Sport glideen pakoputki

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Tompsoni
Viestit: 51
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Tietäiskö joku viisaampi noista bassanin road rage putkista jotakin. Olis pari ehdokasta löytynyt putkeksi pyörään mutta ei ole selvinnyt että mitä eroa näillä on hinnan/pienien ulkonäöllisten eroavaisuuksien lisäksi.

https://www.leatherheaven.com/exhaust-s ... escription

https://www.leatherheaven.com/exhaust-s ... escription

Tämän lisäksi pyörään tulee tietenkin normaalit putsari ja ruiskukartta päivitykset
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

En ole viisaampi, mutta ainakin sellainen ero näissä on, että Bassanin englanninkielisessä luettelossa monen tuollaisen 2250-tyyppisen putken kohdalla, jossa takapytyltä tuleva putki kieppaa jakopään etupuolelta, lukee "limited ground clearance". Ja kyllä se sivukuvistakin näkyy että pakoputki on selvästi alempana verrattuna rungon alaputkeen kallistuksen kannalta kriittisellä kohdalla kun vertaa siihen toiseen.

Olen Sport Glidea kokeillut, hieno ja ketterä peli kallistella mutkiin. Jos tuo toinen putki vähentää kallistuskulmaa, niin en ottaisi.

Minulla oli välillä puoli kesää BSL:n Long John Bobber 2-1 putket, joista ei heti sivusta katsoen huomannut mitään erikoista, mutta ne raapivat maata ihan eri tavalla kun sitä edelliset ja nykyiset, joita en ole ole saanut raavittua. Yllättävän pieneltä näyttävä ero voi tähän vaikuttaa. No, ei ne olleet hyvät putket minulle muutenkaan, tosi ahtaat, tehot ja väännöt aleni niiden kanssa kovin.

Tuota 2250 loppuista ei ainakaan parista luettelosta löytynyt, olisikohan vanha malli? Tuskin "hengittävyydessä" eroja on.

Mutta ihan oli arvuuttelua tuo...
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tästä löytyisivät säädettävät/säätyvät putket e-hyväksynnällä:
https://www.kesstech.de/en/products/con ... 12636/737/

Näyttäisi olevan 1950e pelkät vaimentajat 2->1 ja koko setti omailla putkillaan tuplaten. Noilla e-hyväksynnöilläkin alkaa olla pikkuhiljaa merkitystä, jos meinaa koronan hellittäessä Eurooppaa kierrellä. Hyväksynnän puuttuminen on minkä maan lainvalvojalle hyvänsä aina se helpoin todeta.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
UrpoTJ
Viestit: 1660
Liittynyt: 20:14 14.11.2010.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja UrpoTJ »

E-hyksyntä on tosiaan asia joka kannattaa miettiä. Osa väestä ei tästä ainakaan vielä perusta, osa taas haluaa että se löytyy. Noista Bassanin putkista ei kulmastakaan mainittu teknisissä tiedoissa asiasta. Sen kyllä ainakin kysyisin. E-hyväksyntä nostaa hintaa, hyväksymisprosessi maksaa ja hyväksyntää käytetään varmaan muutenkin hintaa korottamaan.
Tompsoni
Viestit: 51
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Muistelin että bassanilla oli joskus jotkin mallit jotain ”mega power” malleja ja ne oli käsittääkseni turhan hengittäviä vakio koneeseen. Näistä ei ilmeisesti kumpikaan ole tuollaisia? Edellisessä pyörässä oli V&H comp series 2-1 putki ja kun sen mataluuden kanssa pärjäsi niin tuskin tulee tämän kanssa ongelmia.

E-hyväksynnästä ei kiinnosta alkaa maksamaan kun ei täällä pohjoisessa viranomaiset ymmärrä näistä mitään. Täytyy vetää tuppi nurin keskellä yötä ja keskellä kaupunkia jos sakot mielii saada liiasta metelistä :D

Tuo Euroopan sakottamis hommakin taitaa olla todellisuudessa erittäin epätodennäköistä. Koko ajan porukkaa siellä reissaa pyörillä mutta sakkoja ei mahda saada kuin murto-osa ( tyylistä pitää maksaa...) E-hyväksyntä asia jääköön tässä viestiketjussa tähän.
Avatar
jannejk
Viestit: 185
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Lainaan vähän ketjua ja menee vähän offtopic mutta mitä tuolla Euroopassa tulee jos pysäytetään ja ei ole E-hyväksyntää? Sakko käteen ja matka jatkuu? Voiko saada useammat sakot samasta asiasta samassa maassa?
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Säädettävien putkien etu on minulle se, että ne saa tarvittaessa hiljaiseksi. On mukavampi ajaa yöllä kylän läpi pihalle. Ja ääntä silloin kun se ei häiritse ketään. Säädettävyydessä maksetaan enemmän tuosta mukavuudesta, kuin merkinnöistä. Ei minullakaaan ole sellaisia kaikissa pyörissä.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

Tompsoni kirjoitti: 08:09 18.03.2021. E-hyväksynnästä ei kiinnosta alkaa maksamaan kun ei täällä pohjoisessa viranomaiset ymmärrä näistä mitään. Täytyy vetää tuppi nurin keskellä yötä ja keskellä kaupunkia jos sakot mielii saada liiasta metelistä :D

Tuo Euroopan sakottamis hommakin taitaa olla todellisuudessa erittäin epätodennäköistä. Koko ajan porukkaa siellä reissaa pyörillä mutta sakkoja ei mahda saada kuin murto-osa ( tyylistä pitää maksaa...) E-hyväksyntä asia jääköön tässä viestiketjussa tähän.
Kyllä se tietotaito on jo olemassa... onhan tämänkin kerhon jäsenet olleet mukana kouluttamassa "äänenpaineen mittaajia". Odotellaan milloin taito ja mittaamishalu kohtaavat toisensa...

Jälkimmäinen näkemys voi perustua vain siihen, ettei ole itse reissannut riittävästi ja kärähtänyt.
Suosituimmilla Alppiteillä on jopa osuuksia, joissa laillisilla moottoripyörillä ajo on kielletty. Siis tyyppikatsastetuilla vähän urheilullisimmilla malleilla :!:
Saksa/Itävalta/Sveitsi akselilla riittää, että E-merkinnät puuttuvat tai killerit. Ei tarvitse olla edes äänekkäät putket, niin voi matka katketa tai reissubudjetti keventyä merkittävästi ja heti. Yleensä ainakin sakko on maksettava, ennenkuin matka jatkuu. Pohjalaisia on myös saatettu Saksan rajalle, jos on onnistuttu kikkailemaan vanhoilla papereilla :?
My way or the Highway...
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mä oon pystynyt ajamaan > 100’000 km vakioputkilla. Dynassa oli jo uutena V-twincityn laittamat Taiwan-Tedin läpinäkyvät ”sliparit”, jotka irroitin heti kotiin päästyäni. Tässä vaiheessa pyörällä oli ajettu alle yhteensä 500 km. Aivan käsittämätön paska sillä jytinällä. Ei ihme, että originaali omistaja halusi sen pyörän pois nurkistaan 185 km ajettuaan!

Mainitut mökäputket olivat tämän foorumin myyntipalstalla tarjolla ostettaviksi. Kahdesta ostajasta valitsin hänet, kellä oli 9 -alkuinen postinumero. Mulla alkaa oma nollalla, eikä niistä mökäputkista ole tänne asti sen koommin kuulunut mitään!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Tompsoni
Viestit: 51
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Highwayman kirjoitti: 09:50 18.03.2021.
Tompsoni kirjoitti: 08:09 18.03.2021. E-hyväksynnästä ei kiinnosta alkaa maksamaan kun ei täällä pohjoisessa viranomaiset ymmärrä näistä mitään. Täytyy vetää tuppi nurin keskellä yötä ja keskellä kaupunkia jos sakot mielii saada liiasta metelistä :D

Tuo Euroopan sakottamis hommakin taitaa olla todellisuudessa erittäin epätodennäköistä. Koko ajan porukkaa siellä reissaa pyörillä mutta sakkoja ei mahda saada kuin murto-osa ( tyylistä pitää maksaa...) E-hyväksyntä asia jääköön tässä viestiketjussa tähän.
Kyllä se tietotaito on jo olemassa... onhan tämänkin kerhon jäsenet olleet mukana kouluttamassa "äänenpaineen mittaajia". Odotellaan milloin taito ja mittaamishalu kohtaavat toisensa...

Jälkimmäinen näkemys voi perustua vain siihen, ettei ole itse reissannut riittävästi ja kärähtänyt.
Suosituimmilla Alppiteillä on jopa osuuksia, joissa laillisilla moottoripyörillä ajo on kielletty. Siis tyyppikatsastetuilla vähän urheilullisimmilla malleilla :!:
Saksa/Itävalta/Sveitsi akselilla riittää, että E-merkinnät puuttuvat tai killerit. Ei tarvitse olla edes äänekkäät putket, niin voi matka katketa tai reissubudjetti keventyä merkittävästi ja heti. Yleensä ainakin sakko on maksettava, ennenkuin matka jatkuu. Pohjalaisia on myös saatettu Saksan rajalle, jos on onnistuttu kikkailemaan vanhoilla papereilla :?
Pitkästi pystyit tekstiä tuottamaan tähänkin keskusteluun ottamatta kuitenkaan osaa tämän keskustelun aiheeseen. Taito se on tuokin! 8O
Tompsoni
Viestit: 51
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

JKKo kirjoitti: 10:26 18.03.2021. Mä oon pystynyt ajamaan > 100’000 km vakioputkilla. Dynassa oli jo uutena V-twincityn laittamat Taiwan-Tedin läpinäkyvät ”sliparit”, jotka irroitin heti kotiin päästyäni. Tässä vaiheessa pyörällä oli ajettu alle yhteensä 500 km. Aivan käsittämätön paska sillä jytinällä. Ei ihme, että originaali omistaja halusi sen pyörän pois nurkistaan 185 km ajettuaan!

Mainitut mökäputket olivat tämän foorumin myyntipalstalla tarjolla ostettaviksi. Kahdesta ostajasta valitsin hänet, kellä oli 9 -alkuinen postinumero. Mulla alkaa oma nollalla, eikä niistä mökäputkista ole tänne asti sen koommin kuulunut mitään!
Hei tosi kiva homma! Olen todella onnellinen puolestasi!
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

Tompsoni kirjoitti: 12:31 18.03.2021.
Highwayman kirjoitti: 09:50 18.03.2021.
Tompsoni kirjoitti: 08:09 18.03.2021. E-hyväksynnästä ei kiinnosta alkaa maksamaan kun ei täällä pohjoisessa viranomaiset ymmärrä näistä mitään. Täytyy vetää tuppi nurin keskellä yötä ja keskellä kaupunkia jos sakot mielii saada liiasta metelistä :D

Tuo Euroopan sakottamis hommakin taitaa olla todellisuudessa erittäin epätodennäköistä. Koko ajan porukkaa siellä reissaa pyörillä mutta sakkoja ei mahda saada kuin murto-osa ( tyylistä pitää maksaa...) E-hyväksyntä asia jääköön tässä viestiketjussa tähän.
Kyllä se tietotaito on jo olemassa... onhan tämänkin kerhon jäsenet olleet mukana kouluttamassa "äänenpaineen mittaajia". Odotellaan milloin taito ja mittaamishalu kohtaavat toisensa...

Jälkimmäinen näkemys voi perustua vain siihen, ettei ole itse reissannut riittävästi ja kärähtänyt.
Suosituimmilla Alppiteillä on jopa osuuksia, joissa laillisilla moottoripyörillä ajo on kielletty. Siis tyyppikatsastetuilla vähän urheilullisimmilla malleilla :!:
Saksa/Itävalta/Sveitsi akselilla riittää, että E-merkinnät puuttuvat tai killerit. Ei tarvitse olla edes äänekkäät putket, niin voi matka katketa tai reissubudjetti keventyä merkittävästi ja heti. Yleensä ainakin sakko on maksettava, ennenkuin matka jatkuu. Pohjalaisia on myös saatettu Saksan rajalle, jos on onnistuttu kikkailemaan vanhoilla papereilla :?
Pitkästi pystyit tekstiä tuottamaan tähänkin keskusteluun ottamatta kuitenkaan osaa tämän keskustelun aiheeseen. Taito se on tuokin! 8O
Olen pahoillani jos vastasin aloittamaasi offtopickiin väärin.
Onneksi meillä on moderattori joka voi poistaa asiattomuudet tai siirtää ne muualle.
My way or the Highway...
Tompsoni
Viestit: 51
Liittynyt: 23:03 11.07.2013.
Paikkakunta: Kemi
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Tompsoni »

Highwayman kirjoitti: 12:42 18.03.2021.
Tompsoni kirjoitti: 12:31 18.03.2021.
Highwayman kirjoitti: 09:50 18.03.2021.

Kyllä se tietotaito on jo olemassa... onhan tämänkin kerhon jäsenet olleet mukana kouluttamassa "äänenpaineen mittaajia". Odotellaan milloin taito ja mittaamishalu kohtaavat toisensa...

Jälkimmäinen näkemys voi perustua vain siihen, ettei ole itse reissannut riittävästi ja kärähtänyt.
Suosituimmilla Alppiteillä on jopa osuuksia, joissa laillisilla moottoripyörillä ajo on kielletty. Siis tyyppikatsastetuilla vähän urheilullisimmilla malleilla :!:
Saksa/Itävalta/Sveitsi akselilla riittää, että E-merkinnät puuttuvat tai killerit. Ei tarvitse olla edes äänekkäät putket, niin voi matka katketa tai reissubudjetti keventyä merkittävästi ja heti. Yleensä ainakin sakko on maksettava, ennenkuin matka jatkuu. Pohjalaisia on myös saatettu Saksan rajalle, jos on onnistuttu kikkailemaan vanhoilla papereilla :?
Pitkästi pystyit tekstiä tuottamaan tähänkin keskusteluun ottamatta kuitenkaan osaa tämän keskustelun aiheeseen. Taito se on tuokin! 8O
Olen pahoillani jos vastasin aloittamaasi offtopickiin väärin.
Onneksi meillä on moderattori joka voi poistaa asiattomuudet tai siirtää ne muualle.
Tuota tuota... Minähän en ole alkanut e-hyväksynnästä kirjoittelemaan enkä ole semmoisesta kysellytkään kun ei kiinnosta e-hyväksytyt putket. Sitten jos joskus kiinnostaa niin kyselen ja ostan sellaisen putkiston. Toisekseen vastasit alunperin viestiini jossa jo yritin kertoa että keskustelu e-hyväksynnästä jääköön tähän.

UrpoTj ainoa joka on osannut jotakin kantaa ottaa noihin bassanin putkiin/keskustelun aiheeseen. Toivottavasti tämän keskustelun innoittamana kohta löytyisi joku toinenkin ja kolmas ja ja ja...
Highwayman
Viestit: 103
Liittynyt: 17:02 23.02.2020.
Paikkakunta: Long Lonesome Highway

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Highwayman »

Tompsoni kirjoitti: 12:52 18.03.2021.Toisekseen vastasit alunperin viestiini jossa jo yritin kertoa että keskustelu e-hyväksynnästä jääköön tähän....
Millä valtuuksilla määräilet mitä täällä kirjoitellaan...
Jos heittää typeriä väitteitä voi varautua yhtä typeriin vastauksiin... :?
Viimeksi muokannut Highwayman, 08:15 19.03.2021.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
My way or the Highway...
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Sport glideen pakoputki

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kyseisistä Bassanin putkista ei ole kokemusta, mutta asiaa sivuten havaintoa putkien rakenteesta.

Minulla on Dynassa kiinni (tai siis nyt irti) V&H Big Radius putket, joissa on rakenne sellainen, että takapytyn alkukäyrä ei kierrä jakopään etupuolelta. Pyörään on myös asennettu sarja, jolla etutapit siirtyvät vähän lähemmäksi kuskia. Ajattelin mökää vähentääkseni laittaa takaisin alkuperäiset putket, joissa molemmat alkukäyrät menevät jakopään etupuolelta. En sitten laittanut, koska tuon siirtosarjan takia alkuperäinen putki ei mennyt enää paikalleen ja siirtosarja on tässä tapauksessa tärkeämpi kuin ääni.

Vastaaava tilanne oli Sporsterissa, johon en saanut toivomaani 2-1 putkea, kun ainoa muuten kelvollinen malli ei sopinut keskitappien kanssa.

En tunne Sport glidea tarkemmin, mutta ottaisin tarkasti selvää ettei tule jalkatappien kanssa ongelmaa. Kauppias ei varmaan ota putkea kovin helpolla takaisin jos ei satu sopimaan.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Vastaa Viestiin