Kokemuksia keinonahkalaukuista?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Pertti
Viesti:

Re: Kokemuksia keinonahkalaukuista?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

https://www.nahkakauppa.fi/parkkinahkaa
Tuollainen tuli parkkinahalla
moderattori

Romu rauhoittaa!
Veijo Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kiitos. Ihmeellinen on googlen logiikka, kun ei minulle tarjoillut. Täytyy käydä katsomassa jossain välissä kun on muutenkin asiaa isolle kirkolle.

Ruotsalainen Slöjd Detajer verkkokauppa löytyi, jolla näytti olevan työkalujakin valikoimassa ihan hyvin. Neuloja pitäisi ostaa uusia muutama, joten tilaukseen menee jos ei kotimaasta löydy helpolla.
XL 883C -07 | FLSTF -98
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Slöjdillä on monenlaista tavaraa. Esim. värien kannalta hyvä vaihtoehto.. en välittäisi ostaa jäätyneitä kemikaaleja.

Tandylta olen ostellut Englannin puljusta, kun se vielä on tullien kannalta helpompaa. https://www.tandyleather.eu/en/ Tandyhan on jenkkifirma.

E-baysta saa myös edullisesti paloja ja tarvikkeitakin löytyy.
Saksalainen parkkinahka on laadukasta, yleensä rahtien kannalta on parasta ottaa koko vuota. Silleen ne niitä mieluiten myyvätkin.

Kromiparkki on sit sitä muovautuvaa, esim. kenkiin. Nahkalaukkuihin ehkä valitset kasviparkin.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Veijo Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

En minä kromiparkilla oikein tee mitään, kun en osaa tehdä kenkiä. Joskus vuosia sitten oli projektina tehdä itselle saappaat, kun oli niin vaikeaa löytää sopivia. Pohjanahkaa on iso palanen siitä projektista jäljellä, kun lähinnä sitä on käytetty vahvikkeena muihin hommiin. Ei oikein ollut ketään jolta olisi saanut oppia ja kirjallisuutta en silloin löytänyt. Jos ei tarttisi oravapyörässä pyristellä rahan takia, niin soittaisin Pekalle ja kysyisin oppipojan paikkaa.

Jos laukkua lähden itse väsäämään, niin koko vuota pitää olla. Etupään ja laitojen kanssa ei välttämättä onnistu leikkaamaan sopivia palasia. Täytyy käydä ostamassa jotain halpaa muovimattoa, että saa sen kanssa vähän värkkäillä kaavoja, niin tietää sitten menekin ja voi sitten päättää mistä hommaa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
ranze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ranze »

Oon tehnyt kaavoja tietsikalla Illustratorissa ja tulostanut ne kartongille. Niistä sitten teippaillut dummyt. Joskus ihan vapaalla kädellä.

Kuva

Kuva
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin