evon pakoputken pultit sylinterissä..

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Eli tönärit kun tulee samoille paikoille missä olleetkin on kaikki Ok, mites noi männänrenkaat saa pysymään oikeilla kohdillaan?

Pyörällä rullattu noin 45 000 km, pitää varmaan tsekata onko tarvetta mäntien vaihdolle mutta tuskinpa porata tarttee.

Kiitos neuvoista, tälleen mukavampi aloitella👍
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Mäntien vaihto tulee kysymykseen kilsojen ollessa yli 200tkm, ellei mitään haaveria käy.
Renkaat pysyy paikoillaan, kun et itse niitä pyörittele. Voithan varmistukseksi vaikka piirrellä paikat mäntiin...
moderattori

Romu rauhoittaa!
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Kiitosta, tuota juurikin mietin yövuorossa, mäntien merkkausta
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: 1995 Softail evon pytyt ja kannet

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Pertti kirjoitti: 22:40 14.05.2018. Erittäin varovasti irroittaen voit onnistua niin, ettei sylinterin helman tiiviste nitkahda irti.

Ehkä kannattaisi pytyt käyttää irti ja vaihtaa alatilkkeet. Vanhemmiten tuppaavat kuitenkin jossakin kohtaa aloittamaan hikoilun.
Männänrenkaat kannattaa jättää siihen asentoon, kun ne ovat sylinterissä olleet.
mahtuuko pytyt tulemaan pois kun kone pyörässä paikoillaan? mitään huomioitavaa? 1995 Softail evolainen oli siis kyseessä.
Viimeksi muokannut marko69, 08:48 29.05.2018.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:29 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

marko69 kirjoitti: 15:01 15.05.2018. Kiitosta, tuota juurikin mietin yövuorossa, mäntien merkkausta
Tärkeää on ettei renkaiten päät ole: samalla kohdalla tai juuri männäntapin kohdalla. Esimerkiksi kelloa hyväksikäyttäen, eka puristusrenkaan katkos noin klo 2, toinen klo 8, öljyrengas klo 4. Jos on kolme osainen öljyrengas päät eri kohtaan. Jotkut välttävät laittamasta katkosvälystä sylinterin "etupuolelle", toki nuo renkaat aikojen saatossa tuolla pyörivät...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pakoputken pinnapultit mahtaa olla kansissa kiinni, harvemmin sylintereissä. Poislukien sivuventtiilikoneet. Jättäisin pytyt mosaan kiinni ja irroittaisin kannet, jos mahdollista?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Kyllä evossa noi sylinterien alatiivisteet kannattaa samalla vaihtaa minunkin mielestä, ei oo enää iso vaiva mut harmittaa jos jäävät vuotamaan kun ei tullut vaihdettua vaikka kone oli auki.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Jonkun mielestä tämä mene varmaan taas "vittuiluksi", mutta itse ainakin vaihtaisin samalla nuo alapään tiivisteet, jotta ei tarvi kahta kertaa vaihtaa tiivisteitä! Eli ensiksi muut ja sitten uudestaan kun tihkuttaa sylinterin alapäästä nuo vaihtamattomat tiivisteet!
Toki jokainen tekee kuten parhaaksi asian näkee omalla kohdallaan.
Tosin jos ovat alkuperäiset, niin saattavat olla "vittumaisen" tiukassa ja niitä voi joutua hetken aikaa irrottelemaan (vuoleskelemaan) joko osaa lohkon puolelta ja osaa sylinterin helmasta!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 01:30 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ja harrikan sivuventtiilimoottoreissa ei ole pakoputken pinnapultteja ;)
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Mutta, mahtuuko takapytty tulemaan pois kun kone paikoillaan? Se kiinnostaa
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Muista malleista en tiedä, mutta ainakin mulla mahtu tulemaan!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
marko69
Viestit: 404
Liittynyt: 20:16 15.07.2009.

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja marko69 »

Pave. kirjoitti: 15:29 30.05.2018. Muista malleista en tiedä, mutta ainakin mulla mahtu tulemaan!
Ja sulla samanikäluokan Softail?
Avatar
ranze
Viestit: 881
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: evon pakoputken pultit sylinterissä..

Viesti Kirjoittaja ranze »

Kiwi kirjoitti: 11:23 30.05.2018. Ja harrikan sivuventtiilimoottoreissa ei ole pakoputken pinnapultteja ;)
Eppäillä tuota soppii. HD kopioi BMW R-71:n, sen saman kuin venäläinen ukrainalainen ja kiinalainenkin kopioi. Yleensä venäjällä vaunun kera ja Ural merkkisenä. HD XA oli MoCon versio. Lisäksi sekaventtiilikoneissa on pinnapultit. XA:ssa väittäisin olevan sen yhden per sylinteri ihan kuin esikuvassaan. :wink: :wink:

Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin