Meitä harrastelijoita on monenlaisia, osaa kiinnostaa tekniikka, osaa ajaminen. Tekniikan harrastus taitaa olla vähenemään päin, ja ehkä Pertin neuvo perustui ajatukselle että sinä, kuten monet muut aikaisemmat kyselijät, haluatkin ensisijaisesti mahdollisimman pian tien päälleHeksu kirjoitti: 08:41 10.06.2019. Voinhan olla vähä tyhmä... Työn vastapainona on kiva roplata kaikkea. Mulla on sateettoman sään kesä "käyttiksenä" 1970 luvun brittiauto. Siinä on ollut aika hienosti kaikkea maalarinteippisähköliitoksista lähtien, olen sen aika pitkälti purkanut ja kasannut. Joten ei oikeastaan 2000 luvun tekniikka nappaa. Jos ei mopo liiku mennään jollain muulla. Ja on pakko kysyä tyhmiä että oppii eikä tarvi kaikkea tehdä kantapään kautta.
Mukava huomata että on muitakin vanhojen rakkineiden ropaajia paikalla. Aika paljon jutut tuntuvat keskittyvän uusiin pyöriin (mulle kaikki 90-lukuiset ja tuoreemmat ovat ”uusia” ), mutta kyllä täältä neuvoja löytyy vanhempaankin kalustoon.
Itse päädyin uudemman pään rautapäähän just tuon vaihde- ja jarrujärjestelyn takia, ja onhan tuossa nykyisestä käyttöharrastepyörästäni (’73 Honda) poiketen oikein nestetoimiset levyjarrut ja kaikki, tykkivanteista puhumattakaan, epäilyttävän moderneja juttuja semmoiset Rojektihan se on, mutta tosiaan sillälailla kiva harrastettava tämä H-D että kaikkia palikoita saa ihan kaupasta, ja jos oma tyyli ei seuraa ihan valtavirtaa, tai jopa lähenee alkuperäistä tehtaan tekemää, niin vakio- tai ”edellisen muodin mukaisia” osia on hyvin saatavilla käytettyinä.
Jos tuohon seitenkakkoseen tai muuhun vanhempaan laitteeseen päädyt, niin mieluusti luen kokemuksia
Ihmisen tekemähän tuo Rautis on, joten sinänsä ei täydellinen, mutta korjattavissa. Olen jokseenkin vakuuttunut että kuntoon laitettuna ihan oiva peli ja pysyy kasassakin, huono maine käsitykseni mukaan johtuu osin tehtaan ajoittaisista laatuongelmista (”puolivalmiste”) ja erittäin suuri osuus on osaamattomilla rakentelijoilla ja korjaajilla. Mutta jos sen taitava kaveri rakentaa hyvistä osista uusiksi niin eihän siitä voi muuta tulla kuin hyvä. Ellei sitten liki täydellinen.