-09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Oikea korkeus on tosiaan riippuvainen monista seikoista. Mutta sadekelillä ajaessa "liian korkea" pleksi on todella paha, silloin se kyllä vääristää!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Mutta eihän sitä sateella ajeta Totta puhut, kun ei ole pyyhkijöitä, niin sade jää siihen pleksiin toki. Näitä kemikaaleja Viis sateesta tms. ovat jotkut suositelleet, ei ole tullut kokeiltua, kun oikeasti yritän välttäää sateita
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Tuulilasinpyyhkijät taitaa puuttua uusimmistakin malleista, siihenhän vois soveltaa jonkun venekäyttöön tarkoitetun yleismallisen pyyhkimen?
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Goldwingissä oon pyyhkijöitä nähnytkin, mutta en sentään Harrikassa!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Testiajo suoritettu. clearwiewn ilmaräppänä tuntuu toimivan hyvin. Kypärän värinä hävisi melkein huomaamattomaksi, kun luukkua piti vähän raollaan. Kokeilin 130 kmh vauhdissa luukku auki ja kiinni. Melkoinen ero. Luukku raollaan ei ilmavirta kuitenkaan tullut mitenkään kovasti naamalle, toki hiukan. Hyvin pystyi avokypärällä ajamaan ilman laseja. Luukku täysin auki ilmavirta oli jo huomattava.
Plexi on hyvän oloista materiaalia, eikä vääristä näkymiä. Tyytyväinen olen investointiin.
Plexi on hyvän oloista materiaalia, eikä vääristä näkymiä. Tyytyväinen olen investointiin.
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Joo, kaikki sankarit tuon tietävät potkupallojunnuista alkaen, yritän vaan välttää sankaritarinoita parhaani mukaan.
Näitä sankarillisia suorituksia voisi keksiä lisääkin:
- kylmän sattuessa ajetaan palellen
- väsymyksen sattuessa ajetaan väsyneenä
. kumin puhjetessa ajetaan tyhjällä renkaalla
- öljyn loppuessa ajetaan ilman
jne...
Em. syistä ajankin itsekseni, silloin ei tarvitse pitää kiinni muiden aikatauluista, reiteistä eikä suunnitelmista. Suunnitelmaa voi muuttaa ja sateen sattuessa pitää vaikka välipäivän tai lähteä ihan toiseen suuntaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen muuttanut suunnitelmaa sään takia.
Uusi positiivisempi "paikkerisanonta" voisi olla paljon käyttämäni:
"Ajetaan sinne, missä aurinko paistaa!"
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Onko sinulla linkkiä tuohon tuotteeseen? Kiinnostava juttu.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Kiitos. Hyvälle vaikuttavia tuotteita. ->2013 asti Electran ilamanohjausaukolla varustettu tuulilasi n'ttäisi maksavan 170-190 taalaa karkeasti. Rahteineen ja veroineen nousee johonkin 300 euron pintaan. Voi se olla hintansa väärti, jos ei muuten saa tuulen pyörteitä mieleisekseen. Itse en ole kyllä ihan noin suureksi ongelmaa laskenut. Tässäkin on monia mieltymyksiä ja jokaisella on itselleen se oikea.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
”Vain märkä voi kuivua”,Joe Cool kirjoitti: ↑09:38 05.04.2019.Joo, kaikki sankarit tuon tietävät potkupallojunnuista alkaen, yritän vaan välttää sankaritarinoita parhaani mukaan.
Näitä sankarillisia suorituksia voisi keksiä lisääkin:
- kylmän sattuessa ajetaan palellen
- väsymyksen sattuessa ajetaan väsyneenä
. kumin puhjetessa ajetaan tyhjällä renkaalla
- öljyn loppuessa ajetaan ilman
jne...
Em. syistä ajankin itsekseni, silloin ei tarvitse pitää kiinni muiden aikatauluista, reiteistä eikä suunnitelmista. Suunnitelmaa voi muuttaa ja sateen sattuessa pitää vaikka välipäivän tai lähteä ihan toiseen suuntaan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen muuttanut suunnitelmaa sään takia.
Uusi positiivisempi "paikkerisanonta" voisi olla paljon käyttämäni:
"Ajetaan sinne, missä aurinko paistaa!"
”Suoran jälkeen on yleensä kurvi”.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Kyllä. Ultran korkein plexi räppänällä kustansi 250$ rahteineen. Tuohon verot oli n.50. Joten hiukan alle 300€ kustansi. Noilla on joskus jotain tarjouksia, mistä voi säästää jotain. Ei sattunut mun kohdalle... Periaatteessa tuon räppänän voi varmaankin siirtää sitten seuraavaan plexiin, pienellä askartelulla. Uudemmissa ultrissa räppänä lienee katteessa. Eivät varmaan tehtaalla ihan turhaan sitä ole laittaneet niihin?
Re: -09 Ultra Classic ja "tuulilasin korkeus"
Ei se turha ole suinkaan, minulla on myös sellainenn uudempi Ultra. Ero on suuri, onko se auki tai kiinni. Siksi tuota vanhempaan kiinnostuneena laskeskelinkin.
Kuitenkin tällä hetkellä vanhemmassa on sen verran korkeampi lasi, että silläkin on pärjännyt. Eli matalammalla pärjää, jos on se aukko.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus