Buell kipinä hukassa
Buell kipinä hukassa
Terve kysymys buell jäänyt ajosta seisomaan ja nyt kipinä hukassa ja. Nyt jo vaihdettu tulpat puola sytkän osat maapiuhat tatkastettu ja muut piuhat katsottu eikä löydy sitä helvetin kipinää
Re: Buell kipinä hukassa
Onko kaikissa Buelleissa samanlaiset sytkävermeet?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Buell kipinä hukassa
Ei ole. Kuulostaa aika jännältä että kaikki on vaihdettu ja silti ei kipinää löydy. Tuleeko puolalle ja suytkälle varmasti virtaa?
Re: Buell kipinä hukassa
Mitäs vuosimallia ja mikä malli? Onko orkkis vai vaihdettu jotain ohjainpurkkia?
Jostain syystä Harrikkaan verrattuna minun Buell on aika herkkä, tulpan olen olen saanut rikki jo sillä, kun on yrittänyt startata vähän vajaalla akulla.
Jostain syystä Harrikkaan verrattuna minun Buell on aika herkkä, tulpan olen olen saanut rikki jo sillä, kun on yrittänyt startata vähän vajaalla akulla.
Re: Buell kipinä hukassa
02 tulee virta puolalle ja kaikki muu toimii
Re: Buell kipinä hukassa
No entä se sytkä, tuleeko sinne virta?
Re: Buell kipinä hukassa
No sitten mittailemaan puolalta että mitä se sytkä sanoo, ajoitus lienee kunnossa? Ja lisävirralla kokeiltu pyörittää että varmasti ei ole huono akku kyseessä?
Re: Buell kipinä hukassa
Olikstossa vielä Sportsterin koneeseen perustuva voimanlähde? Googletin ja näyttäisi olevan joku runsaskokoisilla liittimillä oleva ECU. Onko näissä ajonestoa, kaatumissensoria, seisontajalan asentokytkintä tms joka pakkosammuttaa tai estää käynnistymisen? Ja mitä siellä nokkakopassa on sisällä? Perinteinen anturi vai jotakin muuta?
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Buell kipinä hukassa
Tuossapa muuten taitaa olla kaatumissensori vilkkuyksikössä.
Yhdellä putkirunkobuell-tutulla kävi kämmi, kun uudelleensijoitti yksikön ja tietysti kyljelleen.
Ei aivan ensimmäiseksi tullut mieleen.....
Olisikohan aloittajalla mahdollista lainata joltakin kokeiltavaksi TSSM:ää, jos oma on kunnolla paikallaan.
Yhdellä putkirunkobuell-tutulla kävi kämmi, kun uudelleensijoitti yksikön ja tietysti kyljelleen.
Ei aivan ensimmäiseksi tullut mieleen.....
Olisikohan aloittajalla mahdollista lainata joltakin kokeiltavaksi TSSM:ää, jos oma on kunnolla paikallaan.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Buell kipinä hukassa
-02 on muuten jo XB Buluja ollut saatavilla, niissä taitaa olla eri sytkäkamppeet?
Re: Buell kipinä hukassa
XB bulussa on semmone "external" sytkä eli tunnisin on siellä nokka-akselin päässä ja boxi rungossa kiinni. Onko boxissa 1 vai 2 liitintä (moninapaista)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: Buell kipinä hukassa
Eli kipinä vielä hukassa on vaihdetu sytkän rojut uusi sytkä boxi uus puola uudet tulpat tulpanpiuhat joku joka tietää osaa niin neuvvoja
Re: Buell kipinä hukassa
Viimeviikolla yhestä softailista löyty kipinä vaihtamalla puolalle uus liitin, kontakti oli hukassa. Aina ei kaikkea tarvitse vaihtaa uuteen kun ymmärtää miten mikäkin toimii ja testaa kaiken.
Perusjuttuja:
Puolan voi mitata yleismittarilla, ensiö- ja toisiokäämit erikseen. Puolanjohdot myös, kannattaa mitata myös puolan toisiokäämi tulpanjohtojen päästä, näin tulee varmistettua että piuha on kunnolla puolassa kiinni.
Puolalle kun laittaa plussan ja toista piuhaa pätkii maihin pitäisi tulppiin tulla kipinä. Jos puolalle tulee kolme piuhaa yleensä keskimmäiseen tulee virta ja maadoitus molempiin sylintereihin tulee erikseen (singlefire). Joihinkin puoliin tulee jopa maadoitus, mutta Buellissa ei sellaista taida olla?
Kaikki kytkettynä, edellisellä testillä todettu että kipinä tulee, tulpat ei kansissa kiinni mutta maadoitettuna, sytkältä tulevaan puolan johtoon yleismittarin toinen piuha (toinen maihin ja piippari päälle), vitonen päälle, takapyörä ylös ja pyörittää sillä moottoria, piiparin pitäisi aina välillä ilmoittaa kun sytkä haluaisi antaa kipunan.
Perusperus-testi kaikkiin sähköhommiin, testaa liittimistä että piuhassa on yhteys liittimien välillä, että se sähkö varmasti kulkee siitä.
Valitettavasti en näin etänä pysty yhtään enempää näillä tiedoilla neuvomaan, toivottavasti kipinä löytyy ja pääsisit ajamaan.
-Eemeli
Cycle House Kuopio
Perusjuttuja:
Puolan voi mitata yleismittarilla, ensiö- ja toisiokäämit erikseen. Puolanjohdot myös, kannattaa mitata myös puolan toisiokäämi tulpanjohtojen päästä, näin tulee varmistettua että piuha on kunnolla puolassa kiinni.
Puolalle kun laittaa plussan ja toista piuhaa pätkii maihin pitäisi tulppiin tulla kipinä. Jos puolalle tulee kolme piuhaa yleensä keskimmäiseen tulee virta ja maadoitus molempiin sylintereihin tulee erikseen (singlefire). Joihinkin puoliin tulee jopa maadoitus, mutta Buellissa ei sellaista taida olla?
Kaikki kytkettynä, edellisellä testillä todettu että kipinä tulee, tulpat ei kansissa kiinni mutta maadoitettuna, sytkältä tulevaan puolan johtoon yleismittarin toinen piuha (toinen maihin ja piippari päälle), vitonen päälle, takapyörä ylös ja pyörittää sillä moottoria, piiparin pitäisi aina välillä ilmoittaa kun sytkä haluaisi antaa kipunan.
Perusperus-testi kaikkiin sähköhommiin, testaa liittimistä että piuhassa on yhteys liittimien välillä, että se sähkö varmasti kulkee siitä.
Valitettavasti en näin etänä pysty yhtään enempää näillä tiedoilla neuvomaan, toivottavasti kipinä löytyy ja pääsisit ajamaan.
-Eemeli
Cycle House Kuopio
Re: Buell kipinä hukassa
Sähköhommat on etänä hankala tohtoroida. Jos ei noilla Kiwin ansiokkailla ohjeilla selviä, niin kannattaisko viedä pajalle, siellä on testerit ja pelit? Taidat siellä etelässä kuitenkin olla alta tunnin matkan päässä asiallisista korjaamoista. Loimaalle voi olla jo pitempi matka, siellä Buellit ainakin osataan.
Kun ei tule kipinää, niin olet siis todennut että tulpassa ei kipinää tosiaan näy?
Palaako se keltainen moottorivalo? Kun virran pistää päälle, sen Check Engine -valon pitäisi syttyä 4 sekunniksi. Sen jälkeen valon pitäisi sammua. Jos ei ole havaittuja vikoja eli vikakoodia, valon ei pitäisi uudestaan syttyä. Jos valo syttyy ja jää palamaan, on diagnostiikka huomannut että on vika päällä. Jos valo syttyy, mutta palaa vain 8 sekuntia, on ollut vika josta on jäänyt vikakoodi mutta nyt ei siis vika päällä.
Jos vikakoodeja on, ne kannattaisi lukea.
Nämä vikakoodit pystyy lukemaan kotikonsteinkin kun yhdistää diagnostiikkapistokkeen 1 ja 2 reijät. Lueskelin niitä ihan hyppylangalla, nyt minulla on valmis urospistoke, jossa on 1 ja 2 yhdistetty. Kun ne on yhdistetty ja pistää virran päälle ja sitten tappokytkimen ON/RUN-asentoon, niin Check Engine -valon vilkahdusten määrä kertoo vikakoodin numeron.
Diagnostiikkapistokke on eri paikassa eri malleissa, Lightningissa penkin alla, Fireboltissa etukatteen alla... Mikäs malli tämä on?
Tuossa on linkki ohjeeseen. Sivulla 202 on yleinen periaate, 204 se pistoke, 207 se hyppylanka ja vilkahdusten lukeminen ja 213 vikakoodien selitystä. Se koodien lukeminen oli vähän kyllä aluksi työlästä, mutta kyllä siihen rutinoituu...https://www.manualslib.com/manual/82049 ... 202#manual
Kun ei tule kipinää, niin olet siis todennut että tulpassa ei kipinää tosiaan näy?
Palaako se keltainen moottorivalo? Kun virran pistää päälle, sen Check Engine -valon pitäisi syttyä 4 sekunniksi. Sen jälkeen valon pitäisi sammua. Jos ei ole havaittuja vikoja eli vikakoodia, valon ei pitäisi uudestaan syttyä. Jos valo syttyy ja jää palamaan, on diagnostiikka huomannut että on vika päällä. Jos valo syttyy, mutta palaa vain 8 sekuntia, on ollut vika josta on jäänyt vikakoodi mutta nyt ei siis vika päällä.
Jos vikakoodeja on, ne kannattaisi lukea.
Nämä vikakoodit pystyy lukemaan kotikonsteinkin kun yhdistää diagnostiikkapistokkeen 1 ja 2 reijät. Lueskelin niitä ihan hyppylangalla, nyt minulla on valmis urospistoke, jossa on 1 ja 2 yhdistetty. Kun ne on yhdistetty ja pistää virran päälle ja sitten tappokytkimen ON/RUN-asentoon, niin Check Engine -valon vilkahdusten määrä kertoo vikakoodin numeron.
Diagnostiikkapistokke on eri paikassa eri malleissa, Lightningissa penkin alla, Fireboltissa etukatteen alla... Mikäs malli tämä on?
Tuossa on linkki ohjeeseen. Sivulla 202 on yleinen periaate, 204 se pistoke, 207 se hyppylanka ja vilkahdusten lukeminen ja 213 vikakoodien selitystä. Se koodien lukeminen oli vähän kyllä aluksi työlästä, mutta kyllä siihen rutinoituu...https://www.manualslib.com/manual/82049 ... 202#manual