Mitä pakkaatte reissuun mukaan?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

JKKo

Re: Mitä pakkaatte reissuun mukaan?

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pekka L kirjoitti: 14:40 25.02.2019.
Grasschopper1 kirjoitti: 14:23 25.02.2019.
Vallu kirjoitti: 12:11 25.02.2019. Mitä tulee kaikenlaisiin pussukoihin ja nyssäköihin, niin vuosikymmeniä niitä tuli köytettyä ympäri pyörää. Enää ei hermo kestä moista. Kovat laukut ja niihin sisäkassit rulettaa. Voi että on helppoa napata se kassi mukaan ja kipaista hotellin ovesta sisään. Ja siellähän poika sitten sen kantaa huoneeseen.
Helppoa varmasti juu, mutta kahden ihmisen tarpeet eivät mahtuisi edes koviin laukkuihin, vaikka kuinka karsiisi. Että pakko köyttää niitä nyssäköitä, jos meinaa pyörällä reissata. Sen verran on alkanut mukavuuden halu iskeä, että viime kesän reissu tehtiin jo autolla. Voi kuinka hermo parka säästyi monessakin asiassa, verrattuna jos olisi ollut pyörällä liikkeellä.
Voi hermo parkaa.. Jos olis autolla joutunut niihin kilometrien jonoihin, jotka Harrikalla hoidettiin splittaamalla! 😱
Helppo homma. Kun rouva ajaa autolla, minä nukun tai luen kirjaa. Ei hermostuta yhtään.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: 14:28 25.02.2019. Perälaukun kera mun ja Marsun kahden viikon kamat mahtuu hyvin.
Sama havainto kyllä, kovat laukut perälakulla hyvin pakattuna ovat riittäneet pitkillekin reissuille. Lisänä sitten se lukollinen pussi tarakalle, kun lämpötila vaatii nahakakamoja pois.

Jokainen toki ominen tarpeidensa mukaan, mutta tuota olen pitänyt rajana kaman kuskauksessa, että laukkuihin on mahduttava tai on liikaa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mulla sitä tarakkaa tarvitaan olutlaatikon kuskaamiseen (ralleihin), Sulla ei sitä ongelmaa ole. :mrgreen:
Kuva LIFEMEMBER
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: 18:50 25.02.2019. Mulla sitä tarakkaa tarvitaan olutlaatikon kuskaamiseen (ralleihin), Sulla ei sitä ongelmaa ole. :mrgreen:
Nämä ovat niitä kuuluisia valintakysymyksiä :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vee2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vee2 »

Mulla on ollu itelle ja asiakkaille tollanen lista:
Matkalle Mukaan!

Passi Muista ottaa mukaan passi tai EU-henkilökortti.
Pörssi Matkalla pärjäätte euroilla ja Ruotsissa voi maksaa bensat kortilla. Kannattaa vaihtaa pikkuostoksia varten kruunuja.
Piletit
Ajokortti Muista ottaa mukaan
Luottokortti Ota mukaan.
Creen Card On todiste voimassaolevasta liikennevakuutuksesta. Pitää olla mukana, jos tapahtuu liikennevahinko.
Valtakirja Mikäli pyöräsi omistaja on jonkun muun kuin sinun, hanki valtakirja vakuutusyhtiöstäsi tai rahoitusyhtiöstä, jotta saat ajaa pyörää ulkomailla.
Kansainvälinen ajokortti Ei tarvita Euroopassa.
Kela-kortti Pitää olla mukana jos tapahtuu liikennevahinko.
EU-sairaanhoitokortti On suotava olla mukana, jos sattuu liikennevahinko. Kortilla saa ilmaisen terveyshuollon tai samanhintaisen kuin paikallisetkin.
Pyörän kunto Pyörä pitää olla huollettu ja renkaissa riittävästi kulutuspintaa vajaan 5000 km matkalle.
Vakuutukset Tarkista omat ja pyörän vakuutukset.
Pikkupurtava ja vesi Ota mukaan keksejä, suklaata tms. sekä hiilihapollista vettä, jotta ei ala heikottamaan. Muista juoda tarpeeksi vettä matkalla.
Ajovarusteet Ota hyvät, turvalliset ja mukavat ajovarusteet. Arktisiin olosuhteisiin tehdyt goreteksit eivät ehkä ole kuumille keleille kaikkein mukavimmat.
Vaatetus Ota mukaan vajaan viikon pitovaatteet. San Benedettossa voi pestä koneellisesti pyykkiä.
Työkalut Pyörän omia työkaluja kannattaa ottaa mukaan.
Matkapuhelin Pidä kännykkä mukana ja päällä koko matkan ajan.
Kartta Euroopan voi ottaa mukaan, jos haluatte seurata matkan etenemistä.
Navigaattori Voi ottaa mukaan.

Iloinen ja avoin mieli mukaan, sillä lähdemmehän lomamatkalle !

Näillä on yli 35 vuotta Euroopan reissuilla pärjätty.
Käkö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Käkö »

Vaihtovaatteet on ollu mukana ja öljyy ja tohon hiton hälyttimeen, tai lähinnä siihen kauko-ohjaimeen patteri ja parina viime vuotena kuusiokoloavain virtalukkoa varten, se kun ei pysy kiinni edes loctitellä tai sit mä oon ohjustanu menemään huonoilla teillä...
Eihän toi ny komee oo ku on laukut mukana mutta noihin on mahtunut kaikki, kaljoista lähtien mukaan...
Joe Cool toimitti ton ison laukun ja se on toiminut älyttömän hyvin, se on nopee ottaa mukaan ja laittaa kii ja siihen mahtuu tavaraa hyvin...
Joku työkalurulla tai sellanen olis hyvä kyl olla reissulla mukana, täytyy hommaa semmonen jostain kesäx.

Kuva

Kuva
MoParpervo electra glidellä.
Grasschopper1

Viesti Kirjoittaja Grasschopper1 »

Pistä virtalukkoon vihreetä Loctitea ja reilusti :D Varmaan pysyy, mutta varaudu irrottamaan lämmittämällä :mrgreen:
Vastaa Viestiin