Street bob 2006 88 => 98
Re: Street bob 2006 88 => 98
Suutinlaskuri (https://deatschwerks.com/pages/fuel-injector-calculator) antaa vapaastihengittävälle 2 pyttyselle 100 hp toiveteholla suutinkooksi 270cc/min. Bensan ominaispaino on noin 0,75kg/dm3, jolla tuo virtauskapasiteetti muuttuu ominaispainon kanssa noin 200g/min. Sen kun jakaa minuutin sekunneilla, niin 3,3g/s suuttimet pitäisi riittää.
Eli ne vakiot kyllä riittää pikku virityksillekin.
Ylisuurilla suuttimilla tekee haastetta saada pintakaasuajo ja tyhjäkäynti kohdalleen, koska suuttimet käyvät todella lyhyitä aikoja ja kun suuttimilla on myös semmoinen noin 1ms kuollut aika, jota lyhyemmillä ohjauksilla ne ei tee minkäänmoista ruiskutusta ja joka kuollut aika muuttuu lämpötilan ja jännitteen funktiona jne niin mielellään suuttimet sopivan kokoisiksi kuin kasvunvaralla.
Eli ne vakiot kyllä riittää pikku virityksillekin.
Ylisuurilla suuttimilla tekee haastetta saada pintakaasuajo ja tyhjäkäynti kohdalleen, koska suuttimet käyvät todella lyhyitä aikoja ja kun suuttimilla on myös semmoinen noin 1ms kuollut aika, jota lyhyemmillä ohjauksilla ne ei tee minkäänmoista ruiskutusta ja joka kuollut aika muuttuu lämpötilan ja jännitteen funktiona jne niin mielellään suuttimet sopivan kokoisiksi kuin kasvunvaralla.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Street bob 2006 88 => 98
Joo älä ny vaan tommosia valtavia 6.2g suuttimia tommoseen koneeseen, ei varmaan saa kukaan viritettyä järkevästi hidasajoa/pientä kaasua.
Mulla on 4.9g suuttimet touring-viritetyssä 120R twin camissa ja just ja just riittää.
Mulla on 4.9g suuttimet touring-viritetyssä 120R twin camissa ja just ja just riittää.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Street bob 2006 88 => 98
Juu en ajatellutkaan oikeasti laittavani 2x isompia suuttimia. Mennään noilla vakioilla kunhan on huollettu ensin. Turha lähteä säätämään konetta jos suuttimet ei oo kunnossa.jty kirjoitti: 16:57 16.03.2021. Joo älä ny vaan tommosia valtavia 6.2g suuttimia tommoseen koneeseen, ei varmaan saa kukaan viritettyä järkevästi hidasajoa/pientä kaasua.
Mulla on 4.9g suuttimet touring-viritetyssä 120R twin camissa ja just ja just riittää.
Re: Street bob 2006 88 => 98
JKKo kirjoitti: 14:46 16.03.2021. Suutinlaskuri (https://deatschwerks.com/pages/fuel-injector-calculator) antaa vapaastihengittävälle 2 pyttyselle 100 hp toiveteholla suutinkooksi 270cc/min. Bensan ominaispaino on noin 0,75kg/dm3, jolla tuo virtauskapasiteetti muuttuu ominaispainon kanssa noin 200g/min. Sen kun jakaa minuutin sekunneilla, niin 3,3g/s suuttimet pitäisi riittää.
Eli ne vakiot kyllä riittää pikku virityksillekin.
Ylisuurilla suuttimilla tekee haastetta saada pintakaasuajo ja tyhjäkäynti kohdalleen, koska suuttimet käyvät todella lyhyitä aikoja ja kun suuttimilla on myös semmoinen noin 1ms kuollut aika, jota lyhyemmillä ohjauksilla ne ei tee minkäänmoista ruiskutusta ja joka kuollut aika muuttuu lämpötilan ja jännitteen funktiona jne niin mielellään suuttimet sopivan kokoisiksi kuin kasvunvaralla.
Kiitos vahvistuksesta.
Re: Street bob 2006 88 => 98
Täällä erittäin hyvät tarinat suuttimen koosta
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kasaus alkaa olemaan kohta lopuillaan, sellainen kyssäri tuli vielä mieleen että kai tuota uskaltaa käyttää lämpimäksi pari kertaa ennen kun penkissä on säädetty seokset kohdalleen?
Tuohan on aikoinaan penkissä säädetty tuolle orkkis koolle (88), ja nyt ainut muutos on tuo 88 => 98.
Tuohan on aikoinaan penkissä säädetty tuolle orkkis koolle (88), ja nyt ainut muutos on tuo 88 => 98.
Re: Street bob 2006 88 => 98
Vanhana aikana olisin ajanut ensin hyvän sisäänajon perussäädöillä, ennenkuin olisin mennyt lähellekään dynamometriä.
Nykykäytännöistä en tiedä, mutta epäilisin edelleen uusien osien tarvitsevan varovaisempaa liikettä, että sovittautuvat toisiinsa.
Nykykäytännöistä en tiedä, mutta epäilisin edelleen uusien osien tarvitsevan varovaisempaa liikettä, että sovittautuvat toisiinsa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Street bob 2006 88 => 98
Sportsterin kun kasasin vuosi sitten Hammerin osilla niin ilmoittivat muistaakseni 500 mailia ennen kuin dynoon vie. Loimaallakin puhuttiin joistain sadoista kilometreistä. LIsäksi Hammerilla oli aika tarkat ohjeet ensimmäisistä starteista ja heat cycleistä uusilla osilla. En tiedä miten tarpeellista on mutta tein juuri niin kuin ohjeissa sanottiin
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Street bob 2006 88 => 98
Ongelmahan tässä on, vissiin, että ruisku on säädetty 88 koneelle, eikä siinä ole lambdaohjausta seokselle. Eli nyt kun laitan 98 version tulille ilman mitään säätöjä niin onko kuinka suuri riski että käy aivan liian laihalla? Oma mutu tuntuma on että voisin käyttää konetta muutaman kerran lämpimänä tyhjäkäynnillä, antaa välissä jäähtyä, ja sitten pakulla penkkiin säädettäväksi tuolle uudelle konekoolle.Pertti kirjoitti: 08:56 25.03.2021. Vanhana aikana olisin ajanut ensin hyvän sisäänajon perussäädöillä, ennenkuin olisin mennyt lähellekään dynamometriä.
Nykykäytännöistä en tiedä, mutta epäilisin edelleen uusien osien tarvitsevan varovaisempaa liikettä, että sovittautuvat toisiinsa.
Tarkoitus olisi tehdä ekat testit näin:
1. uudet öljyt ja suodatin
2. käyttö lämpimäksi ja antaa jäähtyä
3. käyttö lämpimäksi ja antaa jäähtyä
4. uudet öljyt ja suodatin
5. penkkiin säädettäväksi
Re: Street bob 2006 88 => 98
Voit varmasti aivan huoletta käytellä lämpimäksi. Ajellakin nätisti jos se pyörä tuntuu pelaavan ok.
Mulla hajos viime kesänä reissun päällä commander. Se irrotettiin Tampereella moorella. Eli pyörä tehdaskartoilla. Sanoivat, että aja kotiin (Ouluun). En uskaltanut suorilta lähtä ajamaan, vaan soitin tutulle gurulle, joka sanoi samaa. Ajelin nätisti Ouluun ongelmitta. Mulla 96->103 kitti, nokat, putki, putsari jne vaihettu.
Mulla hajos viime kesänä reissun päällä commander. Se irrotettiin Tampereella moorella. Eli pyörä tehdaskartoilla. Sanoivat, että aja kotiin (Ouluun). En uskaltanut suorilta lähtä ajamaan, vaan soitin tutulle gurulle, joka sanoi samaa. Ajelin nätisti Ouluun ongelmitta. Mulla 96->103 kitti, nokat, putki, putsari jne vaihettu.
Fat bob -08 103"
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kiitos Sakke!SakkeHD kirjoitti: 21:14 25.03.2021. Voit varmasti aivan huoletta käytellä lämpimäksi. Ajellakin nätisti jos se pyörä tuntuu pelaavan ok.
Mulla hajos viime kesänä reissun päällä commander. Se irrotettiin Tampereella moorella. Eli pyörä tehdaskartoilla. Sanoivat, että aja kotiin (Ouluun). En uskaltanut suorilta lähtä ajamaan, vaan soitin tutulle gurulle, joka sanoi samaa. Ajelin nätisti Ouluun ongelmitta. Mulla 96->103 kitti, nokat, putki, putsari jne vaihettu.
Re: Street bob 2006 88 => 98
Samaa mieltä näin perstuntumalta. Nätti sisäänajo tuntuu äkkiseltään paljon paremmalta, kuin kaasu pohjaan penkissä suoraan rempan jäljiltä.SakkeHD kirjoitti: 21:14 25.03.2021. Voit varmasti aivan huoletta käytellä lämpimäksi. Ajellakin nätisti jos se pyörä tuntuu pelaavan ok.
Laihalla se käy jokainen tehtaan jäljiltäkin oleva jonkin verran ainakin.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Street bob 2006 88 => 98
Näin fossiilina tuntuis siltä, ettei tuolla pelkällä tilavuuden suurentamisella tule kovin oleellista polttoaineen syötön muutostarvetta normaaliin tieajoon. Siis sellaiseen, jota sisäänajossa yleensä harrastetaan.
Sitten, kun saat penkitysmalliin, niin on mielenkiintoista nähdä ensimmäiset ja viimeiset käppyrät vierekkäin.
Sitten, kun saat penkitysmalliin, niin on mielenkiintoista nähdä ensimmäiset ja viimeiset käppyrät vierekkäin.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Street bob 2006 88 => 98
Varmasti kannattaa ajaa heat cyclet 88:lle tehdyillä dynokartoilla koska järkevä dynokartta on ~10% rikkaampi kuin tehdaskartta ja jos kuutiotilavuus nousee ton ~10% niin se dynokartta on lähellä tehdaskarttaa tolle 98lle jos hengitysmuutoksia ei oo tehty. Lisäks ilmanputsaria ei kantsi pestä ennen dynoa.
Alleviivaisin kuitenkin että noi heatcyclet on tehtävä tosi huolellisesti ja ne kierrokset ei saa nousta ja sit ainaki 100km varovainen sisäänajo. Varma tapa pilata kone on jättää noi tekemättä enne dynoo
Alleviivaisin kuitenkin että noi heatcyclet on tehtävä tosi huolellisesti ja ne kierrokset ei saa nousta ja sit ainaki 100km varovainen sisäänajo. Varma tapa pilata kone on jättää noi tekemättä enne dynoo
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: Street bob 2006 88 => 98
Kiitti lisätiedista. Löytyisikö nuo 88 koneen heat cycle ohjeet jonkin linkin takaa? Tai olisiko antaa tähän ohjeita että tulee tehtyä oikeinjty kirjoitti: 09:14 26.03.2021. Varmasti kannattaa ajaa heat cyclet 88:lle tehdyillä dynokartoilla koska järkevä dynokartta on ~10% rikkaampi kuin tehdaskartta ja jos kuutiotilavuus nousee ton ~10% niin se dynokartta on lähellä tehdaskarttaa tolle 98lle jos hengitysmuutoksia ei oo tehty. Lisäks ilmanputsaria ei kantsi pestä ennen dynoa.
Alleviivaisin kuitenkin että noi heatcyclet on tehtävä tosi huolellisesti ja ne kierrokset ei saa nousta ja sit ainaki 100km varovainen sisäänajo. Varma tapa pilata kone on jättää noi tekemättä enne dynoo
Löytyikin jotain ohjeita netin syövereistä.
1. Kone lämpimäksi (kannen lämpötila noin 65 astetta) ja jäähdytys
2. Toistetaan sama 4 - 8 kertaa
3. Sisäänajoa rauhallisesti about 100-200 km
4. Sitten säätö