Moi!!
sportster 1993 kyseessä. Pesin ilmansuodattimen annoin kuivua kunnolla ja lopuksi öljysin sen.
Tämän jälkeen alkanut paukkua putkissa Tasakaasulla menee ok,mutta vaihtaessa alaspäin eli moottorijarrutus
niin rupeaa paukkumaan.Mitään muutoksia tässä välissä ei ole tehty.
Ilmanputsari on K&N ja K&N putsaus sprayt ja öljyt.
kiitos etukäteen!!!
sportster
- Peacemaker76
- Viestit: 499
- Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
- Paikkakunta: Salo
- Viesti:
Re: sportster
Milloin suodatin on viimeksi pesty?
Tuliko suodatin varmasti asennettua tiiviisti, paukkuminen yleensä on merkki laihalla käymisestä, joten imuvuoto voisi sopia kuvioon.
Tuliko suodatin varmasti asennettua tiiviisti, paukkuminen yleensä on merkki laihalla käymisestä, joten imuvuoto voisi sopia kuvioon.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: sportster
Onko pyörä ollut sinulla pidempään, että tiedät varmaksi, että suuttimet on sopivat? Onhan ne alunperin voineet olla liian pienet, mutta vähitellen tukkeentunut suodatin on tasannut tilannetta. Pesu sitten palautti virtaukset kohdallaeen ja nyt mennään aavistuksen laihalle seokselle. Itse juuri ostin pyörän ja suuttimet joutui edellisen säätäjän jäljiltä vaihtamaan sopivammiksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- Karvanaama
- Viestit: 118
- Liittynyt: 11:29 06.04.2007.
- Paikkakunta: Käläviäläinen vaikka Kokkolassa asunkin..
- Viesti:
Re: sportster
Ex-sportissani paukkui pakoputkissa juuri kuvailemallasi tavalla, syynä oli pakopuolen yhdysputkien hajonnut tiiviste.
Nimenomaan löysätessä paukkui.
Taisi Hemuli joskus kirjoitella vastaavasta, pakokaasut saavat vuotokohdasta ylimääräistä ilmaa ja poksahtelevat siksi.
Onko vehkeessä vielä orkkisputket? Eli se yhdysputki.
Jos nyt ymmärsin oikein, paukkeen käsitin tapahtuvan pakopuolella.
Nimenomaan löysätessä paukkui.
Taisi Hemuli joskus kirjoitella vastaavasta, pakokaasut saavat vuotokohdasta ylimääräistä ilmaa ja poksahtelevat siksi.
Onko vehkeessä vielä orkkisputket? Eli se yhdysputki.
Jos nyt ymmärsin oikein, paukkeen käsitin tapahtuvan pakopuolella.
Ja se on niin vehen mite mine olen lehmee nainut että se ei ole juuri ollenkaan..
Re: sportster
Oudot oireet, uskaltaisin väittää että öljyämisen jälkeen ilmaa ei pääse yhtä paljoa moottorille.
Ps. Kannattaisi ehkä miettiä hieman tarkentava otsikko.
Ps. Kannattaisi ehkä miettiä hieman tarkentava otsikko.
Re: sportster
Hiljattain hankitussa 883 -> 1200 SE konversiossa myös noita moottorijarrutuksen paukkeita. Tulpat enempi mustana ja pakoputken päät eli rikkaalla käy. Konversio tehty aikaisemman omistajan toimesta. Nyt ilmanputsari (pestävä ja öljyttävä) on putsattu. Täytynee lisäksi tutkailla kaasaria ja niitä suuttimien kokoja.
Kuitenkin on varmasti pitänyt kaasarillekin jotain tehdä tuossa konversiossa. Oletteko vaihtaneet niitä EZ-justin ruuveja tyhjäkäyntiseoksen säätöön.
Kuitenkin on varmasti pitänyt kaasarillekin jotain tehdä tuossa konversiossa. Oletteko vaihtaneet niitä EZ-justin ruuveja tyhjäkäyntiseoksen säätöön.
Re: sportster
Komppaan mitä Karvanaama edellä kirjoitti pakopuolen vuodoista.
Oma Dyna TC88 (kaasarikoneella) aikanaan alkoi paukutella putkeen aina kaasua löysätessä ajokauden puolivälissä. Syy oli takasylinterin pakoputken kiinnityksen löystyminen, eli vuosi kannen pakokanavan ja pakoputken välistä. Takasylinterin putken (2-1 putkisto) kiristys kanteen ja putkeen ampuminen loppui saman tien.
Tyhjäkäyntiseokset oli tuolloin säädetty aika "piikille" eli kylmänä kone saattoi aivastella kaasuttimeen varsinkin viileimmillä keleillä.
Joo - kaasarin orkkis tyhjäkäyntiseosruuvi on vaihdettu EZ-ruuviin, huomattavasti helpompi säätää vaikka koneen käydessä kuin sen alkuperäisen kanssa.
Oma Dyna TC88 (kaasarikoneella) aikanaan alkoi paukutella putkeen aina kaasua löysätessä ajokauden puolivälissä. Syy oli takasylinterin pakoputken kiinnityksen löystyminen, eli vuosi kannen pakokanavan ja pakoputken välistä. Takasylinterin putken (2-1 putkisto) kiristys kanteen ja putkeen ampuminen loppui saman tien.
Tyhjäkäyntiseokset oli tuolloin säädetty aika "piikille" eli kylmänä kone saattoi aivastella kaasuttimeen varsinkin viileimmillä keleillä.
Joo - kaasarin orkkis tyhjäkäyntiseosruuvi on vaihdettu EZ-ruuviin, huomattavasti helpompi säätää vaikka koneen käydessä kuin sen alkuperäisen kanssa.