Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Joo, ihmisiä nuo inssitkin ovat, sateessa mennään sateen ehdoilla.
Kyllä sun asenteella pärjää, muuta ei tarvita kuin trafin lappujen täytöt...
Kyllä sun asenteella pärjää, muuta ei tarvita kuin trafin lappujen täytöt...
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Saahan noita vipuja myös säädettävinä, jos alkuperäiset eivät sovi. Tuossa linkki yhden valmistajan versioon.Kari 99 kirjoitti: 10:40 17.09.2018. Minkälaiset sun kytkin- ja jarruvivut on ? Jossain vaiheessa muuttuivat muotoilultaan niin, että tulivat lähemmäksi tuppeja ja olivat mukavampia lyhytsormiselle.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan.
Täytyy tutkia noita vipuja. En kyllä usko, että ovat säädettävät. Porsteri on kuitenkin yli 20 vuotta vanha.
Täytyy tutkia noita vipuja. En kyllä usko, että ovat säädettävät. Porsteri on kuitenkin yli 20 vuotta vanha.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onneksi olkoon kortin johdosta!!Sari S kirjoitti: 15:27 17.09.2018. Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan.
Nyt sitä sitten pääsee harjoittelemaan oikein luvan kanssa tien päälle!!!!!
<(lainattu toisesta ketjusta)Sari S kirjoitti: 04:50 13.07.2018. Ajokokeeseen en kuitenkaan vielä tänä syksynä ajatellut mennä. Eka pyörä, harjoittelupa itelle ja opetuslupa miehelle. Sitten paljon harjoittelua.
Onkos tässä vuosi vaihtunut enneaikaisesti???
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onnea! Loppuviikoksi luvattukin mukavaa keliä uutta harrastusta varten.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onneksi olkoon, jos tällä meidän porukan ohjeistuksella ei olisi mennyt läpi, inssissä se vika olisi ollut - ei ainakaan ohejeistajissa
Hieno juttu ja huomisesta eteenpäin taas kesäkeliä, joten paxi huuleen ja paanalle, kuten ennen tapasivat ammattimiehet sanoa
Ja niistä kahvoista, ei niissä ole säätöjä. Ne säädettävät ovat ihan eri tavaraa, semmoista ufovehkeen näköisempää. Noihin saa ilmeisesti vaikka Hotbikestä ja ehkä ihan merkkiliikkeestäkin mutkallisemmat vivut, kuten Kari tuolla mainitsi. Ne tuovat vivun lähemmäs, kuin mitä se kahvan oheneminen vaihtamalla. Mutta käytännön ajo sen sitten näyttää, että tarvitseeko niille tehdä mitään.
Hieno juttu ja huomisesta eteenpäin taas kesäkeliä, joten paxi huuleen ja paanalle, kuten ennen tapasivat ammattimiehet sanoa
Ja niistä kahvoista, ei niissä ole säätöjä. Ne säädettävät ovat ihan eri tavaraa, semmoista ufovehkeen näköisempää. Noihin saa ilmeisesti vaikka Hotbikestä ja ehkä ihan merkkiliikkeestäkin mutkallisemmat vivut, kuten Kari tuolla mainitsi. Ne tuovat vivun lähemmäs, kuin mitä se kahvan oheneminen vaihtamalla. Mutta käytännön ajo sen sitten näyttää, että tarvitseeko niille tehdä mitään.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
No siis tässähän kävi niin, että emme edes hakeneet miehelle opetuslupia vaan päätin opiskella ajamaan ajokoulussa. Siihen menikin sitten 17 oppituntia ja päivälleen 2 kuukautta. Halvemmaksi olisi tullut opetusluvat vaikka siinä rinnalla. Minulla oli aivan loistava opettaja autokoulussa, mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan.Pave. kirjoitti: 15:37 17.09.2018.Onneksi olkoon kortin johdosta!!Sari S kirjoitti: 15:27 17.09.2018. Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan.
Nyt sitä sitten pääsee harjoittelemaan oikein luvan kanssa tien päälle!!!!!
<(lainattu toisesta ketjusta)Sari S kirjoitti: 04:50 13.07.2018. Ajokokeeseen en kuitenkaan vielä tänä syksynä ajatellut mennä. Eka pyörä, harjoittelupa itelle ja opetuslupa miehelle. Sitten paljon harjoittelua.
Onkos tässä vuosi vaihtunut enneaikaisesti???
Mutta totta on, että alunperin oli tarkoitus saada kortti vasta ensi vuonna.
Kävin tänään Porsterin kanssa neitsytajelulla muutaman kilsan lenkin. Onhan siinä vaan äänet. Etenkin kun jättää koko lenkin ajaksi ryypyn päälle. Ihan eri tunne kuin autokoulun Hondalla. Tuli sellainen tunne, että nyt ollaan liikenteessä Moottoripyörällä.
Ajossa suurin ongelma oli mun bootsit, jotka ei oiken istuneet jalkapolkimille, joten ajokengät meni heti tori.fi:stä ostoon. Toiseksi suurin ongelma oli, ettei peukku ylettänyt vilkulle kun käsi oli kytkimellä tien sivuun pysähtynyttä bussia ohittaessani. Täytyy vielä ajella lisää, jotta tiedän tarkalleen, mitä muutoksia Hukkeriin pitää tehdä talvilomalla.
Kiitos onnitteluista. Inssi oli oikein mukava ja inhimillinen tapaus.Joe Cool kirjoitti: 16:42 17.09.2018. Onneksi olkoon, jos tällä meidän porukan ohjeistuksella ei olisi mennyt läpi, inssissä se vika olisi ollut - ei ainakaan ohejeistajissa
Hieno juttu ja huomisesta eteenpäin taas kesäkeliä, joten paxi huuleen ja paanalle, kuten ennen tapasivat ammattimiehet sanoa
Ja niistä kahvoista, ei niissä ole säätöjä. Ne säädettävät ovat ihan eri tavaraa, semmoista ufovehkeen näköisempää. Noihin saa ilmeisesti vaikka Hotbikestä ja ehkä ihan merkkiliikkeestäkin mutkallisemmat vivut, kuten Kari tuolla mainitsi. Ne tuovat vivun lähemmäs, kuin mitä se kahvan oheneminen vaihtamalla. Mutta käytännön ajo sen sitten näyttää, että tarvitseeko niille tehdä mitään.
Tiukempimutkaiset kahvat voisi olla jees.Täytyy tutustua tarjontaan. Toisaalta koko tangon vaihto vois olla hyvä, pikkuisen liian etukeno asento ehkä tulee ajaessa. Mutta täytyy sitä vielä fiilistellä, kunhan ajelen lisää.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Tuo ei ole huono piirre ollenkaan, että on tuossa kohdassa vähän arka alussa! Se yleensä tuo niitä turvallisia kilometrejä kun ei ole liian "rämäpää"!Sari S kirjoitti: 20:31 17.09.2018. mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan.
Mutta nythän on luvattu vielä todella hyviä kelejä joten nauti ajamisesta!
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onneksi olkoon!
Minulla on kovin pienet kädet. Vilkkukatkaisija oli hankala, kättä piti oikein kunnolla siirtää vilkkunappia tavoittaakseni. Nuo muuttivat tilanteen:https://mstore.harley-davidson.com/stor ... 1500179--1
Ihmettelen miksei nämä ole vakiona. Nämä HD-napit korvaavat alkuperäiset eli kytkinkoteloita on vähän purettava jotta ne saa paikalleen. Hommaa nämä, lisäävät oikeasti turvallisuutta!
Jos haluaa päästä halvemmalla, mm. Kuryakinilla on vastaavat jotka vaan liimataan orkkisnappien päälle.
Omasta kokemuksesta sanoisin että ensin kannattaa panostaa tällaisiin ajoa ja turvallisuutta parantaviin juttuihin (mainittakoon tässä esim. kahvalämppärit ja Joen usein esille ottama alustan parannus) ennen kuin hankkii niitä kromattuja "Live to ride"-osia...
Minulla on kovin pienet kädet. Vilkkukatkaisija oli hankala, kättä piti oikein kunnolla siirtää vilkkunappia tavoittaakseni. Nuo muuttivat tilanteen:https://mstore.harley-davidson.com/stor ... 1500179--1
Ihmettelen miksei nämä ole vakiona. Nämä HD-napit korvaavat alkuperäiset eli kytkinkoteloita on vähän purettava jotta ne saa paikalleen. Hommaa nämä, lisäävät oikeasti turvallisuutta!
Jos haluaa päästä halvemmalla, mm. Kuryakinilla on vastaavat jotka vaan liimataan orkkisnappien päälle.
Omasta kokemuksesta sanoisin että ensin kannattaa panostaa tällaisiin ajoa ja turvallisuutta parantaviin juttuihin (mainittakoon tässä esim. kahvalämppärit ja Joen usein esille ottama alustan parannus) ennen kuin hankkii niitä kromattuja "Live to ride"-osia...
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Onnittelut täältäkin! Sitä olen omallekin pojalle (16v) koittanut tähdentää että kyllä joka jonne osaa kaasua vääntää mutta ajaminen vaatii muutakin. Ja mitenkäs se vanha sanonta menikään, ”taitava kuljettaja selviytyy tilanteista joihin hyvä ei edes joudu” Malttia mukana ja silmät auki niin kyllä se siitä. Turvallisia kilometrejä!Pave. kirjoitti: 20:41 17.09.2018.Tuo ei ole huono piirre ollenkaan, että on tuossa kohdassa vähän arka alussa! Se yleensä tuo niitä turvallisia kilometrejä kun ei ole liian "rämäpää"!Sari S kirjoitti: 20:31 17.09.2018. mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan.
Mutta nythän on luvattu vielä todella hyviä kelejä joten nauti ajamisesta!
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Tuommoiset vilkkunamikat pitää saada. Kiitos vinkistä.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
Minkä verran noita kytkinkoteloita on purettava? Irtoaako kuoret erikseen vai irtoaako samalla koko kahvakompleksi?UrpoTJ kirjoitti: 21:16 17.09.2018. Onneksi olkoon!
Minulla on kovin pienet kädet. Vilkkukatkaisija oli hankala, kättä piti oikein kunnolla siirtää vilkkunappia tavoittaakseni. Nuo muuttivat tilanteen:https://mstore.harley-davidson.com/stor ... 1500179--1
Ihmettelen miksei nämä ole vakiona. Nämä HD-napit korvaavat alkuperäiset eli kytkinkoteloita on vähän purettava jotta ne saa paikalleen. Hommaa nämä, lisäävät oikeasti turvallisuutta!
Joo, pitää muistaa pitää kumipuoli alaspäin pyörää.-Harikka- kirjoitti: 23:30 17.09.2018. Oi Sari S,
Onnitteltut rätkäajo-oikeuden saamisesta
Piä gummipuoli alas päin ja pysy viivojen välissä
Urpo TJ mainittema vilkkunamikka onkelman ratkasu, edukkaampi ku Harley-orkinaalit...
~8.23€ Suåmee toimitettuna
KiWAV turn signal switch extension extender cap black (ABS) for '96-'13 XL
Sopiikohan nämä sun linkkaamat mun Hukkeriin? Noissa lukee, että ei sopis Hukkeriin, vaikka kyseisten vuosien muihin Sportstereihin sopisi.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta
99,9% varmuudella olisin sitä mieltä, että kaikissa -96 alkaen Harrikoissa on samat vilkkunapit.
-95:een asti oli suorapintaiset, koverat namikat ja sen jälkeen tuli pyöreämpi profiili. Samalla vaihtui valonvaihtajan ja töötin paikat.
TURVALLISTA MATKAA uudelle kuljettajalle!!!
-95:een asti oli suorapintaiset, koverat namikat ja sen jälkeen tuli pyöreämpi profiili. Samalla vaihtui valonvaihtajan ja töötin paikat.
TURVALLISTA MATKAA uudelle kuljettajalle!!!
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!