Muuttaminen 96'->110'

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jassendo
Viestit: 35
Liittynyt: 23:55 02.03.2007.
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jassendo »

Kymysys... olen muuttamassa talven aikana kuvan Fätschopperista 96"-->110" Ostin 2017 Low Rider CVO:n pytyt, männät, 255 nokat ym hilppeet... etsinnässä on vielä CVO:n kannet. Ilmeisesti esim. vm.'07 -> sopivat? Sanoivat, että ehkä männissä saattaa olla eroa ja tulen tartteemaan puolipuristimen? Pitääks paikkaans? 🤔 Onko noissa CVO malleissa normaalia tehokkaampi startti kun ei mun tietääkseni niissä mitään puolipuristimia ole? Vai onko? Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai? Pyörässä on Power commander V joten penkitys tietenkin tehdään...

Kiitos ja kumarrus etukäteen ✌😁🤘
Jesse James
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Mikäs vika niissä nykyisissä kansissa on?
Avatar
jassendo
Viestit: 35
Liittynyt: 23:55 02.03.2007.
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jassendo »

Ei mikään, mutta CVO:n kansissa on puolipuristimille johdot, isommat venttiilit, palotilat ym...
Jesse James
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No joo, harmi kun kerkisit hankkimaan nokat, olisin antanut ääneni S&S Easystart nokille. Ei tarttis kansia niin paljoa koneistaa.
Avatar
jassendo
Viestit: 35
Liittynyt: 23:55 02.03.2007.
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jassendo »

Juu, kuulin niistäkin muutama päivä sitten...
Jesse James
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja Pertti »

CVO:ssa on sähköinen sisäänrakennettu puolipuristin. Johdot menevät kanteen, muuta ei päällepäin näy. Reikä palotilasta pakokanavaan on niin pieni, että laskee vain vähän puristusta. Kuuluu pieninä pihahduksina startatessa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
jassendo
Viestit: 35
Liittynyt: 23:55 02.03.2007.
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jassendo »

Allright 👍 Onkohan tuossa omassa valmius eli liitin johtosarjassa vai mahdollisesti täytyy hankkia joku välijohto? Kyseessä on '12 Wideglide.
Jesse James
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Ainakin minun 2008 Softailissa oli se "sähköinen" valmius. Minulla on 96">103" muutos aikanaan tehty ja neljä starttia on mennyt n. 110.000 km matkalla kun en uskonut että puolipuristimet tarvitaan. Nyt käynnistyy laite kauniisti ryskymättä. Erityisesti Softailissa on startti kovilla, kuuma öljysäiliö vielä lisälämmittää starttia.

Sähköisille puolipuristimille on optio tässä minun 2008 alun perin 96" mallissakin (ja kai 2007 alkaen muissakin) siksi, että hoksasivat että sellaiset 103" koneessa saati sitten 110" koneessa tarvitaan. Tehtaan ekat vakio-103" koneet taisivat olla CVO-ja police-pyöriä ja ilman puolipuristimia, mutta jo seuraavana vuonna tuli vakiona puolipuristimet kaikkiin 96":sta suurempiin koneisiin, oli CVO tai ei. Eli myöhemmissä 103" ei-CVO-koneissakin tuo puolipuristus on. Ohjausyksikköä ei varmaan kannattanut tehdä erilaista ja siksi se valmius on ollut 96" koneissakin.

Minulle vaihdettiin SE CNC-koneistetut kannet, joissa on siis nuo sähköiset puolipuristimet. Toki paljon halvemmalla pääsee lisäämällä käsin toimivat puolipuristimet vanhoihin kansaiin. Sellainen ero on, että nämä sähköiset puolipuristimet päästävät sen paineen pakopuolelle eikä suoraan siitä kopasta ulos niin kuin Pertti tuolla jo selittikin.
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

HD:n sarjan saa asennettua vakiokansiinkin vuodesta 2007 alkaen, mutta vaatii siis koneen yläpään purkamista että saa koneistettua sopivat reijät ym. Niissä SE kansissa reijät on valmiina.

https://www.harley-davidson.com/store/a ... on-release
Kuva
jassendo kirjoitti: 16:10 20.09.2018. Allright 👍 Onkohan tuossa omassa valmius eli liitin johtosarjassa vai mahdollisesti täytyy hankkia joku välijohto? Kyseessä on '12 Wideglide.
Eli kyllä sanoisin että on valmius. Varsinaisen puolipuristussetin lisäksi joutuu kyllä hankkimaan mallikohtaisen liitosjohdonpätkän jolla se ohjausyksikköön yhdistetään.
jassendo kirjoitti: 14:05 20.09.2018. Ei mikään, mutta CVO:n kansissa on puolipuristimille johdot, isommat venttiilit, palotilat ym...
Itsessään kansissa ei kai niitä johtoja ole, vaan ne pitää erikseen hankkia (puristimet johtoineen ja sitten se liitosjohto). Toki jos saa joltain käytetyt kannet niin sitten voi olla kilkkeet mukana...
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

jassendo kirjoitti: 13:52 20.09.2018. Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai? Pyörässä on Power commander V joten penkitys tietenkin tehdään...
Tässä asiassa en ole erityinen asiantuntija mutta sanonpa kuitenkin. Kaikkihan riippuu siitä mitä hakee. Itselleni en esim. korkeapuristeisia mäntiä halunnut, koska pyörä on kuitenkin ensisijaisesti matkavehje, jossa kestävyys on tärkeää. (96" > 103" ei juurikaan puristuksia nostanut, ei kai 96" > 110" myöskään jos ei ota korkeapuristeisia mäntiä? Sen verran puristukset kuitenkin kasvavat, että se startti on kovilla, mutta ei pitäisi vielä alakertaan eli kampuran kestävyyteen vaikuttaa.

Seuraava koski 103" konetta: Ruiskurungon suurenuksesta järkeiltiin, että jos ajelee pienillä kierroksilla, niin ei liene erityistä etua ruiskurungon suurentamisesta. Dyno-käppyrät saa kyllä varmaan paremman näköiset suuremmalla ruiskurungolla. 4500 kierroksen (tai jotain...) jälkeen tehokäyrä on varmaankin vähän korkeammalla. Itse matkaa taittavana en tuota kierroslukualuetta juurikaan käytä. Minullakin on PC5.

Mutta jos se on tärkeää, niin 110" koneessa ruiskurungolla saa varmaan ainakin siellä kierroslukualueen yläpäässä tehoa lisää. Tähän joku varmaan antaa kyllä parempaa tietoa!
Avatar
jassendo
Viestit: 35
Liittynyt: 23:55 02.03.2007.
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jassendo »

Helkkarin iso kiitos vastauksista! 👍 Onneks talvi on vielä edessä ja osia on tarjolla...
Jesse James
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

jassendo kirjoitti: 13:52 20.09.2018.Normaali ruiskunrunko piisaa ruokkimaan kun vaihtaa suuttimet isommiks vai?
Vastasinkin jo facessa että itsellä alkoi dynossa piirtää suoraa viivaa 103 hv takapyörätehoilla vakiolla läppärungolla, siitä johtuen 4700-6200 kierroksella teho oli vaakasuora käyrä.

Eli jos 100 hv on tavoite niin riittää juuri ja juuri, muuten tarvii suuremman läppärungon ja suuremmat suuttimet.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
jty
Viestit: 508
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja jty »

Noi HD:n sähköiset puolipuristimet vaatii että eculle on kerrottu että niitä pitäis käyttää. Onnistuu SE pro super tunerilla mutta ilmeisesti PCV vaatii jotain erikoisempaa viritystä. Google.
Katselin että noi 255 nokat tykkäis 10:1 puristuksista, mitkä kannet sit hommaatkin niin mittaa se kohdalleen.
Jos on toi iso läppärunko ja 110” tilavuutta niin joko paremmin virtaavat kannet (mva) tai ite kyl veisin portattavaks ja koneistettavaks niin että tilavuus ois just toi 10:1, squish kohdallaan ja sit reiät noille puolipuristajille
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Muuttaminen 96'->110'

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En tiedä kuinka Loimaalla PCV:lle tuo kerrottiin, en kuullut että siinä mitään hankaluuksia. Jos ei omin konstein hoidu, niin kun ketjun aloittaja taitaa majailla länsirannikolla niin tuon ECU:n opettamisenhan voi käydä hoitamassa siellä.
Vastaa Viestiin