883 Sportster vilkut

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:16 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Sari S »

-Harikka- kirjoitti: 21:25 07.06.2018. Ja näissä wanhoissaha hätävilkut saapi päälle molempia vilkkunappeja yhtaikaa pohjassa pitämällä ~5 sec, pois samalla tavalla :wink:
Yllättävän moni Harley:n omistaja ei oo tätä tiänny :roll:
Testattu ja toimii. Ei kyllä tarvinnut varmaan edes viittä sekuntia painaa. Molemmat napit pohjaan, niin johan alkoi vilkuttaa hätävilkut. Pois ne sai samalla tavalla, eli molemmat napit pohjassa. :)
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:16 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Sellainenkin ominaisuus on, että hätävilkut jäävät päälle kun virran katkaisee. Eli pyörän voi jättää pientareelle vilkuttamaan. Hätävilkut saa sitten pois päältä vasta kun kytkee uudestaan virran päälle.
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Tämäkin oli hyvä tieto. :)

Pitänee hommata ensi kesään mennessä Sportserin manuaali. Olis kiva, jos tuntisi ratsunsa sielunelämää vähän paremmin. Tänään hän lähtee talviunille. :cry:
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:17 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Mä ajattelin enemmän tämmöistä kirjaa:
https://www.kahlekuningas.net/epages/ka ... cts/517503
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Clymer on ihan OK opus. Niitä saa ihan tiskiltäkin ainakin Alfamerista Arabiasta,jos siellä suunnalla liikkuu. www.alfamer.fi

Sitten noita on ihan pdf-versioina netissäkin.

Myös H-D:n omilla sivuilla saa ainakin 2000-luvun vehkeisiin virallista korjausopasta ja osaluetteloa selailla ihan ilmaiseksi. Ja 2000-luvun alun Sportster ei käytännössä tuosta eroa. Kannattaa kokeilla VIN-koodilla, löytyykö tuohonkin sieltä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Sari S
Viestit: 219
Liittynyt: 17:38 12.07.2018.
Paikkakunta: Heinävesi
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Sari S »

Kirja on aina kirja. Sen voi ottaa vaikka pyörän viereen ja tavata siitä samalla kun pyörää tutkii. Pöytätietokoneen kanssa on vähän hankalampaa. Mutta joo, ehkä ton Clymerin oppaan jostain hankin. Toi orggis on ehkä turhan kallis mun tarpeisiin. :)
2.8.2018- XLH883 -97 "Hukkeri Porsterson" <3
https://nainenjahd.blogspot.com/
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Joe Cool kirjoitti: 09:27 17.10.2018. Myös H-D:n omilla sivuilla saa ainakin 2000-luvun vehkeisiin virallista korjausopasta ja osaluetteloa selailla ihan ilmaiseksi. Ja 2000-luvun alun Sportster ei käytännössä tuosta eroa. Kannattaa kokeilla VIN-koodilla, löytyykö tuohonkin sieltä.
En ole yhteenkään malliin löytänyt korjausopasta H-D:n sivuilta. Osaluettelot ja kytkentäkaaviot löytyy, mutta muuten on vähän hiljaisempaa. Rahalla toki saa ostettua jonkun tilauksen, mutta niiden hinta ylittää omalla kohdallani reilusti satunnaistarvitsijan budjetin.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:17 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4914
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 02:18 12.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja KariFS »

-Harikka- kirjoitti: 13:02 17.10.2018.
Joe Cool kirjoitti: 09:27 17.10.2018.Clymer on ihan OK opus...
Kuten Joe kirjotit, ihan OK opus. HD:n oma taitaa kuiteki olla parempi :?: :roll:
Monesti noi Clymerit ym on tehty tavallisen puskamekaanikon näkökulmasta, toisin kuin tehtaan manuskat.

Ero on siinä että tehdasmanuskassa usein ohje alkaa tyyliin:

1. Irroita akun miinuskaapeli
2. Irroita moottori käyttäen nostoapuvälinettä xkz.0001.6 (alkaen runkonumerosta sejase)
3. Irroita hilavitkutin ja mittaa kitkaliipottimen välys työkalulla DDR.zz.4451

Muiden kirjoittamissa manuskoissa usein on neuvottu vaikkapa se nostoväline (lattarauta jossa kaksi reikää tms) ja välystyökaluksi käy joku tavallinen tulkki tai jäätelötikku... muutenkin esim huollot, rengaspaineet ym on niissä yleensä neuvottu kootusti.

Tehdasmanuskoissa taasen on yleensä virallinen kytkentäkaavio, ja jopa joka mallille erikseen jos tarvetta on. Muissa sitten ”tyypillinen” kaavio jostain satunnaisesta mallista.

Molempi parempi.

Mulla on Hondaan sekä tehtaan manuska että Clymer, Jälkimmäinen on selkeämpi ja on siinä tehtaan manuskassa muutama virhekin. Porsteriin löytyy tehdasmanuska PDF:nä (jonka muuten saa printattua, ja olen siitä muutaman pätkän printannutkin ;) ) mutta siinä oleelliset asiat ovat aika hyvin piilossa, joten itsekin olen kyllä kiinnostunut suosituksista mikä manuska olisi hyvä tällaisen loppupään rautiksen kanssa puuhaavalle.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 883 Sportster vilkut

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

Minulla on 2008 Softailiin sekä tehtaan manuaali että Clymer. Tehtaan manuaalit (myös sähkö- ja varaosakirjan) sain edukkaasti käytettynä ja samassa läjässä oli Clymerkin. Ainakin minulle on hyödyllistä olla molemmat. Clymer käsittää useampia vuosimalleja, sen vuoksi ohjeet eivät aina ole niin kattavia. Toisaalta esim. valokuvat saattavat oppaissa olla vähän eri suunnasta niin asia aukeaa joskus paremmin molempia katsomalla. Kun molemmat ovat englanniksi, niin joskus ei minulle oppaan teksti aukea, silloin voi lukea toisen version ohjeesta toisesta manuaalista. Jos pitäisi valita vain jompi kumpi, niin ilman muuta ottaisin tehtaan manuaalin.
Vastaa Viestiin