Poppia korville?
Poppia korville?
Moi, häiris täällä taas. Niin, oletteko rakennelleet kypärään "kaijuttimia" musiikin kuunteluun? Minua kiinnostaisi joku bluetooth systeemi ja kännykästä spotify päälle. Mikkiä en välttämättä kaipaa jotta saan olla rauhassa perheen naisväeltä. Toki jos on valittava hyvä äänentoisto mikillisellä niin sekin käy. Mielellään virittelisin hyvät järkihintaan kuin halvat kihisiät. Kiitos jo etukäteen kokeneemmille. Rock, rock!
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: 00:00 30.05.2015.
- Paikkakunta: 61°xx′xx″N 5°x′xx″E
- Viesti:
Re: Poppia korville?
Eikös cardo Scala rider kypäräpuhelin käy siinähän on ääniohjaus ja sensemmosta ja vaikka ja monenlaista toimintaa
HD FXST Softail -84 EVO
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
Kaikki mitä vain suinkii voipi pittä tehä ite enneko maksaa toiselle mittään. Tauti son tämäki.
Re: Poppia korville?
Ostin vuosi sitten Cardo Scala riderit aitokiinalaisten ritsojen tilalle. Hyvin osasi vuorotella poppikoneen (kännykästä) ja navigaattorin kanssa. Mahdollisuushan olis soittaa musat myös Garminin navista, johon laitoin lisämuistia. Navigaattorista äänen taso ei ollut kovin suuri, puhelimesta sai enemmän volaa. Takapenkin sulostuttajakin kommentoi joitakin kertoja, joten ei ollut hukkaostos hänellekään. Mieti silti että haluatko topsauttaa jokaisen keramiikkapajan kohdalla. Jos sulla on sen sorttinen kumppani.
Lataus kesti Keski-Euroopan reissulla hyvin. Ja äänenlaatu huomattavan paljon parempi kuin kinkkivehkeissä, joista luovuin luokattoman huonon latauspistokkeen vuoksi. Noissa Cardoissa tuntui olevan eri hintaluokat niille värkeille joita voi ketjuttaa isommalle väkimäärälle. Nuo taisi olla enintään neljälle.
Lataus kesti Keski-Euroopan reissulla hyvin. Ja äänenlaatu huomattavan paljon parempi kuin kinkkivehkeissä, joista luovuin luokattoman huonon latauspistokkeen vuoksi. Noissa Cardoissa tuntui olevan eri hintaluokat niille värkeille joita voi ketjuttaa isommalle väkimäärälle. Nuo taisi olla enintään neljälle.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
ex. 2002 FLHR
Re: Poppia korville?
Kannattaa ehkä katsella myös kypärät, joissa on valmiina tai helposti piiloon asennettavat systeemit, esim. Schuberth. Saattavat olla tietysti hintavampia jo kypärinäkin. Näissä on mikit ja muut kypäräpuhelintoiminnot valmiina. On piisannut äänentoiston taso minulle Schuberthissä. Olen kyllä netistä nähnyt että ovat käyttäjät parannelleet kovaäänisiä. Schuberthin systeemit tekee Cardo.
Tällä voi puhua toiselle ajoi tuo omalla pyörällään tai istui takapenkillä. On makuasia, mitä tästä tykkää. Minusta on ollut hyvä esim ulkomaan ruuhkissa. Takapenkkiläisen kanssahan ei ole pakko puhua eikä kuunnella jos ei halua!
Jos langattomia systeemeitä haluaa, niin valmiita tuoteita siis löytyy.
Tällä voi puhua toiselle ajoi tuo omalla pyörällään tai istui takapenkillä. On makuasia, mitä tästä tykkää. Minusta on ollut hyvä esim ulkomaan ruuhkissa. Takapenkkiläisen kanssahan ei ole pakko puhua eikä kuunnella jos ei halua!
Jos langattomia systeemeitä haluaa, niin valmiita tuoteita siis löytyy.
Re: Poppia korville?
Minulla oli Schuberth C3 Pro, ja siihen asennettu Sena:n lähes täysin kypärään integroitu U10 puhelinsysteemi. Se toimi hyvin, mutta en onnistunut parittamaan Garminin navia ja vanhaa Apple iPhone 6 plussaa yhtäaikaa käyttöön. Lisäksi akku ei kestänyt kuin maksimissaan n. 4-5 tunnin ajon. Ehti musa loppua ennen kuin äijä. Tai äijän ajohalut lopahti siihen, että kypärä painoi päätä.
Tämä parittaminen kyllä sitten onnistui Schuberth:in C4 Pro kypäräpuhelimessa SC1 Advanced mallissa. Vähän aikaa viitsin kuunnella Garminin piippailuja ja varoituksia. Palasin takaisin pelkkään puhelimen audioon, ja seuraan navia vain näytöltä. Siinä akun kestosta ei ole vielä koko päivän kokemusta, mutta 14 tuntia pitäisi kestää. Lisäksi akun saa vaihdettua matkan päällä. SC1:n valmistaa Sena. Sitä ei tarvitse juurikaan asennella, kliksautetaan vaan paikoilleen laite ja akku. Kypärä taasen on paljon mukavampi kuin C3 Pro. Nafti on C4 Pro:kin omaan kaaliin. Ei voi käyttää päärättiä.
Schuberthin M1:ssä oli Cardon valmistama kypäräpuhelin, kaiuttimet ja mikki integroitu kypärään jo valmiiksi siinäkin. Sekin toimi ihan hyvin. Kovassa sateessa vaan tuppasi vesipatsas nousta nenään visiirin sisäpuolta pitkin. Meinasi tulla historian ensimmäinen motoristin hukkumiskuolema ajaessa tien päällä.
Näistä edellämainituista kypäräpuhelimista riittää boostia kuunnella musiikkia, vaikka olisi ajaessa tulpat korvissa n. satasen nopeuksiin asti. Parempi vaihtoehto äänenlaadullisestikin saattaisi kuitenkin olla valetut, henkilökohtaiset korvatulpat, joissa kuulokkeet kaapelilla kiinni puhelimessa, mene tiedä.
Itse ajelen kuitenkin langattomasti kajareista kuunnellen valetut tulpat korvissa. Schuberth:in tai Sena:n vermeet eivät ole halpoja, mutta toimivat hyvin suunnitellussa tarkoituksessaan. Lisäksi C4 Pro on kohtuu hiljainen, joten jenkka kuuluu, vaikka onkin tulpat korvissa. Viimasta tulee meteliä kumminkin niin paljon, että kuuloa on mielestäni hyvä suojata, jos tuntikausia ajaa yhteen menoon.
Katu-uskottaviahan nämä kypärät eivät ole, mutta tässä iässä se ei enää haittaa. Mukavuus on tärkeämpää pitkillä matkoilla. Lähistöllä asioilla pyöriessä käytän Davida Jet:iä ilman kajareita. Ei sen popin tarvitse ihan kaikkialla kuulua.
Tämä parittaminen kyllä sitten onnistui Schuberth:in C4 Pro kypäräpuhelimessa SC1 Advanced mallissa. Vähän aikaa viitsin kuunnella Garminin piippailuja ja varoituksia. Palasin takaisin pelkkään puhelimen audioon, ja seuraan navia vain näytöltä. Siinä akun kestosta ei ole vielä koko päivän kokemusta, mutta 14 tuntia pitäisi kestää. Lisäksi akun saa vaihdettua matkan päällä. SC1:n valmistaa Sena. Sitä ei tarvitse juurikaan asennella, kliksautetaan vaan paikoilleen laite ja akku. Kypärä taasen on paljon mukavampi kuin C3 Pro. Nafti on C4 Pro:kin omaan kaaliin. Ei voi käyttää päärättiä.
Schuberthin M1:ssä oli Cardon valmistama kypäräpuhelin, kaiuttimet ja mikki integroitu kypärään jo valmiiksi siinäkin. Sekin toimi ihan hyvin. Kovassa sateessa vaan tuppasi vesipatsas nousta nenään visiirin sisäpuolta pitkin. Meinasi tulla historian ensimmäinen motoristin hukkumiskuolema ajaessa tien päällä.
Näistä edellämainituista kypäräpuhelimista riittää boostia kuunnella musiikkia, vaikka olisi ajaessa tulpat korvissa n. satasen nopeuksiin asti. Parempi vaihtoehto äänenlaadullisestikin saattaisi kuitenkin olla valetut, henkilökohtaiset korvatulpat, joissa kuulokkeet kaapelilla kiinni puhelimessa, mene tiedä.
Itse ajelen kuitenkin langattomasti kajareista kuunnellen valetut tulpat korvissa. Schuberth:in tai Sena:n vermeet eivät ole halpoja, mutta toimivat hyvin suunnitellussa tarkoituksessaan. Lisäksi C4 Pro on kohtuu hiljainen, joten jenkka kuuluu, vaikka onkin tulpat korvissa. Viimasta tulee meteliä kumminkin niin paljon, että kuuloa on mielestäni hyvä suojata, jos tuntikausia ajaa yhteen menoon.
Katu-uskottaviahan nämä kypärät eivät ole, mutta tässä iässä se ei enää haittaa. Mukavuus on tärkeämpää pitkillä matkoilla. Lähistöllä asioilla pyöriessä käytän Davida Jet:iä ilman kajareita. Ei sen popin tarvitse ihan kaikkialla kuulua.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI