Triken rakennus

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
AP
Viestit: 87
Liittynyt: 13:09 23.04.2002.
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja AP »

kyllä ainakin saksan trikejä saa ajaa B kortilla

onkohan tuossa katsastus pakko, 4 pyöräinen trike;-)

http://www.mtcvoyager.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ap
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Minä bongasin tämmöistä:

2.1.3.3 Kolmipyörät

Kolmipyörä (L5e) on moottorikäyttöinen ajoneuvo, jossa on kolme symmetrisesti sijoitettua
pyörää ja joka on varustettu moottorilla, jonka sylinteritilavuus on suurempi
kuin 50 cm3, kun kyseessä on polttomoottori, tai jonka suurin rakenteellinen nopeus
on suurempi kuin 45 kilometriä tunnissa.

Kolmipyörän kuljettaminen edellyttää nykyisin B-luokan ajo-oikeutta. Tieliikenteeseen
tarkoitettua kolmipyörää, jonka rekisteriin merkitty kuormittamaton massa on
enintään 550 kg, saa kuitenkin Suomessa kuljettaa myös henkilö, jolla on A1- tai Aluokan
ajo-oikeus.


Ja täältä tuo löytyi:http://www.mintc.fi/c/document_library/ ... %2022-2009
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
HileD
Viestit: 582
Liittynyt: 21:03 22.05.2007.
Paikkakunta: Saloo
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja HileD »

Ohan tuosta ennenkin kirjoteltu. Lopputulos vissiin että saa ajaa B-kortilla?

http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?p=52693" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommostaki löyty. Väittäs että L5e luokan peliä saa kuljettaa B-kortilla tai pelkällä A-kortilla.
http://www.tekniikkatalous.fi/rakennus/article31823.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
-Know your enemy-
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

moottori-hannu kirjoitti:Jenkkilässa paughcolla(miten se nyt kirjotetaan) on sporsteriin valmis kitti.
Tässä linkki tuohon paughcon kittiin:
http://www.ultimatemotorcycling.com/har ... it-paughco

Ja tältä se näyttää:
Kuva
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Makuasioita kaikki tyynni, mutta minusta nuo Sportster-triket ovat kyllä koomisen lyhyen, korkean ja silti jotenkin pienen näköisiä ainakin kuvissa :roll: No jos tuosta tykkää ja itselleen rakentaa, niin mikä ettei, mutta jos sen haluaa joskus myydä. niin voi olla jo vähän vaikeampaa löytää toinen, joka tuosta tykkää :mrgreen: Mutta älä ainakaan sitten myydessä sano, ettei ole varoitettu :P :P

Jos kyse on vain siitä, ettei halua tai saa tai voi ajaa moottoripyörällä. niin kyllä ehkä järkevämpää olisi hankkia avoauto tai mönkijä (joistä jälkimmäistä en kyllä myöskään tiekäytössä voi itse ymmärtää :roll: )

Ja kun nyt mielipidekirjoituslinjalle lähdin, niin lisään vielä löylyä :mrgreen:
Kuva

Yhdellä tutulla olisi kuulemma tällainen halvalla myynnissäkin, itse en ole vermettä nähnyt. Muistuttaa kuuklemma moottorikelkalla ajamista enemmän kuin moottoripyöräilyä. Tässä linkki Hesarin juttuun aiheesta:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Mootto ... SI1AL03nj3" onclick="window.open(this.href);return false;
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Mopopoika -65
Viestit: 2110
Liittynyt: 08:42 07.05.2003.
Paikkakunta: Vantaa-Pirkkala
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Joe Cool kirjoitti:Makuasioita kaikki tyynni, mutta minusta nuo Sportster-triket ovat kyllä koomisen lyhyen, korkean ja silti jotenkin pienen näköisiä ainakin kuvissa
Näinpä! Tuossa alemmassa kuvassa näkee hyvin, miltä setti näyttää pikaisen pultaa-kiinne -asennuksen jälkeen matalassa sportissa ja loppu jääkin sitten rakentajan mielikuvituksen varaan. Jotenkin tuo satulan jälkeinen osa kaipaa jotakin... muttei sitä isoa lasikuituhäkkyrää...

Puolustuksena mainittakoon, että kyllä maamme teillä liikkuu myös tyylikkäitä sportster-trikejä. Ainakin yksi. Semmoisen hopean pitkäkeulan bongasin muistaakseni joskus 2006-2007 perherallissa ja / tai BTTR:ssä. Ja etten nyt ihan väärin muista, niin oisko tullut Tampereen ja Hesan välillä vastaan tänä tai viimekesänä.

Ja Joe hei - tämmönenhän pitää hommata perheen kolmanneksi pyöräksi. Siis emännän käyttöön! 8)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
böötömi
Viestit: 183
Liittynyt: 09:40 24.06.2007.
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja böötömi »

joka tulee suoraan omaan haarukkaan bolt-on kiinni. Softaili kyseessä, mutta mielestäni samaa pakettia on myös sporttiin.

Moro, olisiko mitään linkkiä tämän suhteen?
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Olisiko tällainen jotain: Frankenstein Trikes. Noissa tulee uusi swingi mukana, mutta runkomuutoksia ei tarvitse kuitenkaan tehdä. Noiden kitillä tehtyjä on joskus näkynyt nettimotossa joten ilmeisesti onnistuu kilpiin saaminen Suomessa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Saa kilpiin, mutta vaatii ainakin jarru- ja kääntymistestit.
Pikkuisen keskentekoisen näköisiä valtaosin, kun ei ole kunnollista takapaksia.
Tyhjä takaloksu ja tuo näkyviin jäävä akselin keskihässäkkä näyttää ainakin mun silmään kamalalta.
Jollekin toiselle teelmä voi olla jopa sporttinen...
moderattori

Romu rauhoittaa!
böötömi
Viestit: 183
Liittynyt: 09:40 24.06.2007.
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja böötömi »

Pertti kirjoitti: 22:16 11.12.2020. Saa kilpiin, mutta vaatii ainakin jarru- ja kääntymistestit.
Pikkuisen keskentekoisen näköisiä valtaosin, kun ei ole kunnollista takapaksia.
Tyhjä takaloksu ja tuo näkyviin jäävä akselin keskihässäkkä näyttää ainakin mun silmään kamalalta.
Jollekin toiselle teelmä voi olla jopa sporttinen...
Ulkonäkö sivuseikka. Toi kyllä taitaa vaatia lentokentän verran tilaa kääntymiseen.
Street Bob
MT-350
sportster/sivari
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Triken rakennus

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Näin äkkiä ajateltuna jäykkä akseli kiinnitettynä omaan haarukkaan, olis se sitten softail tai normi, tuntuu vähän jänskältä.
Teoriassa toimii kyllä, mutta kestääkö takahaarukka voimat jotka iskevät silloin, kun toinen takapyörä ajetaan vauhdilla routareikään.
Moottoripyörän haarukkaa ei ole varmaankaan suunniteltu ottamaan vastaan kiertoliikkeen aiheuttamaa kuormaa.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin