Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Jos nokan pusla on vasta hylkyrajalla, ei siitä vielä kolketta pitäisi kuulua.
Yksi äänen lähde voisi olla männän päälle kasvanut karstakerros. Alkaa ottaa kanteen, kun sitä on riittävästi.
Kun karsta tulee "puhtaasta " palamisesta, se on jotakin aivan muuta kuin öljynpaska...kovaa ja lujasti.
Yksi äänen lähde voisi olla männän päälle kasvanut karstakerros. Alkaa ottaa kanteen, kun sitä on riittävästi.
Kun karsta tulee "puhtaasta " palamisesta, se on jotakin aivan muuta kuin öljynpaska...kovaa ja lujasti.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Nokan pusla ei ole kulunut tasaisesti, vaan on soikea. Näkyy kulumajäljistä ja nokkaa heiluttamalla huomaa yhteen suuntaa selkeästi väljyyden. Voi olla, ettei mittaus ole vieläkään ihan tarkka, mutta tuo on ainoa varsinainen vika, mitä on tähän mennessä löytynyt. Koitan laittaa kuvia jahka saan jonkun paremman härvelin kanssa niitä otettua. Nokka-akseli itsessään ei ole kulunut, vaikka siinäkin näkyy kiillottumista toispuoleisesti. Ei tunnu sormella, eikä mikrometrilläkään löydy eroa.Pertti kirjoitti: 09:43 29.10.2019. Jos nokan pusla on vasta hylkyrajalla, ei siitä vielä kolketta pitäisi kuulua.
Alakerrasta ääni kuitenkin kuuluu tai siis kuului. Kannet lähtee irti joka tapauksessa, joten näkee onko karstaa kuinka paljon.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Ja samalla sitten pytyt irti ja alatiivisteet uusiks, hyvä samalla tarkistaa muutenkin alakerran kunto.
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Samalla vaivalla kun kerran avaamaan joutuu, niin katsotaan kaikki mihin kohtuudella pääsee käsiksi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Nyt on auki ja tulihan sieltä lisää remontoitavaa. Tuossa etupytty ja takana vähän parempi, mutta ei paljon.
Mäntä vastaavasti myös kärsinyt.
Takapyttyä poistaessa kävi vielä sellainen epämukava sattuma, että pinnapultin alapäähän kertynyttä ruostemoskaa varisi kampikammioon. Pölynimuri oli käden ulottuvilla, joten sain loput imuroitua pois, mutta melkoinen kasa sinne ehti valua. Suurimman osan sain siivottua pois kun limppu oli sen verran öljyssä, että jäi kiinni pintaan, mutta jonkun verran taisi valua alemmaksi. Ei millään jaksaisi purkaa koko konetta.
Ostakaa multa kevarivespa, niin saan pelimerkkejä tämän kunnostamiseen.
Mäntä vastaavasti myös kärsinyt.
Takapyttyä poistaessa kävi vielä sellainen epämukava sattuma, että pinnapultin alapäähän kertynyttä ruostemoskaa varisi kampikammioon. Pölynimuri oli käden ulottuvilla, joten sain loput imuroitua pois, mutta melkoinen kasa sinne ehti valua. Suurimman osan sain siivottua pois kun limppu oli sen verran öljyssä, että jäi kiinni pintaan, mutta jonkun verran taisi valua alemmaksi. Ei millään jaksaisi purkaa koko konetta.
Ostakaa multa kevarivespa, niin saan pelimerkkejä tämän kunnostamiseen.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Veijo Esso kirjoitti: 07:47 28.10.2019.Onko raadilla suosituksia mitä taikoja kannattaisi kansipulteille tehdä ennen irrotusyritystä? Kaikki on alkuperäistä ja ollut lujasti paikallaan vuodesta 1998.
Vaihtaminen ei ole kovin kallista.“Stock Cylinder studs are designed as a stretch to torque stud with a one time use only lifespan”.
Lie tuo evossakin kampikammion pohjaproppu. Jos huuhtelisi jollain liuottimella, vaikka dieselillä ne loput mujut? Vaikka ei se nyt hirveä homma ole ottaa koko pata syliin. Nyt kun sulla on siinä tilaakin.Ei millään jaksaisi purkaa koko konetta.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Eipä ole pohjaproppua. Täytyy käydä hakemassa lisää projektilaatikoita, kun osia on purettu niin paljon pois, että edelliset on kaikki jo täynnä.ranze kirjoitti: 10:57 31.10.2019. Lie tuo evossakin kampikammion pohjaproppu. Jos huuhtelisi jollain liuottimella, vaikka dieselillä ne loput mujut? Vaikka ei se nyt hirveä homma ole ottaa koko pata syliin. Nyt kun sulla on siinä tilaakin.
Vähän pyörii mielessä ajatukset, että jos maltilla virittäisi kun kerran tuli isompi remontti muutenkin.
XL 883C -07 | FLSTF -98
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Ehdin taas tallille vähän purkamaan lisää ja näyttää siltä, että ihan täysremontin saa tehdä. Etupytyn veivi heiluu reippaasti. Päästä mitattuna 2,5 milliä. Lisäksi enskapuolelta limppu näyttää ottaneen kiinni lohkoon, joten eiköhän sieltä ole laakeri finaalissa. Ei voi olla vanhaa perua jälki, kun kerran konetta ei ole ikinä avattu.
Täytyy nyt purkaa enska pois ja nostaa kone pöydälle.
Onko muuten kellään mittaa paljonko kansipultti saa venyä? Tehtaan virallinen mittaustapa vaatii jonkun kuulan, jota käytetään apuna, mutta mieluummin mittaisin suoraan. Jos vaikka vähän säästäisi tässä konkurssissa ja saisi nuo vanhan uusiokäytettyä.
Täytyy nyt purkaa enska pois ja nostaa kone pöydälle.
Onko muuten kellään mittaa paljonko kansipultti saa venyä? Tehtaan virallinen mittaustapa vaatii jonkun kuulan, jota käytetään apuna, mutta mieluummin mittaisin suoraan. Jos vaikka vähän säästäisi tässä konkurssissa ja saisi nuo vanhan uusiokäytettyä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Tehtaan virallinen ohjehan on vaihtaa pultit joka kerta, mutta useimmiten ne kasataan vanhoilla pulteilla mittaamatta pinnapultin pituutta.
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Ammattilaiset vaihtaa joka kerta syystä että ne venähtävät. Eiks evon helmasynti ole vuotaa sieltä helmasta?
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Mjoo. Katsoin vähän hintoja osille ja ei nuo uudet pultit tunnu tässä konkurssissa missään.
Se kuulan käyttö ja mitat olisi asennukseen, jos ei ole pultteja joissa on alapäässä kaulus ottamasssa lohkoon kiinni. Aika erikoinen tapa mitata kuinka syvälle pultti menee.
On kyllä joka osa niin tuhannen jumissa että alta pois.
Se kuulan käyttö ja mitat olisi asennukseen, jos ei ole pultteja joissa on alapäässä kaulus ottamasssa lohkoon kiinni. Aika erikoinen tapa mitata kuinka syvälle pultti menee.
On kyllä joka osa niin tuhannen jumissa että alta pois.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Mitenkäs vaihtomoottori? Mie sain aikoinaan hyvän Evon motin 1500e. Mie olen ajanut sillä noin 5000km ja ainoa vika on ollut venttiilikopan tiiviste mutta muuten helkkarin hyvä motti. Se oli otettu 70 000 km ajetusta johon pantiin 2200 cc voimakone.
Kait tuon itte voi tehä mutta kampura kannattaa teettää ammattilaisella.
Paljon hyviä videoita Evon korjaamisesta. Tuossa yksi
https://www.youtube.com/watch?v=fVgXccO-6ww
Kait tuon itte voi tehä mutta kampura kannattaa teettää ammattilaisella.
Paljon hyviä videoita Evon korjaamisesta. Tuossa yksi
https://www.youtube.com/watch?v=fVgXccO-6ww
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Vaihtomotteja katsoin jo, mutta sellaiset on vähän kiven alla, joista voisi luottaa, että on parempia kuin tämä. Tai sitten hinta on jotain ihan muuta kuin mitä talous kestää.
Kaikki koneistukset menee ammattilaiselle tehtäväksi, mutta itse kasaan niin säästyy edes vähän rahaa. Ja on sitten puuhastelua talvella.
Etummainen männäntappi oli todella lujassa. Ei ollut tippaakaan öljyä välissä kun sormella koitin. Takimmainen lähti normaalisti ja siisti öljykalvo oli välissä. Enskan purku odottaa vielä, kun piti saada autojakin välillä talliin, niin nyt on vähän ahdasta tehdä mitään.
Kaikki koneistukset menee ammattilaiselle tehtäväksi, mutta itse kasaan niin säästyy edes vähän rahaa. Ja on sitten puuhastelua talvella.
Etummainen männäntappi oli todella lujassa. Ei ollut tippaakaan öljyä välissä kun sormella koitin. Takimmainen lähti normaalisti ja siisti öljykalvo oli välissä. Enskan purku odottaa vielä, kun piti saada autojakin välillä talliin, niin nyt on vähän ahdasta tehdä mitään.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Kannattaa laskeskella kaikki paperille niin saa jotain tolkkua kuluihin. Vanhasta motista saa rahaa kunhan muistaa säilyttää kaikki osat. Jos vanhassa motissa on akseli missä pinionin akseli irroitettava niin aina parempi.
Re: Evo softail kolkuttaa lämpimänä
Voi tulla päänsärky näiden laitteiden kulujen kirjanpidosta.Holmisto kirjoitti: 00:49 27.11.2019. Kannattaa laskeskella kaikki paperille niin saa jotain tolkkua kuluihin. Vanhasta motista saa rahaa kunhan muistaa säilyttää kaikki osat. Jos vanhassa motissa on akseli missä pinionin akseli irroitettava niin aina parempi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>