Breatherin toleranssi ja ajoitus"tulppa"

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Fxstjyrki
Viestit: 10
Liittynyt: 14:24 13.01.2018.

Breatherin toleranssi ja ajoitus"tulppa"

Viesti Kirjoittaja Fxstjyrki »

Moi,
originaali breatheristä ( evo vm.1984) oli pari hammasta poikki, originaali oli muovia ja nyt netistä tilattu olikin metallia... Muovisen välys tulis olla muoviprikan kanssa max 0.4 mm. Paljonko toleranssi tulee olla metallisella breatherillä? Nyt tullut metallinen on muovista noin 0.7 mm lyhyempi.. ilmeisesti muoviprikat/simmit ei metalliseen ole suositeltavia?
Sytytyksen ajoitus, tarvitaanko kampuran kurkistusreikään läpinäkyvä tulppa? roiskiiko sieltä öljyä ajoitusta tutkiessa? ajoituslampulla ajattelin kokeilla.
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Breatherin toleranssi ja ajoitus"tulppa"

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jos sen haluaa ajoituslampulla laittaa niin silloin tarvitaan läpinäkyvä tulppa. Voi toki olla hieman hankalahko nähdä siltikään mitään, onko pyörässä vakio sytkä vai joku aftermarketti?
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Breatherin toleranssi ja ajoitus"tulppa"

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ainakin mulla kirkas tulppa on toiminut ajoituslampun kanssa oikein hyvin. Merkki näkyy selkeästi. Ajoituslamppu ottaa signaalinsa tulpanjohdosta. Moottoripyörän hentoiset sytkävermeet eivät anna mun lampulle riittävästi "signaalia" mutta saan sen toimimaan kiertämällä tulpanjohdon signaalin pihdin läpi kolmeen kertaan. Normi tulpanjohto ei mahdu, mutta näyttää siinä toimivan ihan tavallinen eristetty sähköjohtokin sen aikaa kun on tarvis.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vastaa Viestiin