Pyörän tuonti Usa-malli
Pyörän tuonti Usa-malli
Mitä vaaditaan Suomessa rekisteröintiin (katsastukseen) Jenkeistä tuotavaan vm. 2018 moottoripyörään. Voi myös laittaa linkkiä aiheesta
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
KM-tarra mittariin ja todistus mittarin näyttämästä. Sitten katsastukseen asiansa osaavalle katsastusasemalle paperit mukana. Alkuperäisen USA-titlen ne ainakin katsovat ja valokopioivat.
Pyörään ei tarvita muutoksia nykyään, mutta se pitää silti katsastaa tieliikennekuntoisena, eli osaläjää ei voi katsastaa eikä rekisteröidä.
Onko pyörä ehjä vai kolaripeli?
Missä päin vaikutat?
Varmasti löytyy katsastajia, jotka saavat tehtyä tästä(kin) ongelman ja rupeavat vaatimaan sitä sun tätä ja soittelemaan Trafille jne. Sitä vaan ei näe etukäteen kyltistä konttorin ovella tai heidän nettisivullaan.
Pyörään ei tarvita muutoksia nykyään, mutta se pitää silti katsastaa tieliikennekuntoisena, eli osaläjää ei voi katsastaa eikä rekisteröidä.
Onko pyörä ehjä vai kolaripeli?
Missä päin vaikutat?
Varmasti löytyy katsastajia, jotka saavat tehtyä tästä(kin) ongelman ja rupeavat vaatimaan sitä sun tätä ja soittelemaan Trafille jne. Sitä vaan ei näe etukäteen kyltistä konttorin ovella tai heidän nettisivullaan.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Kannattaa sitten laskea tarkasti - trumphin aikaansaamat rankaisutullit ovat voimassa ameriikan tuotteille...
Siksi ne nykyään kierrätetään bangkokin kautta
Siksi ne nykyään kierrätetään bangkokin kautta
My way or the Highway...
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Miun mielestä, köyhät juntit liimailee tarroja nopusmittareihi. Se on suunnattoman selkee ilmasu henkisestä köyhyyestä, kun on tarra/tarroja nopusmittarissa rätkässä, jota omistajansa pittää tyylikkäänä
Kokonaiskonkurssissa se kilsamittari ei maltaita maksa, jos voi nähä vähä vaivaa sen löytämiseks.
Niitä löytyy mm. kaukaisesta, ihmeellisestä, eksoottisesta Euroopasta. Kanadasta, Australiasta ja Enklannista
Ja rätkän alkuperäsen mittarin voi myös avata ja vaihtaa KM-taustan maili-version tilalle.
Tää tosin vaatii hieman vaivaa/viitseliäisyyttä
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Virallisesti se tarra ei riitä.
Jos joku tojotapemaripoika sattuu kohdalle, niin mittari pitää vaihtaa.
Meet suosista Harrin Katsastukseen, on siinä naapukyläs....
Jos joku tojotapemaripoika sattuu kohdalle, niin mittari pitää vaihtaa.
Meet suosista Harrin Katsastukseen, on siinä naapukyläs....
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Yksi pyörä, mistä on alustavaa kauppaa väännetty, on jo Puolassa ja Puolan kilvissä. Se on tuotu jenkeistä ja ilman teknisiä muutoksia on Puolaan rekisteröity. Päätin vaan kysellä kokemusta omaavilta tietäjiltä, mitä Suomessa vaaditaan kun en täysin luota tähän EU-yhtenäisyyteen. Tämän Puolan mopon saisin aika kätevästi tutun kuljettamana tulemaan kotiin saakka nimellistä korvausta vastaan, siksi Puola.
Jos jenkeistä pitää lähteä hakemaan, on tarkoitus ostaa se ihan puhtaalla Titlellä ilman salvage-merkintöjä. Samoilla vaatimuksilla kuitenkin tänne rekisteröitäneen, tuodaan se sitten mistä päin maailmaa vaan?
Tarramittarista olen jotakuinkin samaa mieltä yhden vastaajan kanssa ainakin ulkonäöllisesti. Siitäkin on kokemusta varsinkin vinoon liimattuna. Tässä pyörässä nopeusmittarissa on alunperin molemmat
Jos jenkeistä pitää lähteä hakemaan, on tarkoitus ostaa se ihan puhtaalla Titlellä ilman salvage-merkintöjä. Samoilla vaatimuksilla kuitenkin tänne rekisteröitäneen, tuodaan se sitten mistä päin maailmaa vaan?
Tarramittarista olen jotakuinkin samaa mieltä yhden vastaajan kanssa ainakin ulkonäöllisesti. Siitäkin on kokemusta varsinkin vinoon liimattuna. Tässä pyörässä nopeusmittarissa on alunperin molemmat
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Kiitos Pertti neuvosta. Vartin päässä kotoaPertti kirjoitti: 13:23 13.03.2021. Virallisesti se tarra ei riitä.
Jos joku tojotapemaripoika sattuu kohdalle, niin mittari pitää vaihtaa.
Meet suosista Harrin Katsastukseen, on siinä naapukyläs....
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
- Paikkakunta: Long Lonesome Highway
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Olet siis tuomassa moottoripyörää Puolasta, vaikka ensimmäisessä viestissä sanoit USA
No rankaisutullia ei ainakaan enää tule koska on jo kilvissä EU alueella.
No Joe varmaan auttaa, hänellä on kokemusta Itäisen eu:n maahantuonneista
No rankaisutullia ei ainakaan enää tule koska on jo kilvissä EU alueella.
No Joe varmaan auttaa, hänellä on kokemusta Itäisen eu:n maahantuonneista
My way or the Highway...
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Kyllä vaan, koska Usasta sekin on tuotu ja jenkkivarusteilla (Kuten toisessa viestissäni sanoin, etten täysin luota EU-yhtenäisyyteen ja niiden yhtenäisiin toimintatapoihin) . Ja jos tämä kauppa kusee, niin sitten pitää tuoda Usasta. Minullakin oli käsitys, että enää ei usa-tuonteihin teknisiä muutoksia tarvitse tehdä, mutta "heräsin" ja halusin varmistella asiaa. Kyselen vielä Pertin suosittelemasta Harrin katsastuksesta lisää. Onko Joella jotakin winkkejä itäisestä tuonnista? Ei tuoda ajamalla ja mopon historian tiedänHighwayman kirjoitti: 15:25 13.03.2021. Olet siis tuomassa moottoripyörää Puolasta, vaikka ensimmäisessä viestissä sanoit USA
No rankaisutullia ei ainakaan enää tule koska on jo kilvissä EU alueella.
No Joe varmaan auttaa, hänellä on kokemusta Itäisen eu:n maahantuonneista
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Kierrätetäänkö pyörät vai ainoastaan paperit Thaimaan kautta?Highwayman kirjoitti: 12:07 13.03.2021. Kannattaa sitten laskea tarkasti - trumphin aikaansaamat rankaisutullit ovat voimassa ameriikan tuotteille...
Siksi ne nykyään kierrätetään bangkokin kautta
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
No olen tuonut kolme pyörää läntisestä Euroopasta, useampia USA:sta ja kolme Itä-Euroopastakin. Ja autoja päälle. Katsastuksissa ei käytännössä ole ollut juurikaan eroa. On ihan sama, onko pyörä Euroopan kilvissä vai USA:n, koko ajan on mennyt helpommaksi katsastaa. Eniten tappelin kahden Belgiasta tuodun ja sinne uutena myydyn kanssa, kun vein Suomessa väärään konttoriin.
Katsastaja katsoo, että asiat täyttyvät ja tekee paperit, tuontimaalla ei ole enää merkitystä pyörän varusteiden suhteen. Myöskään vaatimuksenmukaisuustodistuksia ei enää kysellä, jos on vastaavia pyöriä tyypitetty Suomeen. Km-mittari on oikeastaan ainoa vaatimus, ilman sitä ei saa kilpiin. Varmasti jostain löytyy kuitenkin katsuri, joka ei siitäkään välitä. Useimmille kelpaa tarra.
Verotuksessakaan ei ole eroa.
Tullauksessa Jenkeistä tulevista menee se 25% rangaistustullia toistaiseksi. Tämä tekee sen, että ehjiä ei rahallisesti enää kannata tuoda Eurooppaan, eli käytännössä kaikilla myynnissä olevillä on lunastushistoria, oli ne korjattu tai ei. Kerran juttelin yhden puolalaisen kauppiaan kanssa ja hän sanoi suoraan, että hänellä ei ole ikinä ollut yhtään kolaroimatonta pyörää myynnissä. Siellä vaan myynti-ilmoituksissa todetaan, että ei kolaroitu, jos se ei ole enää kolaroitu, eli on ehditty korjata. Toki poikkeuksiakin voi olla.
Omat kaksi Puolasta tuomaani pyörää olen tuonut suosiolla läjänä ja korjannut itse.
Katsastaja katsoo, että asiat täyttyvät ja tekee paperit, tuontimaalla ei ole enää merkitystä pyörän varusteiden suhteen. Myöskään vaatimuksenmukaisuustodistuksia ei enää kysellä, jos on vastaavia pyöriä tyypitetty Suomeen. Km-mittari on oikeastaan ainoa vaatimus, ilman sitä ei saa kilpiin. Varmasti jostain löytyy kuitenkin katsuri, joka ei siitäkään välitä. Useimmille kelpaa tarra.
Verotuksessakaan ei ole eroa.
Tullauksessa Jenkeistä tulevista menee se 25% rangaistustullia toistaiseksi. Tämä tekee sen, että ehjiä ei rahallisesti enää kannata tuoda Eurooppaan, eli käytännössä kaikilla myynnissä olevillä on lunastushistoria, oli ne korjattu tai ei. Kerran juttelin yhden puolalaisen kauppiaan kanssa ja hän sanoi suoraan, että hänellä ei ole ikinä ollut yhtään kolaroimatonta pyörää myynnissä. Siellä vaan myynti-ilmoituksissa todetaan, että ei kolaroitu, jos se ei ole enää kolaroitu, eli on ehditty korjata. Toki poikkeuksiakin voi olla.
Omat kaksi Puolasta tuomaani pyörää olen tuonut suosiolla läjänä ja korjannut itse.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Ne kootaan Thaimaassa ja tullataan alkuperämaana Thaimaa. Osia sinne menee varmasti ympäri maailmaa, USA:sta, Kiinasta, ties mistä muualta ja jopa Suomesta heijastimet.JMK kirjoitti: 20:02 13.03.2021.Kierrätetäänkö pyörät vai ainoastaan paperit Thaimaan kautta?Highwayman kirjoitti: 12:07 13.03.2021. Kannattaa sitten laskea tarkasti - trumphin aikaansaamat rankaisutullit ovat voimassa ameriikan tuotteille...
Siksi ne nykyään kierrätetään bangkokin kautta
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Katsastusmies ei kysy pyörän katsastukseen tuojan varallisuutta eikä tyylitajua. 99,x % tuontipyöristä katsastetaan tarroilla ja niistä suurin osa myyntiin. Sen jälkeen on uuden omistajan asia aloittaa pyörän korjaaminen ja parantelu ja yhdet etsivät mittarin, toiset tyytyvät tarraan ja kolmannet poistavat tarran ja osaavat lukea maileja.
Tässä kysyttiin katsastusvinkkejä, ei tyylipisteitä
Etten tässä nyt vielä tyylittömäksi persaukisuuden (siitä ei pääse eroon, vaikka haluaisikin) lisäksi leimautuisi, niin olen äkkiä laskien 4 pyörään hommannut km-mittarin, koska sitä on mukavampi lukea. Kolmeen pyörään olen liimannut katsastukseen pelkät numerot 6 mm korkeana oikeille kohdilleen 20-40-60- jne, ja ajossa katselen maileja tai navista kilometrejä. Osa pyöristä on ollut jopa ihan EU-malleja km-mittarilla.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Ja sitten on meitä joiden rahavarat yhdistettynä pettämättömään tyylitajuun mahdollistavat sellaisen pyörän hankkimisen, jossa on molemmat asteikot valmiiksi
Huomaa myös punainen alue yli 55 mph lukemissa
Kyllä pelkällä mailiasteikollakin pärjää, yleensähän muutenkin ajellaan liikenteen mukana, ja pianhan sen lukeman oppii about puolellatoista kertomaan. 50mph siinä 80km/h kantturoilla, sataa mennään siinä kun mittari on vähän yli 60:n jne. Meinaan siis jos laittaa katsastukseen tarran tai irtonumeroita ja ne sattuvatkin sateessa ja tuiverruksessa jotenkin irtoamaan
Huomaa myös punainen alue yli 55 mph lukemissa
Kyllä pelkällä mailiasteikollakin pärjää, yleensähän muutenkin ajellaan liikenteen mukana, ja pianhan sen lukeman oppii about puolellatoista kertomaan. 50mph siinä 80km/h kantturoilla, sataa mennään siinä kun mittari on vähän yli 60:n jne. Meinaan siis jos laittaa katsastukseen tarran tai irtonumeroita ja ne sattuvatkin sateessa ja tuiverruksessa jotenkin irtoamaan
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Pyörän tuonti Usa-malli
Ja jaksampa jälleen ihmetellä, rätkistä puhuttaessa
Niin yleisestä moottoripyörä palstoilla, kilvissä, kilpiin, kilpien, monikko on kuulemma perinne autoilupuolelta, monta kilpee näillä kirjottajilla on nykyään omassa pyörässä
Miun rätkissä on aina ollu yks 1 kilpi ja se on ollu takana
Niin yleisestä moottoripyörä palstoilla, kilvissä, kilpiin, kilpien, monikko on kuulemma perinne autoilupuolelta, monta kilpee näillä kirjottajilla on nykyään omassa pyörässä
Miun rätkissä on aina ollu yks 1 kilpi ja se on ollu takana
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty