883 aivastelee ja käynti pätkii

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

make62
Viestit: 5
Liittynyt: 23:21 08.05.2019.

883 aivastelee ja käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja make62 »

Moro, 883 vm-88 aivastelee ja nykii etenkin alle 20 lämpötiloilla ja välillä lämpöisemmälläkin etenkin motarilla ajaessa yleensä noin 15km ajon jälkeen.
Huolto toimenpiteet aloitin vaihtamalla tulpat ja tsekkaamalla polttoainesuodattimen, sitten tulpanjohtojen vaihto, seuraavaksi kaasarin imukurkun tiivisteiden vaihto, sitten purettu ja puhdistettu kaasari, seuraavaksi vaihdettu puola,ajoitus tsekattu, sitten uusi puhdistus kaasariin ja vaihdettu pääsuutin niin isoksi kuin tässä värkissä voi olla, kaasari säädetty,vaihdettu uudestaan imupuolen tiivisteet, sitten vaihdettu uusi tarvikekaasari, kokeiltu avata ajossa tankin korkkia, kokeiltu ajaa varatankilla/normitankilla,tsekattu polttoainesuodatin uudestaan, tankki irroitettu ja tarkisteltu olisko sähköjohtojen kuoria rikki - ei ainakaan löytynyt.
Vehje on kyllä joskus käynyt pätkimättäkin, oisko jollain ajatuksia mitä seuraavaksi ? :?
Bikers work is newer done.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 883 aivastelee ja käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Onko pyörä ollut sinulla kauan ja onko ollenkaan toiminut kunnolla?

Tasakaasulla aivastelun syy on yleensä tyhjäkäyntipiirin laiha seos.
Jos pyörä seisoo kauemman, hapettuu tyhjäkäyntisuutin helposti tukkoon asti ja se ei puhaltelemalla aukea. teräsharjan piikki on hyvä työkalu rassaamiseen. Seosta saa säädettyä ja harrikan keihineissä toimii niin päin, että ruuvia löysäämällä rikastuu.
Toinen syy on imuvuoto, jonka olet jo tarkistanut.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: 883 aivastelee ja käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Onko ilmanputsari alkuperäinen vai ”perfomääns”? Jos on kovin vapaasti virtaava putsari, niin voi joutua säätelemään, mutta niihin on onneksi hyvää osviittaa netissä, esim

https://cv-performance.com/harley-cv-ca ... ing-issues

Kannattaa toki lukea kriittisesti ja monesta lähteestä, ja etenkin harkita tarkkaan ennen kuin tekee mitään ”peruuttamatonta”, esim luistin reiän suurentamisesta ollaan montaa mieltä. Mutta tuo neulan nosto ja ilmaruuvin avaaminen on todettu toimiviksi jos/kun imupuolta on harvennettu.

Kaikki kanavat kannattaa toki tarkastaa vielä kerran. Itse olen pari CV:tä putsannut niin että 3 litran ultraäänipesuri Sinolia täyteen, lämmöt kuuteenkymppiin, purettu kaasutin sinne ja vartin verran annoin surrata. Harrikan kaasutinta joutui vähän kääntelemään, kun ei mahtunut kokonaan kerralla uppeluksiin, mutta 26mm Mikuni meni kokonaan pinnan alle. Lopuksi kanavat paineilmalla puhtaaksi. Irtonippelit sitten samaan pesuun myös, kumikalvoa ja muovista uimuria, kantta ym lukuunottamatta.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
make62
Viestit: 5
Liittynyt: 23:21 08.05.2019.

Re: 883 aivastelee ja käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja make62 »

Ilman putsari ei ole alkuperäinen se on K&N pyöreä, mutta se on ollut samanlainen koko meillä oloajan n. 12 vuotta, joku edellinen seppä vaihtanut.
Meillä siis toimi ihan mukavasti pitkän ajan, tätä keissiä pyöritelty nyt kolmisen vuotta, osia vaihdeltu toiveikkaasti.

Vuosi sitten vaihdettu uusi kaasari, eli silloinhan siihen tuli myös uudet suuttimet.

Kokeiltu ajossa avata tankin korkkia ja ryypyn käyttämistä nykiessä, ei poista vaivaa nuokaan toimenpiteet.

Mystinen vaiva kun se on ajoittainen ja yleensä pahimmoillaan 15- 25km ajon kieppeillä, eikä tule esiin joka lenkillä.
Pertti
Viestit: 6038
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: 883 aivastelee ja käynti pätkii

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Akkukaapelit on varmaan jo moneen kertaan tutkittu ja voimaa käyttäen vedetty...
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin