lukemat muuttuivat ihan ok testerin näytöllä. Anturin johto oli kiinni anturissa ja pyörässä virta päällä, moottori ei käynyt. Anturi painettiin taas uudelleen paikalleen ja kaasuläppää heiluteltiin kaasukahvaa käännellen. Eipä lukema muuttunut. Eli läpän akselin pää, joka törröttää siis läppärungon ulkopuolelle, ei sitten saanutkaan pyöritettyä anturia. En jäänyt ammattilaisia sen pidemmäksi aikaa häiriköimään niin lopullinen syy (kuluminen, väärä anturi?) ei minulle selvinnyt.
Tuli vaan mieleen että jos ei itseä kiinnosta/jouda/tunne osaavansa ja pyörä vielä jotenkin kulkee, niin nopeastihan tuo selviää kun käy diilerin huollossa, pyörään pannaan töpseli kiinni, sillä anturin kunto selviää. Maksoikohan n. 65 e uusi anturi.
Tuli vaan mieleen että jos ei itseä kiinnosta/jouda/tunne osaavansa ja pyörä vielä jotenkin kulkee, niin nopeastihan tuo selviää kun käy diilerin huollossa, pyörään pannaan töpseli kiinni, sillä anturin kunto selviää. Maksoikohan n. 65 e uusi anturi.
Re: Heritage Softail -05 vikakoodi
käytin auki tuon ilmanputsarikotelon ja olipa käsissäni irrallaan tuo mystinen tps. mutta huomasin, että putsarissa K&N on nuo pienet mustat letkut oli pykinyt halki. täytynee nyt ainakin ne hommata eli riverside cyclesiin siis. samalla voi kallelta vähän kysästä tuosta tps-koodista. niin ei ollu mittaria nyt tähän hätään.
electra glide 1450cc vm 1999