883 Sportster vilkut
Re: 883 Sportster vilkut
Testattu ja toimii. Ei kyllä tarvinnut varmaan edes viittä sekuntia painaa. Molemmat napit pohjaan, niin johan alkoi vilkuttaa hätävilkut. Pois ne sai samalla tavalla, eli molemmat napit pohjassa.-Harikka- kirjoitti: 21:25 07.06.2018. Ja näissä wanhoissaha hätävilkut saapi päälle molempia vilkkunappeja yhtaikaa pohjassa pitämällä ~5 sec, pois samalla tavalla
Yllättävän moni Harley:n omistaja ei oo tätä tiänny
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: 883 Sportster vilkut
Sellainenkin ominaisuus on, että hätävilkut jäävät päälle kun virran katkaisee. Eli pyörän voi jättää pientareelle vilkuttamaan. Hätävilkut saa sitten pois päältä vasta kun kytkee uudestaan virran päälle.
Re: 883 Sportster vilkut
Tämäkin oli hyvä tieto.
Pitänee hommata ensi kesään mennessä Sportserin manuaali. Olis kiva, jos tuntisi ratsunsa sielunelämää vähän paremmin. Tänään hän lähtee talviunille.
Pitänee hommata ensi kesään mennessä Sportserin manuaali. Olis kiva, jos tuntisi ratsunsa sielunelämää vähän paremmin. Tänään hän lähtee talviunille.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: 883 Sportster vilkut
Mä ajattelin enemmän tämmöistä kirjaa:
https://www.kahlekuningas.net/epages/ka ... cts/517503
https://www.kahlekuningas.net/epages/ka ... cts/517503
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
Re: 883 Sportster vilkut
Clymer on ihan OK opus. Niitä saa ihan tiskiltäkin ainakin Alfamerista Arabiasta,jos siellä suunnalla liikkuu. www.alfamer.fi
Sitten noita on ihan pdf-versioina netissäkin.
Myös H-D:n omilla sivuilla saa ainakin 2000-luvun vehkeisiin virallista korjausopasta ja osaluetteloa selailla ihan ilmaiseksi. Ja 2000-luvun alun Sportster ei käytännössä tuosta eroa. Kannattaa kokeilla VIN-koodilla, löytyykö tuohonkin sieltä.
Sitten noita on ihan pdf-versioina netissäkin.
Myös H-D:n omilla sivuilla saa ainakin 2000-luvun vehkeisiin virallista korjausopasta ja osaluetteloa selailla ihan ilmaiseksi. Ja 2000-luvun alun Sportster ei käytännössä tuosta eroa. Kannattaa kokeilla VIN-koodilla, löytyykö tuohonkin sieltä.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: 883 Sportster vilkut
Kirja on aina kirja. Sen voi ottaa vaikka pyörän viereen ja tavata siitä samalla kun pyörää tutkii. Pöytätietokoneen kanssa on vähän hankalampaa. Mutta joo, ehkä ton Clymerin oppaan jostain hankin. Toi orggis on ehkä turhan kallis mun tarpeisiin.
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
https://nainenjahd.blogspot.com/
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: 883 Sportster vilkut
En ole yhteenkään malliin löytänyt korjausopasta H-D:n sivuilta. Osaluettelot ja kytkentäkaaviot löytyy, mutta muuten on vähän hiljaisempaa. Rahalla toki saa ostettua jonkun tilauksen, mutta niiden hinta ylittää omalla kohdallani reilusti satunnaistarvitsijan budjetin.Joe Cool kirjoitti: 09:27 17.10.2018. Myös H-D:n omilla sivuilla saa ainakin 2000-luvun vehkeisiin virallista korjausopasta ja osaluetteloa selailla ihan ilmaiseksi. Ja 2000-luvun alun Sportster ei käytännössä tuosta eroa. Kannattaa kokeilla VIN-koodilla, löytyykö tuohonkin sieltä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: 883 Sportster vilkut
Monesti noi Clymerit ym on tehty tavallisen puskamekaanikon näkökulmasta, toisin kuin tehtaan manuskat.
Ero on siinä että tehdasmanuskassa usein ohje alkaa tyyliin:
1. Irroita akun miinuskaapeli
2. Irroita moottori käyttäen nostoapuvälinettä xkz.0001.6 (alkaen runkonumerosta sejase)
3. Irroita hilavitkutin ja mittaa kitkaliipottimen välys työkalulla DDR.zz.4451
Muiden kirjoittamissa manuskoissa usein on neuvottu vaikkapa se nostoväline (lattarauta jossa kaksi reikää tms) ja välystyökaluksi käy joku tavallinen tulkki tai jäätelötikku... muutenkin esim huollot, rengaspaineet ym on niissä yleensä neuvottu kootusti.
Tehdasmanuskoissa taasen on yleensä virallinen kytkentäkaavio, ja jopa joka mallille erikseen jos tarvetta on. Muissa sitten ”tyypillinen” kaavio jostain satunnaisesta mallista.
Molempi parempi.
Mulla on Hondaan sekä tehtaan manuska että Clymer, Jälkimmäinen on selkeämpi ja on siinä tehtaan manuskassa muutama virhekin. Porsteriin löytyy tehdasmanuska PDF:nä (jonka muuten saa printattua, ja olen siitä muutaman pätkän printannutkin ) mutta siinä oleelliset asiat ovat aika hyvin piilossa, joten itsekin olen kyllä kiinnostunut suosituksista mikä manuska olisi hyvä tällaisen loppupään rautiksen kanssa puuhaavalle.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: 883 Sportster vilkut
Minulla on 2008 Softailiin sekä tehtaan manuaali että Clymer. Tehtaan manuaalit (myös sähkö- ja varaosakirjan) sain edukkaasti käytettynä ja samassa läjässä oli Clymerkin. Ainakin minulle on hyödyllistä olla molemmat. Clymer käsittää useampia vuosimalleja, sen vuoksi ohjeet eivät aina ole niin kattavia. Toisaalta esim. valokuvat saattavat oppaissa olla vähän eri suunnasta niin asia aukeaa joskus paremmin molempia katsomalla. Kun molemmat ovat englanniksi, niin joskus ei minulle oppaan teksti aukea, silloin voi lukea toisen version ohjeesta toisesta manuaalista. Jos pitäisi valita vain jompi kumpi, niin ilman muuta ottaisin tehtaan manuaalin.