Tästä viestistä jäi poiston jälkeen pelkkä piste .
Koko ketju olisi joutunut ilman sitä bittiavaruuteen aloittajan linkin myötä.
Onneksi isoveli valvoo
Linkki tosin katosi
T.moderattoripertti
Piste... .
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Piste... .
Viimeksi muokannut -Harikka-, 22:58 17.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
-
- Viestit: 1635
- Liittynyt: 18:33 04.09.2009.
- Paikkakunta: heinola
- Viesti:
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
asiaa, kävin C-kortin jatkopäivän, tais olla vastaava video, joku jutteli kerran kun likkansa oli ajannu Treella "Nyssen" perään skootterilla, oli räplänny kännykkäänsä ja jarrutus jäänny vähän "myöhäselle",((,,
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Tuota videota on jaeltu kevään aikana runsaasti. Ihan hyvä opetusfilmi.
Siinä olisi voinut kuitenkin olla vähän lisää teknisiä tietoja pyörän jarruista.
Esimerkiksi se, että oliko pyörässä abs-jarrut vai ei. Rekassa ainakin oli, kun ei kääntynyt eteen linkkuun ja pyyhkäissyt mopoilijaa ojaan... Ammattimies jarruttaa noin ilman absejakin, mutta tälläinen amatööri on helposti nurin jos painaa pohjaan ilman abs:sää...
Siinä olisi voinut kuitenkin olla vähän lisää teknisiä tietoja pyörän jarruista.
Esimerkiksi se, että oliko pyörässä abs-jarrut vai ei. Rekassa ainakin oli, kun ei kääntynyt eteen linkkuun ja pyyhkäissyt mopoilijaa ojaan... Ammattimies jarruttaa noin ilman absejakin, mutta tälläinen amatööri on helposti nurin jos painaa pohjaan ilman abs:sää...
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15:03 20.01.2007.
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Joh
Täytyy huomata kuorma-auto perävaunu yhdistelmän olevan ilman kuormaa.
Muutamalla 10.000 kilolla lastattu 70.000 kilon yhdistelmä olisi hidastunut huonommin
kuin moottoripyörä. Mutta kyllä, vaikuttava näytös ja takana ollessasi et tiedä olosuhteita
edessäsi, eli onko yhdistelmä tyhjä vai täysi.
Sama pakettiautolla, tyhjänä pysähtyy ja 3500 kiloisena saat seistä jopa ABS jarruilla.
Ottakaa huomioon raskasliikenne koska raskaankaluston ammattilainen melkein poikkeuksetta
huomioi kaikki umpärillä liikkuvat, tai joutuvat vaihtamaan ammattia.
Ile
Täytyy huomata kuorma-auto perävaunu yhdistelmän olevan ilman kuormaa.
Muutamalla 10.000 kilolla lastattu 70.000 kilon yhdistelmä olisi hidastunut huonommin
kuin moottoripyörä. Mutta kyllä, vaikuttava näytös ja takana ollessasi et tiedä olosuhteita
edessäsi, eli onko yhdistelmä tyhjä vai täysi.
Sama pakettiautolla, tyhjänä pysähtyy ja 3500 kiloisena saat seistä jopa ABS jarruilla.
Ottakaa huomioon raskasliikenne koska raskaankaluston ammattilainen melkein poikkeuksetta
huomioi kaikki umpärillä liikkuvat, tai joutuvat vaihtamaan ammattia.
Ile
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Totta tuo lastin vaikutus, kohtuuraskaassa (1600kg tyhjänä) henkilöautossakin pelkkä jarruton peräkärry muutaman sadan kilon kuormalla on semmoinen että tuntuu jarrutuksessa.
Toisaalta motoristi katseli varmaan silmämuna kovana rekan jarruvaloja, eikä esim maisemia tai ollut muuten ajatuksissaan, alustana oli moottoriradan asfaltti eikä esim ajourien välinen irtohiekka jne. Olihan tuo jarrutuskin sellainen että takapyörä oli ilmassa, ei ihan joka jannu tuollaista tempaise kylmiltään. Ainakaan harrikalla
Havainnollinen esitys, kiitokset kun jaoit tämän Harikka!
Toisaalta motoristi katseli varmaan silmämuna kovana rekan jarruvaloja, eikä esim maisemia tai ollut muuten ajatuksissaan, alustana oli moottoriradan asfaltti eikä esim ajourien välinen irtohiekka jne. Olihan tuo jarrutuskin sellainen että takapyörä oli ilmassa, ei ihan joka jannu tuollaista tempaise kylmiltään. Ainakaan harrikalla
Havainnollinen esitys, kiitokset kun jaoit tämän Harikka!
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Itse en ajaisi millään vehkeellä noin lähellä rekan perää koska:
- renkaan pinta voi lentää kärsään (irronneita pintoja on tien pientareet täynnä), pinnoitettuja käytetään kustannussyistä.
- ajan itse työajoa n. 40K km/v. Jakeluauton kuljettajista
lähtien kaikki somettaa ajaessaan, paitsi itäblokin kuljettajat (ne on kännissä).
Kerran olin jäädä Neste-nimisen yrityksen toimesta rekan ja kaiteen väliin ohituskaistalla, kun kuljettajalla oli ajamisen sijaan jotain mielenkiintoisempaa tekemistä ja silloin meinasi hiljaistakin miestä alkaa ottamaan päähän.
Hyvä video.
- renkaan pinta voi lentää kärsään (irronneita pintoja on tien pientareet täynnä), pinnoitettuja käytetään kustannussyistä.
- ajan itse työajoa n. 40K km/v. Jakeluauton kuljettajista
lähtien kaikki somettaa ajaessaan, paitsi itäblokin kuljettajat (ne on kännissä).
Kerran olin jäädä Neste-nimisen yrityksen toimesta rekan ja kaiteen väliin ohituskaistalla, kun kuljettajalla oli ajamisen sijaan jotain mielenkiintoisempaa tekemistä ja silloin meinasi hiljaistakin miestä alkaa ottamaan päähän.
Hyvä video.
pp99 oli jossain mainoksessa vuosia sitten "pelastakaa pantterit, pp99", tai se on sitten vaan dynastia.
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Tämä olisi hyvä laittaa pakollisena mopokorttilaisille. Aika hurjilla väleillä pojat vetelee, eivät ymmärrä riskiä.
Ja kyllä pyöräillessä joutuu aina välillä perässä roikkujille näyttämään merkkiä että ovat liian lähellä.
Muutaman kerran on tullut poimittua numerokin raskaan kaluston ovesta ja tullut soitettua isännälle.
Ja kyllä pyöräillessä joutuu aina välillä perässä roikkujille näyttämään merkkiä että ovat liian lähellä.
Muutaman kerran on tullut poimittua numerokin raskaan kaluston ovesta ja tullut soitettua isännälle.
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: Moottoripyörän ja rekan jarrutusnäytös
Joo, Jonnet ei tajuu NImenomaan tuo on totta, kaupungissa mopopojat vetävät 1-2 m päässä autojen takapuskurista pahimmillaan kaksi rinnakkain.LeClerc kirjoitti: 23:36 12.06.2019. Tämä olisi hyvä laittaa pakollisena mopokorttilaisille. Aika hurjilla väleillä pojat vetelee, eivät ymmärrä riskiä.
Yhtälailla näkyy sitten maantiellä moottoripyöriä takapuskureissa. On reagointi- ja pysähdysmatkan laskutaito hukassa aika monella motoristillakin. Jos autoillakin.
Itse olen saanut olla yllättävän rauhassa takapyörässä roikkuvista autoista, vaikka ajan rajoitusten mukaan + pieni toleranssi. Joskus vuonna 2008 harjoitin silloista ystävätärtäni ajamaan Harrikalla liikenteessä, kun oli juuri saanut kortin. Ajoimme tuolla jossain lentokentän takamailla 60 alueella ja hän perässäni ehkä aavistuksen alle. Yksi auto tuli hänelle ihan takapyörään kiinni. Pudotin omaa nopeuttani niin, että päästin hänet ohi ja jäin siihen taakse katsomaan, miten lähelle se auto tulee. No ohittamaanhan se sitten vihdoin lähti ja minä rumaäänisellä shovelilla perään. Vauhti kasvoi ehkä jo hieman yli sallitunkin, kun seurasin sitä autoa. Mutta taisin saada viestini perille takapyörässä roikkumisesta - tai sitten en. En tiedä kun päästin lopulta menemään.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: .
Jos tuo kehuttu mainio video on tehty sekin pistekirjoituksella, pakko kysyä tarvinko mää uudet lasit vai sormenpäät?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR