Ultra vs Road Glide

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Lassi
Viestit: 295
Liittynyt: 20:38 20.06.2011.
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Lassi »

On harkinnassa vaihtaa tuoreempaan kulkijaan ja kyselenkin mitä oleellista eroa on Ultran ja Road Gliden välillä? Ulkonäkö nyt selvästi eikä sillä nyt niin väliä mutta ajamiseen, ilmanvirtauksiin ym liittyvät kiinnostaa. En ole Road Glidea kokeillut eikä taida enää näillä keleillä viitsiä lähteä koeajamaankaan.
Pertti
Viestit: 5936
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Road Glide on tallissa siirrellessä ja erittäin hitaassa kääntelyssä raskas pideltävä, mutta ajossa todella hyvä.
Minun ajokokemukseni tuosta mallista rajoittuvat lähinnä huoltoihin liittyviin koeajoihin, mutta mitä omistajia olen jututtanut, kaikki sitä ajonautintoa ovat kehuneet.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Lassi
Viestit: 295
Liittynyt: 20:38 20.06.2011.
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Kiitos tästä, lisää kokemuksia saa laittaa. Itsellä nyt -15 mallin Ultra Low mutta evät ilmeisesti tuo/valmista enää tuota Low mallia vaikka se näkyy joissakin liikkeissä olevan vaihtoehtona. Näihin uusiin saa varmaan madalluspalikoita?
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Käy ihmeessä koeajamassa itse jos suinkin mahdollista. Heitä vaikka reissu johonkin eteläisen Euroopan kaupunkiin, jossa näitä on koeajettavina. Itse olen Road Glidellä ajanut sellaisen 20 km koeajolenkin enkä lepakkokatteen jälkeen ihastanut sinä aikana siihen pätkääkään.

Vakiopleksillä tuuli hakkasi kypärään, joten korkeampi pleksi olisi ollut eka ostos.

Sitten kun on tottunut lepakon kääntyvyyteen haarukan mukana, niin paikallaan pysyvä kate ei alaknut tuntua omalle. Ihan yhtälailla se tuntui oudolle, kun ajelin 1000 km japsikyykyllä.

Kun kysyy joltain, jolla on Road Glide, nin yleensä saa kehuja. Eli kai se on ihan tottumus- ja makukysymys. Minulle Electran lepakko vaan tuntuu omalle. Siksi kannattaa panna muutama satanen pitkän viikonlopun reissuun vaikka Espanjaan ja käydä koejolla.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lassi kirjoitti: 13:57 10.11.2019. Näihin uusiin saa varmaan madalluspalikoita?
Madalluspaloja saa, jos tarvitsee. Toki ne pudottavat vain perää. Keulaan sitten omansa damperin alle, jos tarvis. Samalla kuitenkin menetetään joustoa, joten jos ei ole ihan pakko madaltaa, niin vakio on parempi. Ja jos hyvän haluaa, niin joka tapauksessa jousitus kokonaan uusiksi. Samalla voi vähän vaikka madaltaakin tarvittaessa.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

https://www.youtube.com/watch?v=FoCVhHryG9g

Tuossa 9 minuutin englanninkielinen video vertailusta M8 koneisilla pyörillä. Kumpikin näistä valitsi voittajaksi Electran.

Videon mukaan tarkempi vertailu löytyy osoitteesta luettevassa muodossa www.motorcycle.com

Tuossa foorumikeskustelua aiheesta ja viittauksia videoon: https://www.hdforums.com/articles/five- ... oad-glide/
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Lassi
Viestit: 295
Liittynyt: 20:38 20.06.2011.
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Kiitos, juuri tuo kääntymätön kate siinä mietityttää. Pitää ehtoolla katsella nuo videot ja keskustelut mutta taitaa se kääntyä Ultran puoleen minullakin, kymmenen vuotta jo niillä ajaneena siihen on tottunut.
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Toinen tykkää isästä ja toinen äidistä vai miten se menikään? Useita Electroja ja pari RG omistaneena olen sitä mieltä, että RG on ylivoimaisesti parempi ajettavuudeltaan. Lisäksi Electra tuntuu jotenkin hirveän ahtaalta kun taas RG:ssä on kuskilla ruhtinaalisesti tilaa. (Ja mitä niihin plekseihin tulee, niin niitä löytyy miljoona erilaista)
Kuva LIFEMEMBER
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Vallu kirjoitti: 17:40 11.11.2019. Toinen tykkää isästä ja toinen äidistä vai miten se menikään? Useita Electroja ja pari RG omistaneena olen sitä mieltä, että RG on ylivoimaisesti parempi ajettavuudeltaan. Lisäksi Electra tuntuu jotenkin hirveän ahtaalta kun taas RG:ssä on kuskilla ruhtinaalisesti tilaa. (Ja mitä niihin plekseihin tulee, niin niitä löytyy miljoona erilaista)
Juuri tästä syystä se omakohtainen koeajo pn tärkein. Ja näillä keleilä on pakko mennä vähän kauemmas ajamaan ja mieluummin vuokrata tuollainen päiväksi pariksi. Itsekin olen miettinyt parempaa koejoa sellaisella. Se 20 km ei vielä kerro mitään.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Vallu
Viestit: 4713
Liittynyt: 13:20 17.04.2002.
Paikkakunta: Karjalohja
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Nimenomaan 20 km ei kerro mitään. Oma rakkauteni RG:iin syntyi kun ajelin sellaisella parin päivän testin ja noin 1000 km.
Kuva LIFEMEMBER
Lassi
Viestit: 295
Liittynyt: 20:38 20.06.2011.
Paikkakunta: Pihtipudas
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Lassi »

Koeajamatta päädyin sitte Road Glideen. No en ole koeajanut kuin ensimmäisen ostamani pärrän, muut olen ostanut liikkeen istumakokeilujen perusteella. Kesällä sen sitten tietää oliko onnistunut valinta. Kiitos mielipiteistä... On tässä nyt ainakin uudet kartat navissa ;)
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ultra vs Road Glide

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Lassi kirjoitti: 20:06 30.11.2019. Koeajamatta päädyin sitte Road Glideen. No en ole koeajanut kuin ensimmäisen ostamani pärrän
Onneksi olkoon päätöksestä. 8) Varmasti saat hyvän pyörän ja siitä se kokemus karttuu kesän mittaan. Eivätkä nämä ole elinkautisia tuomioita, aina voi vaihtaa, kun/jos siltä rupeaa tuntumaan.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Vastaa Viestiin