Sporterin madallusarja
-
Vieras
Sporterin madallusarja
Tere
Ostin juuri (27.12.02) ekan harrikani ja täytin jäsenlomakkeen.
Tallistani löytyy nyt HD sporter 1200 -94.
Suvussani tuppaa olemaan perjalkaisia miehiä eli sportin työntely satulassa istuen on hankalaa vaikka pituutta bootsit jalassa on huimat 170 cm.
Osaako joku neuvoa madallussarjoja sporttiin. Toivoisin vieläpä sellaisia ettei tarttis paljon takoa tai poltella.
By the way....minua vielä lyhyempi työkaveri tuumasi sanoa että se on TVL:n vika jos on laittanut tien liian lähelle persettä.
Ajokautta uneksien
Teukka
Ostin juuri (27.12.02) ekan harrikani ja täytin jäsenlomakkeen.
Tallistani löytyy nyt HD sporter 1200 -94.
Suvussani tuppaa olemaan perjalkaisia miehiä eli sportin työntely satulassa istuen on hankalaa vaikka pituutta bootsit jalassa on huimat 170 cm.
Osaako joku neuvoa madallussarjoja sporttiin. Toivoisin vieläpä sellaisia ettei tarttis paljon takoa tai poltella.
By the way....minua vielä lyhyempi työkaveri tuumasi sanoa että se on TVL:n vika jos on laittanut tien liian lähelle persettä.
Ajokautta uneksien
Teukka
-
John
Iskarit
Ei kai sitä muuta kuin hankit vähän lyhyemmät iskarit, vaikka tuollaiset 50mm, siellä sportyn lokarissa on vissiin reilustikin varaa pudota alemmas. Sitten vois toki laittaa tai tehdä muutenkin linjakkaamman customisatulan, jolla saa lisää muutaman sentin alemmas. Sitten onkin peli jo niin matala, että käy vaikka 150 senttiselle mimmille 
Vähän kun tyylillä teet tuota hommaa, niin tulee samalla näköökin lisää.
Ps. noita iskareita voi saada myös lyhennettyä jossain. Ainaskin Allright myy Hagonin iskareita, jotka se lyhentää itse haluttuun mittaan. Kaippa ne vois lyhentää silloin orkkiksiakin, jos et haluu uusia ostaa.
Vähän kun tyylillä teet tuota hommaa, niin tulee samalla näköökin lisää.
Ps. noita iskareita voi saada myös lyhennettyä jossain. Ainaskin Allright myy Hagonin iskareita, jotka se lyhentää itse haluttuun mittaan. Kaippa ne vois lyhentää silloin orkkiksiakin, jos et haluu uusia ostaa.
-
jk
madallus
Iskareita on montaakin merkkiä, mutta ainakin Progressive Suspension -merkkiset käy hyvin sporttiin ja niitä löytyy 11 tuumaa pitkinä. Se pudottaa juuri tuon pari tuumaa ja tekee fillarin paremman näköseks. Jos fyffee on niin eteen 4 asteen T-kappaleet ja taas madaltuu ja ulkonäkö sen kun paranee. Kaikki nämä menee helpolla pulttauksella, mutta maksaa jotain.
-
Mopopoika -65
halvempi konsti
Osta takapään madalluspalat, niin säästät selvää rahaa!!
Hyvin varustetuista mopoliikkeistä löytyy Sportyyn madalluspalat jotka ruuvataan takaiskarien alapäähän. Pala siirtää takaiskarin alapäätä muutaman tuuman taaksepäin ja pudottaa samalla jousitusta noin tuuman. Tulee huomattavasti halvemmaksi kun iskareiden uusiminen.
Hyvin varustetuista mopoliikkeistä löytyy Sportyyn madalluspalat jotka ruuvataan takaiskarien alapäähän. Pala siirtää takaiskarin alapäätä muutaman tuuman taaksepäin ja pudottaa samalla jousitusta noin tuuman. Tulee huomattavasti halvemmaksi kun iskareiden uusiminen.
Re: halvempi konsti
Täh! siis että semmosiakin löytyy !!! mistä esim?Mopopoika -65 kirjoitti:Osta takapään madalluspalat, niin säästät selvää rahaa!!
Re: halvempi konsti
Mulla olis yhdet tollaiset madalluspalat ylimääräisenä. Yks kesä ajetut ja ihan diileriltä ostetut. Jos kiinnostaa...zeus kirjoitti:Täh! siis että semmosiakin löytyy !!! mistä esim?Mopopoika -65 kirjoitti:Osta takapään madalluspalat, niin säästät selvää rahaa!!
-
Mopopoika -65
Mistä saa:
Itse hommasin madalluspalat Specialty Brothersilta, mutta eiköhän noita saa kaikista hyvin varustetuista alan liikkeistä.
- Sporttiboy
- Viesti:
Madalluspalat
Hei mopopoika! Onks sun sivuilla rakentelukuvia kun on noi palat kiinni, mä oon just rupeemassa projektiin laikkaa ja hitsaa korvakkeita ja toi saattais säästää turhalta nysväämiseltä...
Jiihaa

Jiihaa
-
Mopopoika -65
ei tietenkään
Kuvia ei tietenkään ole! Koska palat eivät käynneet mun 86:n svingiin
Paketissa luki että käyvät 86 & 87aan, mutta eivätpä käyneet. Jätin hyllyyn roikkumaan jos vaikka joskus.... Ovat svingille jossa iskari on alaosastaan vain yhdellä korvakkeella, eikä tuplakorvakkeella kuten mulla. Kuva palasta löytyy CustomChromen (yms) kuvastoista.
Periaate on yksinkertainen: Tukeva lattarauta jossa on kaksi reikää peräkkäin noin parin tuuman välein. Etummaiseen reikään pultti joka kiinnitetään svingin takaiskarin kiinnikereikään ja taaimmaiseen reikään takaiskarin alapää. Eli tulos on sama kuin svingiä olisi jatkettu kaksi tuumaa!
No kaikkihan heti älyää ettei tuo toimi! Palahan pääsee heilumaan pystysuunnassa. No tämän liikkeen eliminoimme hitsaamalla em lattarautaan palan joka on alas päin ristissä. Tähän alaspäin olevaan palaan porataan reikä jonka läpi tulee ketjunkiristimen pultti. Eli ristissä alas oleva rauta korvaa ketjunkiristimen raudan ja kiristyy svingin päätyyn.
Yksinkertaista ja halpaa!
ps. Takalokari kannattaa sovittaa uudelleen em. toimenpiteen jälkeen.
Paketissa luki että käyvät 86 & 87aan, mutta eivätpä käyneet. Jätin hyllyyn roikkumaan jos vaikka joskus.... Ovat svingille jossa iskari on alaosastaan vain yhdellä korvakkeella, eikä tuplakorvakkeella kuten mulla. Kuva palasta löytyy CustomChromen (yms) kuvastoista.
Periaate on yksinkertainen: Tukeva lattarauta jossa on kaksi reikää peräkkäin noin parin tuuman välein. Etummaiseen reikään pultti joka kiinnitetään svingin takaiskarin kiinnikereikään ja taaimmaiseen reikään takaiskarin alapää. Eli tulos on sama kuin svingiä olisi jatkettu kaksi tuumaa!
No kaikkihan heti älyää ettei tuo toimi! Palahan pääsee heilumaan pystysuunnassa. No tämän liikkeen eliminoimme hitsaamalla em lattarautaan palan joka on alas päin ristissä. Tähän alaspäin olevaan palaan porataan reikä jonka läpi tulee ketjunkiristimen pultti. Eli ristissä alas oleva rauta korvaa ketjunkiristimen raudan ja kiristyy svingin päätyyn.
Yksinkertaista ja halpaa!
ps. Takalokari kannattaa sovittaa uudelleen em. toimenpiteen jälkeen.
Re: ei tietenkään
Miks ja miten? Jos iskareiden alakiinnikettä muutetaan niin renkaan paikka ei muutu ja haarukan liikeratakin pysyy ihan ennallaan. Miks ei siis lokarikin? Vai onko jokin ulkonäköseikka jäänyt multa huomiomatta?Mopopoika -65 kirjoitti:ps. Takalokari kannattaa sovittaa uudelleen em. toimenpiteen jälkeen.
-
Mopopoika -65
Käsittääkseni iskarit on rakennettu siten että rengas ei pääse pohjaamaan lokariin, vaan iskarin sisällä olevat rajoittimet pohjaavat ensin. Kun madallat jousitusta laskupalan avulla, huijaat iskaria luulemaan että lokari onkin normaalilla korkeudella. Vauhtia 100 km/h, töyssy ja rengas osuu lokarin pohjassa olevaan ruuviin. Kuulu poks ja ....
Itse tein männätalvena siten, että hioin lokarin pohjalta kaikki ruuvinkannat HuitisinNevadaan ja kiinnitysreiät umpeen. Sen jälkeen tuumailin vähän liikeratoja, ja styroksin & emännän avulla katsottiin että paljonkos se takapää joustaa. Pudotin lokaria runkoon nähden useamman sentin ja eipä ole pohjannut vaikka ulkonäkö parantui radikaalisti.
Ja jos hakemalla jotain negatiivista haluaa hakea, niin mitkään pitkät vakiosatulat eivät enää käy....
Itse tein männätalvena siten, että hioin lokarin pohjalta kaikki ruuvinkannat HuitisinNevadaan ja kiinnitysreiät umpeen. Sen jälkeen tuumailin vähän liikeratoja, ja styroksin & emännän avulla katsottiin että paljonkos se takapää joustaa. Pudotin lokaria runkoon nähden useamman sentin ja eipä ole pohjannut vaikka ulkonäkö parantui radikaalisti.
Ja jos hakemalla jotain negatiivista haluaa hakea, niin mitkään pitkät vakiosatulat eivät enää käy....
-
Pitkkoipi
- Sporttiboy
- Viesti:
Reikkiä kehiin
-tu mitään lyhyempiä etuputkia...
Mulla on laskettu perä sen mukaan kun iskarit antaa periks, mutta tahtoo matalammalle, mun -91 sportissa on ainakin korvakkeet sekä ylä- että alapäässä sellaiset, että sopivasti laikkaamalla ja pillittämällä saa tuuman verran tiputettua vielä entisestäänkin, mut sit taitaa mennä reikkaamisen ja keulakulmien laskeskelun puolelle, PUTKIA EN LYHENNÄ, mieluummin päinvastoin.
MItes on, mulla ainakin osuu ensimmäisenä irtokiveen tiellä seisontatuen stoppari ja takajarruvalon anturi, onks ideaa mitä niille vois tehdä, ne kun sais muualle/pois sais maavaraa tiputettua vielä pari senttii

Mulla on laskettu perä sen mukaan kun iskarit antaa periks, mutta tahtoo matalammalle, mun -91 sportissa on ainakin korvakkeet sekä ylä- että alapäässä sellaiset, että sopivasti laikkaamalla ja pillittämällä saa tuuman verran tiputettua vielä entisestäänkin, mut sit taitaa mennä reikkaamisen ja keulakulmien laskeskelun puolelle, PUTKIA EN LYHENNÄ, mieluummin päinvastoin.
MItes on, mulla ainakin osuu ensimmäisenä irtokiveen tiellä seisontatuen stoppari ja takajarruvalon anturi, onks ideaa mitä niille vois tehdä, ne kun sais muualle/pois sais maavaraa tiputettua vielä pari senttii