Etelä Norjaan ajamaan

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Grasschopper1

Re: Etelä Norjaan ajamaan

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Micke kirjoitti: 10:22 09.05.2018. Rock rock.
Täs on nyt tullu Norjan matkailioilta sen verran palautetta et toivottavasti syy on selvinny miks sinne mennää uudestaan ja uudestaan ? Itse oon ajellu siel 5 kertaa ja aina vaan nauttinu siellä ajamisesta ja komeista maisemista .Jos ei siel tykkää ajaa vesisatees edes autolla nii ei kannata lähtee sinne. Jos haluu ajella t-paitasillaan ja sortsit jalas nii saattaa olla väärä maa toki oon ajellu siel 2014 nii et helle ennätykset paukku .
Ja mitä tulee "pirun kallis" nii oon säästäny semmosen reissubudjetin kasaan et kun "lasku" tulee nii maksan pois, niin on tälläki reissul tarkoitus toimia.
Kurjuuden maksimointi ? ? ? Makuasia?
Ite ajattelen asian nii et jos haluut toimia kun muut nii lähe Etelään ajelee .
t. Ruma 8)
sateen sattuessa jatkamme matkaa :lol:
Selvis ja ei selvis. Toiset tykkää ajaa sateessa ja kylmässä, jotkut kuivassa ja hiukka leudommassa ilmastossa. Yleensäkin reissujen toistaminen taitaa olla monille hyvinkin tyypillistä ja turvallista. Miksei kokeilla joskus jotain uutta, mitä ei ole nähnyt? Nyt on omalta kohdalta nähty joka ilmansuunta sen verran kaukaa, että taitaa tulla välivuosi. On niitä Micke komeita maisemia muuallakin, kuin Norjassa...jos ei siis ole tullut käytyä. Käy ajamassa vaikka Transfagarasanin vuoristo Romaniassa joskus. Eikä ajella t-paidassa, vaikka Makedoniassa oli viime kesänä + 42 varjossa, kun Skopjeen tultiin.
Mitä meikäläinen on tässä vajaan 30v. aikana kuunnellut veljien reissu juttuja, niin ne ovat suuntautuneet pääasiassa pohjoismaihin. Veikkaan, että harva lähtee pyörällä etelään, vaikka sinulla on sellainen kuva asiasta.
Mutta tosiaan jokainen ajaa , missä parhaat fiilikset saa. Suosittelen kuitenkin lämpimästi

lähtemään uusiin maihin...näkemään uutta, ei toistamaan vanhaa vaikka hyvät maisemat olisikin ollut.
Glide

Viesti Kirjoittaja Glide »

Aja pyöräsi johonkin Islannista Grönlantiin menevään rahtilaivaan, ajelet siellä parit lenkit ja ala odotteleen hyviä miksi-kysymyksiä.
UrpoTJ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Grasschopper1 kirjoitti: 03:04 11.05.2018.Mutta tosiaan jokainen ajaa, missä parhaat fiilikset saa.
Näinhän se nimenomaan on. Olisi tylsää jos kaikki kertoisivat tarinaa ihan samalta mutkatieltä, olkoon se sitten Kroatiassa tai Norjassa ja vaikka olisi kuinkakin hieno pätkä. Ja sekin on ihan hyvä kysymys, miksi joku haluaa ajaa maassa X reissujansa (joka maassahan on myös "miinuspuolensa"), vastaukset aina avartavat muiden näkökulmia ja antavat vinkkejä tuleville reissuille. Ei kai näitä matkakohteita kannata täällä paremmuusjärjestykseen yrittää laittaa, jos laittaa niin laittaa vaan omassa päässään...
Grasschopper1 kirjoitti: 03:04 11.05.2018.Yleensäkin reissujen toistaminen taitaa olla monille hyvinkin tyypillistä ja turvallista.
Vaikka sinne Norjaan taas suuntaankin, niin itse en ole vielä kokenut toistavani samaa reissua. Niin Norjassa kuin varmasti kaikissa muissakin maissa riittää näkemistä moneksi kerraksi. Itse asiassa aina kun lähden ulkomaanreissulle, vähän hävettää kun ajattelen, miten monta paikkaa on vielä Suomestakin katsomatta, vaikka tätäkin maata olen aika paljon kierrellyt.
Glide

Skopjessa ajelu ajovarusteissa +42 astetta varjossa kuulostaa mahtavalta, siinä on ollut varmasti kurjuuden maksimointi kaukana. Tosiaan jokainen ajaa , missä parhaat fiilikset saa.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Glide kirjoitti: 10:22 12.05.2018. Skopjessa ajelu ajovarusteissa +42 astetta varjossa kuulostaa mahtavalta, siinä on ollut varmasti kurjuuden maksimointi kaukana. Tosiaan jokainen ajaa , missä parhaat fiilikset saa.
:D Vaatii sitä mettäsian luonnetta ajaa räntäpaskassa tai sitte +42 nahkakamppeet päällä ja ilmajäähy kone jyskyttää lisähehkua pitkissä punasissa silleen, et takareisi palaa öljytankkiin kiin :D Sitä kai masokismiksikin kutsutaan :lol: Kuumuus on toinen ääripää Norjan raikkaille keleille. Kuten UrpoTj totesi, joka maassa on ne miinus puolensa. Nätti lämmin keli ei kyllä koskaan tunnu kurjalta ja kun sitä harvemmin Suomessa saa, ei sitä pääse etelässä mitenkään maksimoimaan.
Glide

Uudessa Moottori-lehdessä juttu Grasschopper1:n kehumasta Transfagarasan-vuoristosta Romaniassa ja sen mutkateistä.
Vastaa Viestiin