Mites tuollanen joskus vuonna nakki ja papu jälkituotu Shoveli...
Jos tuohon tekee muutoksia niin tietääkö kukaan missään että onko ne olleet jo maahantuotaessa? Esim. Keula tms.
Shoveli.. mahdolliset muutokset.
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
Jos se on 90-luvulla tuotu, niin varmasti on kuvat ja dokumentit, minkälainen se on tuotaessa ollut.
Käy katsastajan puheilla ja kysy, mitä siellä papereissa sanotan. Muutettu osa/kokonaisuus merkataan vain kerran ja sen jälkeen se on vapaasti muokattavissa.
Käy katsastajan puheilla ja kysy, mitä siellä papereissa sanotan. Muutettu osa/kokonaisuus merkataan vain kerran ja sen jälkeen se on vapaasti muokattavissa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
Maahantuonnin varustelulla ei ole merkitystä, vain sillä, onko alkuperäisiä vaihdettu. Eli maahatuontikatsastus ei tee vehkeestä laillista minuuttia pidemmälle, koska aina pitää pystyä osoittamaan, että yli 50% ei ole vaihdettu.
Jos siis ajoit takaa sitä, että kuka tietää missä kunnossa ko. laite on tuotu maahan käytettynä. Ei kukaan tiedä eikä tarvitsekaan tietää.
Taitaa vaan olla niin, että kukaan ei ole enää kiinnostunut ratsaamaan shovelin ikäisten laitteiden osia, jos ne edes näyttävät olevan tuota aikakautta.
Tuo koko prosenttijuttu taitaa olla niiden näppärien 80-90 luvun maahantuojien aikaansaannosta. Silloin kaivettiin jonkun vanhan romun paperit ja runkonumerot ja pantiin uutta pyörän tekniikkaa käyttöön. Samaan aikaan Mersumiehet toivat Saksasta hyviä Mersuja ja kaivoivat niihin romutukseen menevien taksimersujen papereita ja runkonumeroita ja tuli näppärsti "korinvaihto" papereihin, vaikka vain 10 senttiä peltiä vaihdettiin vanhasta uuteen. Eli ei ihan aiheetonta koko kontrolli kuitenkaan.
Jos siis ajoit takaa sitä, että kuka tietää missä kunnossa ko. laite on tuotu maahan käytettynä. Ei kukaan tiedä eikä tarvitsekaan tietää.
Taitaa vaan olla niin, että kukaan ei ole enää kiinnostunut ratsaamaan shovelin ikäisten laitteiden osia, jos ne edes näyttävät olevan tuota aikakautta.
Tuo koko prosenttijuttu taitaa olla niiden näppärien 80-90 luvun maahantuojien aikaansaannosta. Silloin kaivettiin jonkun vanhan romun paperit ja runkonumerot ja pantiin uutta pyörän tekniikkaa käyttöön. Samaan aikaan Mersumiehet toivat Saksasta hyviä Mersuja ja kaivoivat niihin romutukseen menevien taksimersujen papereita ja runkonumeroita ja tuli näppärsti "korinvaihto" papereihin, vaikka vain 10 senttiä peltiä vaihdettiin vanhasta uuteen. Eli ei ihan aiheetonta koko kontrolli kuitenkaan.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
mites kun mullon vaihettu takavanne kehä ja se on 5,5/16 jos nyt
teen auton renkaalle niin 5,5/15 ni siitä ei mee uuestaan enää muutos prosentteja, toki tuo nyt oli osa niistä muutoksista mut otin tuon esimerkiksi
teen auton renkaalle niin 5,5/15 ni siitä ei mee uuestaan enää muutos prosentteja, toki tuo nyt oli osa niistä muutoksista mut otin tuon esimerkiksi
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
Ei mene, jos on aikaisemmin muutoskatsastettu ja merkitty vanteen osalta prossat menetetyiksi.
Rekisteriotteessa on, tai ainakin pitäisi olla vaihdettujen osien määrä prosentteina. Niistä on tehty muutoskatsastuksen yhteydessä jyvityspaperi, jossa yksilöidään vaihdetut osat ja niistä mennet prossat.
Tuo jyvityslista pitäisi olla katsastajan saatavilla helposti. Ellei sitä näe, ei voi varmuudella tietää, mitkä osat on virallisesti vaihdettu.
Rekisteriotteessa on, tai ainakin pitäisi olla vaihdettujen osien määrä prosentteina. Niistä on tehty muutoskatsastuksen yhteydessä jyvityspaperi, jossa yksilöidään vaihdetut osat ja niistä mennet prossat.
Tuo jyvityslista pitäisi olla katsastajan saatavilla helposti. Ellei sitä näe, ei voi varmuudella tietää, mitkä osat on virallisesti vaihdettu.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
joo 25pinnaa mulla muistaakseni otteesa on. t-palat, jousituksenpoisto, jarrut ja valot ja tankki ja takakehä, nuo nyt alkuun tuli mieleen. olis tarkotus tehä chopperi, ni arveluttaa tuo et piisaako prosentit. jarruistahan ei nykyää pitäs prossia mennä, et eikö ne siinä kannata hyvittää johonki muuhun
Re: Shoveli.. mahdolliset muutokset.
Kannattaa käydä konttorilla kysymässä nuo prosenttien korjaukset tähän päivään, ja kuinka keulaputkien vaihto jne. vaikuttavat identiteetin katoamiseen.