Dynotuloksia

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Mietin ensin että uskaltaako laskea :) Mutta tässä näin pääpiirteittäin:

Hammer kitti + mäntien kasaus + yläkerran tiivisteet ja tulpat 975€
Buell M2 Cylone kokonainen moottori mistä kannet ja nokat 900€
Pakoputki käytetyistä osista + uusi core = 190€
S&S HI-4N single fire sytkä, puola, tulpanjohdot 440€
Mikuni HSR42 Easy Kit 429€
Kansi ja säätötyöt n. 700€

Eli yhteensä n. 3600€ ja täysinäinen Buell alakerta vielä hyllyssä, mitä sille sitten haluaa hintaa laskea. Oliko se sitten tämän rahan arvoista? Ehdottomasti! Jätän kysymyksen lisähevosten matemaattisen osuuden fiksummille :)
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja KariFS »

No ei taida sataheppasta Harrikkaa halvemmalla saada kuin tekemällä Sportsterin kone oikein. Tuo näyttää kyllä varsin maukkaalta ainakin käppyröiden perusteella!
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Kyllä tämä ajossa on yhtä hyvä peli kuin mitä käppyrät näyttää. Pyörää pikkaisen rakennettiin omaan silmään race henkiseksi ja moottoria ehostettiin vastaamaan ulkonäköä. Mutta mielessä kuitenkin että se on käyttöpyörä. Nyt kun on myös jarrut ja alusta kunnossa niin onhan se ajonautinto. Edessä kawan upsidedown keula 320mm tuplalevyillä ja takana myös kawan vanne ja jarrut sekä Öhlins takaiskarit. Kiihtyy, pysyy tiessä ja pysähtyy :) Alunperin ostin Sportsterin leppoisaksi kruisailupyöräksi mutta sitten parin vuoden aikana joku naksahti päässä :lol:
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4915
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

jannejk,
Rohkeesti laittaa hän rätkästä kuvaa näkyvii :?: :roll: :wink:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja JKKo »

KariFS kirjoitti: 09:14 29.05.2020. No ei taida sataheppasta Harrikkaa halvemmalla saada kuin tekemällä Sportsterin kone oikein.
Komppaan. Senkin voi tehdä vielä useammalla eri tavalla.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Peacemaker76
Viestit: 499
Liittynyt: 12:05 07.04.2008.
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Kyllä TC:stä irtosi yli 100 hv todella halvalla kun vähän katsoi mitä teki.

Halvat orkkikset 103 pytyt ja männät, ruttu ja paljealue kuntoon, kannen nypläystä, oikeat nokat ja säätö. Putket ja putsari tietty kuntoon. Luotettavuuden takia S&S nostajat.

Reseptejä on monia. Ens talvena vois XR1200:sen ottaa kutitteluun, jos lähemmäs 110 irtoais siitä niin olis aika hyvä paketti varmasti.

Mutta pointti on kohdallaan, Sportster kone on kyllä aika helmi.
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Joo, jos on iso kone niin helpommalla saa tehoja. Mutta jos aihion eli pyörän hinta lasketaan mukaan, niin evo-Sportsterin ”bang for buck” on aika lyömätön, luulen ma.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

No onhan tuossakin esimerkkitapauksessa niin isot sylinterit kuin sportin lohkoihin saa.
Avatar
KariFS
Viestit: 591
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Joo kuutiotuumiahan ei mikään korvaa (paitsi ahdin) mutta tuolla ”halvin” jutulla tarkoitin siis että esim 6 tonnin pyörä, 4 tonnia koneeseen, pari alustaan niin ollaan 12 tonnissa, jolla ei taida vielä saada edes kunnollista TC-aihiota? Isojen lähtöhinnat, jos hyväkuntoisista puhutaan, ovat aivan eri lukemissa Sportstereihin verrattuna. Toki eri elukoita ovat muutenkin, että lieneekö vertailu järkevää muutenkaan edes Dynaan saati matkamalleihin.

Alkuperäisen kommenttini pointti oli siis että yllättävän järkevällä summalla saa sataheppaisen Harrikan, jos ajatellaan että lähtökohta on selaimeen hetki sitten avattu nettimopon sivusto, eikä valmiiksi tallissa oleva maksettu big twin :) Ja käyrien perusteella aika letkeän ajettavan vielä kaiken lisäksi. Vääntö alhaalla on kivaa, mutta vielä kivempaa jos sama meno jatkuu kierroksille kuten tuossa.

Tuosta pyörästä on juttua ”siellä yhdellä toisella” foorumilla, alustapäivityskin vaikutti kuvien perusteella onnistuneelta, ts esteettisesti tasapainoinen kokonaisuus. Mun mielestä.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kakstoistasatanen antoi >100hp 0,5 bar ahdoilla. Koekappaleen sisukset olivat melkein vakiot. 900 kuutioinen avaamaton tekisi saman ehkä jo 0,7-0,8 paineilla. Ja jos ei, niin 1 bar. Pikkukoneisen sylinterien paksut valurautaputket sekä isompi kannen tiivisteen ala ovat molemmat kotiin päin painehommissa.

Turbo 250 euroa
Bensapumppu ja regulaattori 200 euroa
Suuttimia 50 euroa
Öljynkierron osat ahtimelle, letkua, liittimiä 100 euroa
Bensankierron letkut ja liittimet, 100 euroa
Putkenmutkaa pakokaasuille 100 euroa
Ahtopainemittari 20 euroa
Laajakaistalambdamittari säätöön 250 euroa
Dumpventtiili 50 euroa
(välijäähy teetettynä 300 euroa, isommilla paineilla aiheellinen)

Kolmen tonnin 883 ja jotakin puoltoistatonnia legoihin.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tässähän tämä säksätin on. Totta on se että tähän menneellä rahalla olisi saanut jo perushyvän vähän vanhemman big twinin. Toisaalta harrastukset tuppaavat maksamaan aina ja köyhä yrittää tehdä kerralla mieleistä ettei tarvisi moneen kertaan tehdä. Napakka ja ketterä laitos. Nyt on suurimmat muutokset tehty. Ulkonäköjuttuja hierotaan varmaan pikkaisen ensi talvena. Kyllä mä vielä aion Dynan ostaa itselle jossain vaiheessa. Jos tällä ajaisin lopun ikääni niin seuraavaksi tulisi Axtellin 88ci kitti.

Turbohommia kyllä arvostan itse ja sitä kuka niiden kanssa osaa värkätä. Sieltä on varmasti tehoa hyvin kaivettavissa.
spora1.jpg
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4915
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Dynotuloksia

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Tuo kuvasta kopioitu koodi, yläreunan työkalupalkin kuvan liittämis [hakasulkeitten] vällii ja kuva näkkyy alla olevan kokosena :idea: https://www.harrika.fi/juttutupa/downlo ... &mode=view

Kuva
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vastaa Viestiin