Cv keihin neulat

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Evo lähtee hyvin käyntiin kylmänä. Toimii ajossa normaalisti. Ongelma on seuraavanlainen : saattaa lämpimänäkin posauttaa kaasariin kerran liikkeelle lähtiessä muttei sammu. Tyhjäkäynniltä vähän normaalia nopeammin kaasuttaessa posauttaa välillä kaasariin. Seos ruuvilla ei juuri vaikutusta . Välialuesuutin 45. Sytytyksen säätö ei vaikuta. Nokka Ev27. Muutaman minuutin käytön jälkeen ei myöskään varmuudella lähde kicksillä käyntiin . (Voi posauttaa kaasariin).tulpat on myös vaihdettu ja bensapinta 20asteen kulmassa 11mm. Onkohan se kanava tukossa mikä menee seosruuvilta välialueelle? Mistä pitää puhaltaa ? Ja entäs tämä erikoinen neula NOKR ? siitä ei löydy mitään tietoa? Ja vähän näyttää soikealta tuo neulan suutinputki. Näitä epäilen ! Mikä neula olisi sopiva ja polttoaine taloudellinen? Niin ja kun tuntuu , että käy rikkaalla. Vähän mustaa savua lykkää kaasuttaessa.. Neulan ja ohjain suuttimen vaihto ainakin seuraavaksi ! Onk tää nokr jokin viritys neula ainakin se alapäässä kapenee puolenvälin jälkeen enemmän. Mikä noista N neuloista on vakio tai käypänen (ev27) ? Niin ja imuvuotoja ei ole . Testattu start pilotilla.
choppers since 1988
Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Springer »

Oletko tarkastanut että kiihdytyspumppu toimii ja ruiskii bensaa kahvaa nopeasti käännettäessä?
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Eihän luistiin ole porattu isompaa reikää? En oo sellasta saanut koskaan toimimaan kunnolla missä on tuo "viritys" tehty.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Kiihdytys pumppu ruikkii kyllä liiankin herkästi. Sitäkin oon miettinyt johtuuko siitä osittain. Antaa pienestäkin liikkeestä heti . Voiko sitä säätää ?
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No kyllä se näyttää vähän isommalta. 🤔 Siis se neulan ohjuri reikä..
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos kaasari on kädessä ja pohja auki, puhalla siihen pieneen suuttimeen pillillä oikein kunnolla.
Kaasuläpän etupuolella olevista reiistä tuntee sormeen puhalluksen.

Uskoisin ongelman olevan juuri siinä tyhjäkäyntipiirissä.
Suutinkin saattaa olla pykälää liian pieni, jos hengitysparannuksia on tehty.
Varsinkin kylmällä kelillä pintakaasulla ajettaessa tussahtelee putsariin, jos polttoainetta ei tule tarpeeksi tyhjäkäyntipiirin kautta.

Kiihdytyspumppua käyttävässä muovipalikassa on tapille useampia reikiä. Ei tosin ole ollut tarvetta siihen puuttua, mutta tapin iskunpituutta niillä saa tarvittaessa säädettyä.

Se Kiwin mainitsema reiän suurentaminen tehdään luistin pohjassa jo olevaan reikään ainakin Dynojetin muutossarjan mukana tulevien ohjeiden mukaisesti. Luistin pitäisi kai nousta nopeammin.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2193
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Nurmoo
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Jos lontoo taipuu niin tuossa ihan ok ohjetta kaasariin tutustumiseen:

http://www.nightrider.com/biketech/hd_cv_mods.htm
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Ei tuosta apua ollut.. kävin ajelee ja hyvin toimi.
Tyhjäkäynti jää vähän aikaa kovemmalle mikä kyllä viittaa laihaan seokseen. Ajon jälkeen säädin vähän rikkaammalle....pari kertaa taas posahti tyhjäkäynnin tuntumassa.. pitää vielä neula vaihtaa ja tarkastaa se tyhjäkäynti piiri..
choppers since 1988
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Varsinkin Buell on tykännyt syödä tuon neulaohjaimen soikeaksi. Olisiko tuo neula kuitenkin NOKK ?
Kuva
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Kyllä se on NOKR . Tussilla sain kaiverruksen esille. Jenkki sivuilla on mainittu tää, muttei selvinnyt .. nyt jos vaikka tietäisi mikä N(x) on muilla ev 27 nokan kanssa , niin tilaisi sellaisen . Noista kun ei tiedä rikas/ laiha jne.. mikähän vastaa orkkista tai muuten sopiva . Ei viittisi käydä säätö neulalla kokeilee. 🤔😎
choppers since 1988
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Ohuempi neula antaa aina rikkaampaa seosta, mutta tuo neula ei juuri vaikuta tyhjäkäynti kierroksilla. Jos tuo neulaputki/suutinputki on väljä sittenhän se vaikuttaa. Dynojet suutinputkessa on kahdet reijät.
http://www.harrika.fi/wiki/index.php?title=Kaasutin
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Neulan ohjuri tilattu. Samalla vakio neulaa vastaava cv velocity... Katotaan
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Neula ja ohjuri vaihdettu . Imusarjan tiivisteet vaihdettu. Nyt toimii kyllä muuten hyvin, mutta tyhjäkäynnilltä ryntäys , saattaa posauttaa kaasariin. . Vaihtoehtoja enää välialueen suutin . Aavistuksen väljä kaasuläpän akseli. Suutin 45 ,jos isompaa 46. Vai tuo kiihdytys pumppu . Ruikkaa aika paljon heti .
choppers since 1988
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Onkohan tuo välialuesuutin jo liian iso? Juuri laitoin omaan evoon 44 kun 46 oli liian iso ja meni matalilla kierroksilla rikkaalle. Neula minulla on D578 (sama kuin N65C).
XL 883C -07 | FLSTF -98
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: Cv keihin neulat

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Tuossa oli äsken tyhjäkäynti vähän kovalla, silloin toimii normaalisti. Tyhjäkäynti normaali kierroksilla saattaa posahtaa. Tyhjäkäynti ruuvi vaihdettu myös. Oli entinen lyhyempi kärki. Nyt auki 3-4 kierrosta.
choppers since 1988
Vastaa Viestiin