Putkikassi sissybaariin

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

jannejk
Viesti:

Re: Putkikassi sissybaariin

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Tänne tulikin paljon vastauksia ja hyviä huomioita valintaperusteista. Juuri sitä mitä odotin. Kiitos vastanneille ja pari vaihtoehtoa täältä löytyi jotka miellyyttä itseäni. Hommaan luultavasti molemmat :)
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

KariFS kirjoitti: 20:14 13.02.2021. Joo, mulla on laukkuraudat vielä kiinni ja vilkut on siirretty strutsien taimmaisiin ruuvinreikiin.
Eihän tuo kallis ole, ja tuskin aivan susi, saattaisihan tuollaisen kokeeksi ostaakin.

Jotenkin tuollainen pieni sissyreppu ei oikein iske, on vähän semmoinen ”käsilaukku” vaikka muuten varmaan onkin kätevä :D
Pitäisi varmaan napata kuva siitä omasta, ei näytä niin käsilaukulta kuin linkittämäni eikä niin kerniltä, kuin tuo tehtaan nykyinen. Sitä ei vaan enää löytynyt googlaamalla.

Jai tuon swingilaukun saa siihen viriteltyä, ei siitä köyhdykään kai mahdottomasti.

Minulla on ylimääräisenä pari H-D:n omia pieniä yliheitettäviä kernilaukkuja, voisivat sopia sinulle hyvinkin, jos laukkuraudatkin ovat olemassa. Tee asiaa tänne pk-seudulle ja vilkaisemaan sitä minun '81 rautistani, niin saat ne laukut halvalla, jos kiinnostaa ;)
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

hdjokke kirjoitti: 21:51 13.02.2021. Minulla olia aikoinaan Ortliebin putkikassi. Matkan varrella satoi, ja piti laittaa laukusta lämpimämpää päälle. Kun kassi hieman tyhjeni, niin se myös löystyi. Kuran lentäessä, löysä kassi pakkarilla heiluessaan naarmutti takaloksun maalipinnan.

Tämän takia en käytä tukirangattomia putkikasseja. Eli kannattaa huomioida.
Jep. Mulla on se kaikkein hienoin ikinä toteutettu takavalomalli suojattu liimaamalla päälle jeesusteippiä. Pyörä on mattamusta ja korjuu käy millä tahansa kilikalimaalilla. Olen tehnytkin niin. Siis spraymaalannut esim etulokasuojan Mastonilla. Kätevää ja toimii.

Mutta ei se mun Ortlieb roiku kovin pahasti. Yksi on oikea pakkaustapa. Tämä kyljestä avattava saa aina jonkun tukirangan, esimerkiksi se kameran tripod. Toisekseen tavarat tasaisesti ja lopuksi tiukka rullaus ja ilmat pois. Ei hakkaa niitä mun tuliaispulloja rikki!

Joskus joutuu reissusta tuomaan mitä ihmeellisimpiä ostoksia tai pitää viedä mökille vaikka naulapyssy tai metsurikamat. Siihen ei sivulaukut yksin kovin helposti taitu.

Silloin kun olen yksin reissussa, mahtuu telttapakettikin taakse. Ja toinen pienempi Ortlieb, jonka avulla voin vaihtaa ajonahkat veks ennen suurkaupungin ytimen helleruuhkaan ajoa...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Ehdottomasti paras kerhokaupan tuote ikinä on ollut kernilaukku.
Se rullataan päältä kiinni perinteisen putken tapaan ja on putkikassia parempi käytössä. Ei tarvitse kokonaan tyhjentää, kun on päältä auki. On 100% vedenpitävä hitsatuilla saumoilla.
Valitettavasti niitä ei kuulemma enää saa.
Tuossa on vastaava:
https://viranomainen.fi/p18955/ortlieb- ... assi-l-49l
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
JKKo

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mun on tommonen, mutta suunnilleen 2x kokoinen. On hyvä, jos käyttää harrikkaa kamelina. Olkaremmin voi jättää pois ja käyttää hotelliin sisäänraahautuessa sitä kuormaliinaa, millä tämä roikkui ajon aikana sissyssä.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Veijo Esso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Pertti kirjoitti: 09:46 14.02.2021. Ehdottomasti paras kerhokaupan tuote ikinä on ollut kernilaukku.
Se rullataan päältä kiinni perinteisen putken tapaan ja on putkikassia parempi käytössä. Ei tarvitse kokonaan tyhjentää, kun on päältä auki. On 100% vedenpitävä hitsatuilla saumoilla.
Valitettavasti niitä ei kuulemma enää saa.
Kerhokaupan uutuuksissa oli uusi 30L reissukassi joka näyttäisi speksien perusteella vastaavalta.

Kuva
XL 883C -07 | FLSTF -98
mjs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mjs »

Tämä on todella hyvä tuote! Suosittelen.
Veijo Esso kirjoitti: 16:20 18.02.2021.

Kerhokaupan uutuuksissa oli uusi 30L reissukassi joka näyttäisi speksien perusteella vastaavalta.

Kuva
6%

Älä löi,
en ole hurrit!
Vastaa Viestiin