Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joo, ihmisiä nuo inssitkin ovat, sateessa mennään sateen ehdoilla.
Kyllä sun asenteella pärjää, muuta ei tarvita kuin trafin lappujen täytöt...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Kari 99

.

Viesti Kirjoittaja Kari 99 »

.
Viimeksi muokannut Kari 99, 21:33 26.08.2019.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kari 99 kirjoitti: 10:40 17.09.2018. Minkälaiset sun kytkin- ja jarruvivut on ? Jossain vaiheessa muuttuivat muotoilultaan niin, että tulivat lähemmäksi tuppeja ja olivat mukavampia lyhytsormiselle.
Saahan noita vipuja myös säädettävinä, jos alkuperäiset eivät sovi. Tuossa linkki yhden valmistajan versioon.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan. :D

Täytyy tutkia noita vipuja. En kyllä usko, että ovat säädettävät. Porsteri on kuitenkin yli 20 vuotta vanha.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Sari S kirjoitti: 15:27 17.09.2018. Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan. :D
Onneksi olkoon kortin johdosta!!
Nyt sitä sitten pääsee harjoittelemaan oikein luvan kanssa tien päälle!!!!!
Sari S kirjoitti: 04:50 13.07.2018. Ajokokeeseen en kuitenkaan vielä tänä syksynä ajatellut mennä. Eka pyörä, harjoittelupa itelle ja opetuslupa miehelle. Sitten paljon harjoittelua.
<(lainattu toisesta ketjusta)
Onkos tässä vuosi vaihtunut enneaikaisesti??? :lol: :lol: :lol:
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Sari S kirjoitti: 15:27 17.09.2018. Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty!
Onnea! Loppuviikoksi luvattukin mukavaa keliä uutta harrastusta varten.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Onneksi olkoon, jos tällä meidän porukan ohjeistuksella ei olisi mennyt läpi, inssissä se vika olisi ollut - ei ainakaan ohejeistajissa ;)

Hieno juttu ja huomisesta eteenpäin taas kesäkeliä, joten paxi huuleen ja paanalle, kuten ennen tapasivat ammattimiehet sanoa :)

Ja niistä kahvoista, ei niissä ole säätöjä. Ne säädettävät ovat ihan eri tavaraa, semmoista ufovehkeen näköisempää. Noihin saa ilmeisesti vaikka Hotbikestä ja ehkä ihan merkkiliikkeestäkin mutkallisemmat vivut, kuten Kari tuolla mainitsi. Ne tuovat vivun lähemmäs, kuin mitä se kahvan oheneminen vaihtamalla. Mutta käytännön ajo sen sitten näyttää, että tarvitseeko niille tehdä mitään.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Pave. kirjoitti: 15:37 17.09.2018.
Sari S kirjoitti: 15:27 17.09.2018. Käsittelykoe ja ajokoe hyväksytty! Kohta Porstersonia starttailemaan. :D
Onneksi olkoon kortin johdosta!!
Nyt sitä sitten pääsee harjoittelemaan oikein luvan kanssa tien päälle!!!!!
Sari S kirjoitti: 04:50 13.07.2018. Ajokokeeseen en kuitenkaan vielä tänä syksynä ajatellut mennä. Eka pyörä, harjoittelupa itelle ja opetuslupa miehelle. Sitten paljon harjoittelua.
<(lainattu toisesta ketjusta)
Onkos tässä vuosi vaihtunut enneaikaisesti??? :lol: :lol: :lol:
No siis tässähän kävi niin, että emme edes hakeneet miehelle opetuslupia vaan päätin opiskella ajamaan ajokoulussa. Siihen menikin sitten 17 oppituntia ja päivälleen 2 kuukautta. Halvemmaksi olisi tullut opetusluvat vaikka siinä rinnalla. Minulla oli aivan loistava opettaja autokoulussa, mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan. :D

Mutta totta on, että alunperin oli tarkoitus saada kortti vasta ensi vuonna. :wink:

Kävin tänään Porsterin kanssa neitsytajelulla muutaman kilsan lenkin. Onhan siinä vaan äänet. Etenkin kun jättää koko lenkin ajaksi ryypyn päälle. :lol: Ihan eri tunne kuin autokoulun Hondalla. Tuli sellainen tunne, että nyt ollaan liikenteessä Moottoripyörällä.

Ajossa suurin ongelma oli mun bootsit, jotka ei oiken istuneet jalkapolkimille, joten ajokengät meni heti tori.fi:stä ostoon. Toiseksi suurin ongelma oli, ettei peukku ylettänyt vilkulle kun käsi oli kytkimellä tien sivuun pysähtynyttä bussia ohittaessani. Täytyy vielä ajella lisää, jotta tiedän tarkalleen, mitä muutoksia Hukkeriin pitää tehdä talvilomalla.
Joe Cool kirjoitti: 16:42 17.09.2018. Onneksi olkoon, jos tällä meidän porukan ohjeistuksella ei olisi mennyt läpi, inssissä se vika olisi ollut - ei ainakaan ohejeistajissa ;)

Hieno juttu ja huomisesta eteenpäin taas kesäkeliä, joten paxi huuleen ja paanalle, kuten ennen tapasivat ammattimiehet sanoa :)

Ja niistä kahvoista, ei niissä ole säätöjä. Ne säädettävät ovat ihan eri tavaraa, semmoista ufovehkeen näköisempää. Noihin saa ilmeisesti vaikka Hotbikestä ja ehkä ihan merkkiliikkeestäkin mutkallisemmat vivut, kuten Kari tuolla mainitsi. Ne tuovat vivun lähemmäs, kuin mitä se kahvan oheneminen vaihtamalla. Mutta käytännön ajo sen sitten näyttää, että tarvitseeko niille tehdä mitään.
Kiitos onnitteluista. Inssi oli oikein mukava ja inhimillinen tapaus. :)

Tiukempimutkaiset kahvat voisi olla jees.Täytyy tutustua tarjontaan. Toisaalta koko tangon vaihto vois olla hyvä, pikkuisen liian etukeno asento ehkä tulee ajaessa. Mutta täytyy sitä vielä fiilistellä, kunhan ajelen lisää.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Pave.
Viestit: 1215
Liittynyt: 19:08 05.10.2012.
Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Pave. »

Sari S kirjoitti: 20:31 17.09.2018. mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan. :D
Tuo ei ole huono piirre ollenkaan, että on tuossa kohdassa vähän arka alussa! Se yleensä tuo niitä turvallisia kilometrejä kun ei ole liian "rämäpää"!

Mutta nythän on luvattu vielä todella hyviä kelejä joten nauti ajamisesta! :D
R.I.P Jaska - Motoristi
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Onneksi olkoon!

Minulla on kovin pienet kädet. Vilkkukatkaisija oli hankala, kättä piti oikein kunnolla siirtää vilkkunappia tavoittaakseni. Nuo muuttivat tilanteen:https://mstore.harley-davidson.com/stor ... 1500179--1
KuvaIhmettelen miksei nämä ole vakiona. Nämä HD-napit korvaavat alkuperäiset eli kytkinkoteloita on vähän purettava jotta ne saa paikalleen. Hommaa nämä, lisäävät oikeasti turvallisuutta!

Jos haluaa päästä halvemmalla, mm. Kuryakinilla on vastaavat jotka vaan liimataan orkkisnappien päälle.

Omasta kokemuksesta sanoisin että ensin kannattaa panostaa tällaisiin ajoa ja turvallisuutta parantaviin juttuihin (mainittakoon tässä esim. kahvalämppärit ja Joen usein esille ottama alustan parannus) ennen kuin hankkii niitä kromattuja "Live to ride"-osia...
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Pave. kirjoitti: 20:41 17.09.2018.
Sari S kirjoitti: 20:31 17.09.2018. mutta olen vähän hidas oppimaan ja arka vääntämään kaasua, niin kesti vähän, että homma alkoi sujumaan. :D
Tuo ei ole huono piirre ollenkaan, että on tuossa kohdassa vähän arka alussa! Se yleensä tuo niitä turvallisia kilometrejä kun ei ole liian "rämäpää"!

Mutta nythän on luvattu vielä todella hyviä kelejä joten nauti ajamisesta! :D
Onnittelut täältäkin! Sitä olen omallekin pojalle (16v) koittanut tähdentää että kyllä joka jonne osaa kaasua vääntää mutta ajaminen vaatii muutakin. Ja mitenkäs se vanha sanonta menikään, ”taitava kuljettaja selviytyy tilanteista joihin hyvä ei edes joudu” :D Malttia mukana ja silmät auki niin kyllä se siitä. Turvallisia kilometrejä!
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:30 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Tuommoiset vilkkunamikat pitää saada. Kiitos vinkistä. :)
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Sari S »

UrpoTJ kirjoitti: 21:16 17.09.2018. Onneksi olkoon!

Minulla on kovin pienet kädet. Vilkkukatkaisija oli hankala, kättä piti oikein kunnolla siirtää vilkkunappia tavoittaakseni. Nuo muuttivat tilanteen:https://mstore.harley-davidson.com/stor ... 1500179--1
KuvaIhmettelen miksei nämä ole vakiona. Nämä HD-napit korvaavat alkuperäiset eli kytkinkoteloita on vähän purettava jotta ne saa paikalleen. Hommaa nämä, lisäävät oikeasti turvallisuutta!
Minkä verran noita kytkinkoteloita on purettava? Irtoaako kuoret erikseen vai irtoaako samalla koko kahvakompleksi?
-Harikka- kirjoitti: 23:30 17.09.2018. Oi Sari S,
Onnitteltut rätkäajo-oikeuden saamisesta :!: :D
Piä gummipuoli alas päin ja pysy viivojen välissä 8)

Urpo TJ mainittema vilkkunamikka onkelman ratkasu, edukkaampi ku Harley-orkinaalit...
~8.23€ Suåmee toimitettuna
:arrow: KiWAV turn signal switch extension extender cap black (ABS) for '96-'13 XL :idea:
Joo, pitää muistaa pitää kumipuoli alaspäin pyörää. :lol:

Sopiikohan nämä sun linkkaamat mun Hukkeriin? Noissa lukee, että ei sopis Hukkeriin, vaikka kyseisten vuosien muihin Sportstereihin sopisi. :roll:
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Matkalla motoristiksi eli tarinoita ajamaan opettelusta

Viesti Kirjoittaja Pertti »

99,9% varmuudella olisin sitä mieltä, että kaikissa -96 alkaen Harrikoissa on samat vilkkunapit.
-95:een asti oli suorapintaiset, koverat namikat ja sen jälkeen tuli pyöreämpi profiili. Samalla vaihtui valonvaihtajan ja töötin paikat.

TURVALLISTA MATKAA uudelle kuljettajalle!!!
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin