Veijo Esso kirjoitti: 21:27 14.05.2021.
Lähti edelleenkin huonosti käymään kylmänä, joten otin vielä kaasarin irti ja tarkastin kohon asennon. Pielessähän tuo oli aivan valtavasti
Kumpaan suuntaan se oli pielessä ja miten paljon oli valtavasti?
Minulla läppä Keihin evossa vaatii ryyppyä jo vajaan tunnin seisomisen jälkeen. Muuten ei hörähdä. Sitten kun lähtee ryypyllä helposti, niin ryypyn saa kyllä panna heti pois ja hyvin vetää. Ihan kylmänä pitää käytellä ryyppyä pidempään. On saattanut jäädä bensan pinta minulla liian alas. Putsailin kaasarin ultraäänellä viime kesänä ja mielikuva on, että aiemmin ei ollut niin nuukaa ryypystä. Taitaa käyttää kaasarin pohjan vähintään irti minullakin. Saa sen kohon asennon niinkin arvioitua ja korjattua. Ja muistelen vaihtaneeni kohon neulankin ja yleensä ne korjaussarjojen neulat voivat olla pituudeltaan mitä vain. Olin katsovinani kohon asennon, mutta äkkiäkös se nopeasti tulkitsee väärin, ellei aiemmin ole ollut ongelmaa.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Joe Cool kirjoitti: 01:26 15.05.2021.
Kumpaan suuntaan se oli pielessä ja miten paljon oli valtavasti?
Oliskohan ollut noin 2 milliä pielessä (15 asteen kulmassa mitattu). Bensapinta siis matalalla, eli koho sojotti liiaksi ulos. Säädin etäisyyden 11,5 milliin kun sopiva väli on 10,5-11,5. Pidän kumminkin bensapinna mieluummin alarajalla, kun tulviva kaasari ei ole mikään varsinainen ilonaihe.
Joe Cool kirjoitti: 01:26 15.05.2021.
Kumpaan suuntaan se oli pielessä ja miten paljon oli valtavasti?
Oliskohan ollut noin 2 milliä pielessä
Bensapinta siis matalalla, eli koho sojotti liiaksi ulos. Säädin etäisyyden 11,5 milliin kun sopiva väli on 10,5-11,5. Pidän kumminkin bensapinna mieluummin alarajalla
Sama juttu, usein säädän mieluummin alarajalle, kuin korkealle. Pitääpä kurkata tämäkin kuntoon.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Ei tämä tähän jäänyt. Tampereella EAK:ssa alkoi kone pätkiä pahemman kerran ja piti jättää pari väistöharjoitusta väliin, kun meinasi stumpata kesken kiihdytyksen. Kun en muutakaan keksinyt, niin ensiavuksi katsoin tulpat. Sieltähän syyllinen löytyi: tulpat olivat aivan pikimustat noesta. Putsauksen jälkeen kone taas kävi normaalisti, eikä tarvinnut tilata kotiinkuljetusta pyörälle.
Eilen testasin pyörää ja se käynnistyi hyvin. Tyhjäkäyntiä jouduin vähän säätämään isommalle, mutta muuta en tehnyt. Aikansa annoin mopon lotkottaa tyhjää ja sitten ajoin talliin sisälle. Tulpat olivat ihan kunnossa, eikä jälkeäkään noesta. EAK:ssa tuli jatkuvasti sammutusta ja käynnistystä, mutta ei kuitenkaan ollut mitään ihmeellistä ja joka kerta lähti napista käymään. Tyhjäkäynnillä pysyi hyvin ilman ryyppyä, mutta vähän kun kierrokset nousi veto päällä, niin alkoi aivastelemaan. Paikallaan kaasuttaessa ei mitään nykimistä.
Mietin, että pitäisikö sitä kokeilla pienempää välialueen suutinta? Nyt on 48/180 ja vähän rikkaampi neula. Jos bensapinnan noston vuoksi olisi livahtanut hiukan rikkaalle? Putkissa ei ole paikkoja lambdoille, joten seosta ei pääse tarkkailemaan ajon aikana. Normaalin ajon jälkeen tulpat eivät ole olleet yhtään nokiset, joten veikkaisin, ettei ainakaan keskialueella mene älyttömän rikkaalle.
Veijo Esso kirjoitti: 11:06 24.05.2021.
Mietin, että pitäisikö sitä kokeilla pienempää välialueen suutinta?
Ei jätetty mietinnän asteelle, vaan lounaan yhteydessä kävin hakemassa Tykkitornilta uusia suuttimia. Illalla vähän kaasutinjumppaa ja katsotaan miten vaikuttaa.
American foorumeilla tykkäsivät myös, että 48 menee liian rikkaalle. Olisin laittanut 45, mutta vahingossa tuli vahingossa väärä koko kun kävin suutinkaupoilla. Ostin samalla pari muutakin, joten koitan 44:llä.
2,5 kierrosta alkaa minusta olla jo lähellä maksimia, jonka jälkeen ei enää juuri tapahdu mitään, vaan pitää vaihtaa isompi suutin.
Jos on helppo päästä ruuviin käsiksi, aloittaisin 1,5 ja siitä sitten koeajon kanssa varttikierros kerrallaan auki, kunnes ei enää pintakaasulla aivastele.
Pertti kirjoitti: 07:47 25.05.2021.
Jos on helppo päästä ruuviin käsiksi, aloittaisin 1,5 ja siitä sitten koeajon kanssa varttikierros kerrallaan auki, kunnes ei enää pintakaasulla aivastele.
Nyt on helppo päästä käsiksi, kun ostin pidemmän ruuvin alkuperäisen tilalle. Illalla sitten pakettia kasaan ja kokeilemaan tuliko arvattua suutin oikein.
Nyt on 44 suutin paikallaan ja seosruuvi kierros ja kolme varttia auki. Käy tasaiseen ja ehkä säädän ruuvia vielä sen vartin takaisinpäin.
Vielä vähän erikoista tuon käynnistys. Kun kylmänä jos vetää suoraan ryypyn päälle, niin aika varmasti kastelee tulpat ja sitten saakin taas sahata jotta lähtee. Kun saa ilman ryyppyä hörähtämään, niin sitten kun vetää ryypyn päälle, niin jää mukavasti käymään. Ei tarvitse ryyppyä kuin korkeintaan minuutin, niin sitten käy jo tasaiseen ilmankin.
Jos olisi putkistossa lambdoille paikat, niin olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella seoksella tuo nyt käy. Olkoon nyt noin, kun kulutuskin on kumminkin ihan kohdallaan järkevissa rajoissa. Sekalaisella ajolla, jossa motarilla luukusta mukana, menee karvan yli 5 litraa sadalla. 883 sportti ruiskukoneella vie 4,5 joten kohtuullisen hyvin minusta iskussaan.
Johan on peli. Nyt käynnistyy kylmänä normaalisti vaikka mitään en tehnyt. Ryyppy päälle ja napista käymään.
Tankillisen verran koeajettu ja tulpan värin mukaan kävisi takapytty laihalla. Imuvuotoja ei ole, joten täytyy pikkuisen rikkaampi neula vielä vaihtaa takaisin. Vasta neljäs kerta kuukauden sisään kun puran kaasaria, mutta eiköhän sitten ole pelkkää ajoa loppukausi.
Pertti kirjoitti: 22:34 07.06.2021.
Tulpan väri ei kerro nykyisillä pensoilla enää oikeastaan mitään.
Pääsääntöisesti valkoista näyttää.
Eihän se juuri mitään kerro, mutta sen verran iso on väriero tulppien välillä, että ajattelin kumminkin kokeilla. On sen verran tullut taas harjoiteltua, ettei ole kovin iso homma vaihtaa.