Kärsineen kromauksen suojaus
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Jos on ajot aloitettu heti keväällä ja lopetettu vasta syksyllä kun on jo suola-autot tiellä, eikä jaksa pestä niin noin ne lähtee. En usko että pyörä olisi tuon takia mikään maanantaikappale.
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Tai sitten pyörä on kotoisin joltakin tulva-alueelta.
Katriina kasteli aika paljon kalustoa 2005 New Orleansissa.
Katriina kasteli aika paljon kalustoa 2005 New Orleansissa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Halpismallin haltija on tällä kertaa voittaja. Ei löydy mun Street Bobista vm 2009 liikaa kromia. Raaka aluvalu ”patinoituu” mitään tekemättä. Mattamustan alueen korjausmaali löytyy Mastonin kilikalipullosta.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Näin se on, sankarimotoristien vitsaus tuo suolaa, eikä edes suola nykyään, vaan kuivattua k*sta. En itse ole nähnyt tuollaista kromikatoa edes muinoisessa '94 Ultrassa, joka oli seissyt palmun alla Floridassa kaiketi myrskyn jäljiltä 10 vuotta ajamatta. Ruostetta riitti, mutta tuollaiset isot kromipinnat olivat kuitenkin suht' ehjiä.Kiwi kirjoitti: 17:52 14.12.2019. Jos on ajot aloitettu heti keväällä ja lopetettu vasta syksyllä kun on jo suola-autot tiellä, eikä jaksa pestä niin noin ne lähtee.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 15:03 20.01.2007.
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Jep
Akkuhappo voi olla syy, toisinsanoen kiehunut akku.
Jakopäätä en arvaa.......
Ile
Akkuhappo voi olla syy, toisinsanoen kiehunut akku.
Jakopäätä en arvaa.......
Ile
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Saattaa niillä tehtaillakin tulla virhe pohjatöissä. Toisissa kestää virheettömänä ja toisista hilseilee irti sekä siltäväliltä.
Susuki Intruderissakin takavanne oli semmonen että niitä vaihdettiin takuuseen kun kromi lähti hilseileen.
Jos oikein hienon haluaa niin kromin poisto ja kiillotus. Mie muistan yhden Kawan jossa lämpimälle pakarille akku hukkaputkesta pulpautti happoa niin tehokkaasti lähti kromit ja kuparit veks.
Susuki Intruderissakin takavanne oli semmonen että niitä vaihdettiin takuuseen kun kromi lähti hilseileen.
Jos oikein hienon haluaa niin kromin poisto ja kiillotus. Mie muistan yhden Kawan jossa lämpimälle pakarille akku hukkaputkesta pulpautti happoa niin tehokkaasti lähti kromit ja kuparit veks.
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Jep, nyt kun miettii, niin se akkuhappo on varmaankin todennäköisin aiheuttaja. Siinä se on softailissa sopivasti päällä. Itse lopetin vesiakkujen käytön, kun shovelissa lorautti pakoputken kromisuojalle komeat jäljet. Kyllä happo on parasta olla lasikuitumatossa tai geelissä, ei vedessä loiskumassa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Pyörä on käytettynä USA:sta tuotu 2000-luvulla. Historiasta ei ole tarkempaa tietoa, mutta ei tämä mikään tulvavaurioitunut ole, koska kaikki on muuten kunnossa. Jopa sähköliitokset ovat ikään nähden hyvässä kunnossa ja maali joka paikassa alkuperäinen.
Suolakurassa ei ole kynnetty ja kesälläkin on pesty säännöllisin väliajoin.
Akkuhappoa veikanneille 10 pistettä ja papukaijamerkki. Akkukotelon kumilätkän ja öljysäiliön sisäosien perusteella happoa on valunut useammin kuin kerran.
Astinlautojen vaurioiden perusteella tämä on käynyt kyljellään kummallekin puolelle. Se voisi itse asiassa selittää myös akun vuotamisen, toki kiehuminen ihan yhtä hyvin. Nokkakopassa voi olla valmistusvikakin kyseessä, kun ei näy osumajälkiä tai mitään muutakaan mikä selittäisi vaurion. Ei siinä kohtaa kuitenkaan akkuhapolla tai muulla kromia syövällä kemikaalilla läträtä.
Suolakurassa ei ole kynnetty ja kesälläkin on pesty säännöllisin väliajoin.
Akkuhappoa veikanneille 10 pistettä ja papukaijamerkki. Akkukotelon kumilätkän ja öljysäiliön sisäosien perusteella happoa on valunut useammin kuin kerran.
Astinlautojen vaurioiden perusteella tämä on käynyt kyljellään kummallekin puolelle. Se voisi itse asiassa selittää myös akun vuotamisen, toki kiehuminen ihan yhtä hyvin. Nokkakopassa voi olla valmistusvikakin kyseessä, kun ei näy osumajälkiä tai mitään muutakaan mikä selittäisi vaurion. Ei siinä kohtaa kuitenkaan akkuhapolla tai muulla kromia syövällä kemikaalilla läträtä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Nokkakopan kanssa pääset helpommalla, kun hommaat siihen sellaisen komiantähären kromipellikuoren päälle.
https://www.taco-motos.eu/en/wyatt-gatl ... cover.html
https://www.taco-motos.eu/en/wyatt-gatl ... cover.html
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Tältä näyttää läpinäkyvällä kumimaalilla suojattu astinlauta. Todella hyvin pysynyt maali kiinni ja ruosteet poissa. Sitruunahappokäsittelyn jälkeen ei ole tehty muuta kuin pyyhkäisty liuottimella ja vedetty kilikolipullolla suojaus.
Nokkakopasta nappasin kanssa kuvia. On siinä muutama muukin kohta rikki, mutta ei nyt koko foorumia täytetä rupisen kromauksen kuvilla.
Nokkakopasta nappasin kanssa kuvia. On siinä muutama muukin kohta rikki, mutta ei nyt koko foorumia täytetä rupisen kromauksen kuvilla.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Kärsineen kromauksen suojaus
Tekniikka vaihtunut moottoripornon seurauksena, joten joskus jäänyt kopattomaksikin.
Oon viimeksi ostellut noita mustia tarvikeratkaisuja. Oikeassa paikassa, oikealla hetkellä eivät ole kovin arvokkaitakaan. Tai ainakin oon Sulo Vilén -pipo päässäni, tälläkeinoin perustellut tärkeitä valintoja. Viisvaihteiseen ei saakaan tuollaista Arlen Ness 10 gauge kloonikoppaa (ei edes aitoa), mut tavallisesta vähän koneistamalla tuli sinnepäin. Kovasti arvelutti että miten pysyy liemet sisällä, mutta ainakin toistaiseksi. Ekat saamani rockercoverit oli koneistettu kiinankoneistamolla peilikuvaksi.
Oon viimeksi ostellut noita mustia tarvikeratkaisuja. Oikeassa paikassa, oikealla hetkellä eivät ole kovin arvokkaitakaan. Tai ainakin oon Sulo Vilén -pipo päässäni, tälläkeinoin perustellut tärkeitä valintoja. Viisvaihteiseen ei saakaan tuollaista Arlen Ness 10 gauge kloonikoppaa (ei edes aitoa), mut tavallisesta vähän koneistamalla tuli sinnepäin. Kovasti arvelutti että miten pysyy liemet sisällä, mutta ainakin toistaiseksi. Ekat saamani rockercoverit oli koneistettu kiinankoneistamolla peilikuvaksi.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR