Muuttaminen 96'->110'
Muuttaminen 96'->110'
Kymysys... olen muuttamassa talven aikana kuvan Fätschopperista 96"-->110" Ostin 2017 Low Rider CVO:n pytyt, männät, 255 nokat ym hilppeet... etsinnässä on vielä CVO:n kannet. Ilmeisesti esim. vm.'07 -> sopivat? Sanoivat, että ehkä männissä saattaa olla eroa ja tulen tartteemaan puolipuristimen? Pitääks paikkaans? Onko noissa CVO malleissa normaalia tehokkaampi startti kun ei mun tietääkseni niissä mitään puolipuristimia ole? Vai onko? Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai? Pyörässä on Power commander V joten penkitys tietenkin tehdään...
Kiitos ja kumarrus etukäteen ✌
Kiitos ja kumarrus etukäteen ✌
Jesse James
Re: Muuttaminen 96'->110'
Mikäs vika niissä nykyisissä kansissa on?
Re: Muuttaminen 96'->110'
Ei mikään, mutta CVO:n kansissa on puolipuristimille johdot, isommat venttiilit, palotilat ym...
Jesse James
Re: Muuttaminen 96'->110'
No joo, harmi kun kerkisit hankkimaan nokat, olisin antanut ääneni S&S Easystart nokille. Ei tarttis kansia niin paljoa koneistaa.
Re: Muuttaminen 96'->110'
CVO:ssa on sähköinen sisäänrakennettu puolipuristin. Johdot menevät kanteen, muuta ei päällepäin näy. Reikä palotilasta pakokanavaan on niin pieni, että laskee vain vähän puristusta. Kuuluu pieninä pihahduksina startatessa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Muuttaminen 96'->110'
Allright Onkohan tuossa omassa valmius eli liitin johtosarjassa vai mahdollisesti täytyy hankkia joku välijohto? Kyseessä on '12 Wideglide.
Jesse James
Re: Muuttaminen 96'->110'
Ainakin minun 2008 Softailissa oli se "sähköinen" valmius. Minulla on 96">103" muutos aikanaan tehty ja neljä starttia on mennyt n. 110.000 km matkalla kun en uskonut että puolipuristimet tarvitaan. Nyt käynnistyy laite kauniisti ryskymättä. Erityisesti Softailissa on startti kovilla, kuuma öljysäiliö vielä lisälämmittää starttia.
Sähköisille puolipuristimille on optio tässä minun 2008 alun perin 96" mallissakin (ja kai 2007 alkaen muissakin) siksi, että hoksasivat että sellaiset 103" koneessa saati sitten 110" koneessa tarvitaan. Tehtaan ekat vakio-103" koneet taisivat olla CVO-ja police-pyöriä ja ilman puolipuristimia, mutta jo seuraavana vuonna tuli vakiona puolipuristimet kaikkiin 96":sta suurempiin koneisiin, oli CVO tai ei. Eli myöhemmissä 103" ei-CVO-koneissakin tuo puolipuristus on. Ohjausyksikköä ei varmaan kannattanut tehdä erilaista ja siksi se valmius on ollut 96" koneissakin.
Minulle vaihdettiin SE CNC-koneistetut kannet, joissa on siis nuo sähköiset puolipuristimet. Toki paljon halvemmalla pääsee lisäämällä käsin toimivat puolipuristimet vanhoihin kansaiin. Sellainen ero on, että nämä sähköiset puolipuristimet päästävät sen paineen pakopuolelle eikä suoraan siitä kopasta ulos niin kuin Pertti tuolla jo selittikin.
Sähköisille puolipuristimille on optio tässä minun 2008 alun perin 96" mallissakin (ja kai 2007 alkaen muissakin) siksi, että hoksasivat että sellaiset 103" koneessa saati sitten 110" koneessa tarvitaan. Tehtaan ekat vakio-103" koneet taisivat olla CVO-ja police-pyöriä ja ilman puolipuristimia, mutta jo seuraavana vuonna tuli vakiona puolipuristimet kaikkiin 96":sta suurempiin koneisiin, oli CVO tai ei. Eli myöhemmissä 103" ei-CVO-koneissakin tuo puolipuristus on. Ohjausyksikköä ei varmaan kannattanut tehdä erilaista ja siksi se valmius on ollut 96" koneissakin.
Minulle vaihdettiin SE CNC-koneistetut kannet, joissa on siis nuo sähköiset puolipuristimet. Toki paljon halvemmalla pääsee lisäämällä käsin toimivat puolipuristimet vanhoihin kansaiin. Sellainen ero on, että nämä sähköiset puolipuristimet päästävät sen paineen pakopuolelle eikä suoraan siitä kopasta ulos niin kuin Pertti tuolla jo selittikin.
Re: Muuttaminen 96'->110'
HD:n sarjan saa asennettua vakiokansiinkin vuodesta 2007 alkaen, mutta vaatii siis koneen yläpään purkamista että saa koneistettua sopivat reijät ym. Niissä SE kansissa reijät on valmiina.
https://www.harley-davidson.com/store/a ... on-release
https://www.harley-davidson.com/store/a ... on-release
Eli kyllä sanoisin että on valmius. Varsinaisen puolipuristussetin lisäksi joutuu kyllä hankkimaan mallikohtaisen liitosjohdonpätkän jolla se ohjausyksikköön yhdistetään.jassendo kirjoitti: 16:10 20.09.2018. Allright Onkohan tuossa omassa valmius eli liitin johtosarjassa vai mahdollisesti täytyy hankkia joku välijohto? Kyseessä on '12 Wideglide.
Itsessään kansissa ei kai niitä johtoja ole, vaan ne pitää erikseen hankkia (puristimet johtoineen ja sitten se liitosjohto). Toki jos saa joltain käytetyt kannet niin sitten voi olla kilkkeet mukana...jassendo kirjoitti: 14:05 20.09.2018. Ei mikään, mutta CVO:n kansissa on puolipuristimille johdot, isommat venttiilit, palotilat ym...
Re: Muuttaminen 96'->110'
Tässä asiassa en ole erityinen asiantuntija mutta sanonpa kuitenkin. Kaikkihan riippuu siitä mitä hakee. Itselleni en esim. korkeapuristeisia mäntiä halunnut, koska pyörä on kuitenkin ensisijaisesti matkavehje, jossa kestävyys on tärkeää. (96" > 103" ei juurikaan puristuksia nostanut, ei kai 96" > 110" myöskään jos ei ota korkeapuristeisia mäntiä? Sen verran puristukset kuitenkin kasvavat, että se startti on kovilla, mutta ei pitäisi vielä alakertaan eli kampuran kestävyyteen vaikuttaa.jassendo kirjoitti: 13:52 20.09.2018. Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai? Pyörässä on Power commander V joten penkitys tietenkin tehdään...
Seuraava koski 103" konetta: Ruiskurungon suurenuksesta järkeiltiin, että jos ajelee pienillä kierroksilla, niin ei liene erityistä etua ruiskurungon suurentamisesta. Dyno-käppyrät saa kyllä varmaan paremman näköiset suuremmalla ruiskurungolla. 4500 kierroksen (tai jotain...) jälkeen tehokäyrä on varmaankin vähän korkeammalla. Itse matkaa taittavana en tuota kierroslukualuetta juurikaan käytä. Minullakin on PC5.
Mutta jos se on tärkeää, niin 110" koneessa ruiskurungolla saa varmaan ainakin siellä kierroslukualueen yläpäässä tehoa lisää. Tähän joku varmaan antaa kyllä parempaa tietoa!
Re: Muuttaminen 96'->110'
Helkkarin iso kiitos vastauksista! Onneks talvi on vielä edessä ja osia on tarjolla...
Jesse James
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: Muuttaminen 96'->110'
Vastasinkin jo facessa että itsellä alkoi dynossa piirtää suoraa viivaa 103 hv takapyörätehoilla vakiolla läppärungolla, siitä johtuen 4700-6200 kierroksella teho oli vaakasuora käyrä.jassendo kirjoitti: 13:52 20.09.2018.Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai?
Eli jos 100 hv on tavoite niin riittää juuri ja juuri, muuten tarvii suuremman läppärungon ja suuremmat suuttimet.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Re: Muuttaminen 96'->110'
Noi HD:n sähköiset puolipuristimet vaatii että eculle on kerrottu että niitä pitäis käyttää. Onnistuu SE pro super tunerilla mutta ilmeisesti PCV vaatii jotain erikoisempaa viritystä. Google.
Katselin että noi 255 nokat tykkäis 10:1 puristuksista, mitkä kannet sit hommaatkin niin mittaa se kohdalleen.
Jos on toi iso läppärunko ja 110” tilavuutta niin joko paremmin virtaavat kannet (mva) tai ite kyl veisin portattavaks ja koneistettavaks niin että tilavuus ois just toi 10:1, squish kohdallaan ja sit reiät noille puolipuristajille
Katselin että noi 255 nokat tykkäis 10:1 puristuksista, mitkä kannet sit hommaatkin niin mittaa se kohdalleen.
Jos on toi iso läppärunko ja 110” tilavuutta niin joko paremmin virtaavat kannet (mva) tai ite kyl veisin portattavaks ja koneistettavaks niin että tilavuus ois just toi 10:1, squish kohdallaan ja sit reiät noille puolipuristajille
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Muuttaminen 96'->110'
En tiedä kuinka Loimaalla PCV:lle tuo kerrottiin, en kuullut että siinä mitään hankaluuksia. Jos ei omin konstein hoidu, niin kun ketjun aloittaja taitaa majailla länsirannikolla niin tuon ECU:n opettamisenhan voi käydä hoitamassa siellä.