Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Voi sanoa että olen motoristi jo toisessa polvessa. Isällä oli aikoinaan Indian Big Chief. Ei ole valokuvia. Isä osti sen Ruotsista ja purki sen ruotsissa ja toi veneellä osina sen Suomen puruskoskelta torniojoen yli ja kokosi sen Pellon Nivanpäässä. Siitä oli poikki venttiili niin isä teki siihen venttiilin jostain autosta.
Surullinen tarina oli Indianille. Se ostettiin Pasmajärveen ja siitä otettiin moottori jotain ryskiä pyörittämään. Myhemmin isä alkoi jäljittää pyörää ja Pasmajärveltä löytyi runko jostain metsästä. Eivät arvanneet ottaa talteen ja sekin oli sitten kadonnut.
Meilä kävi tämä Pellon baarinpitäjä ja oli ollut isällä matkassa kun kävivät pyörää hakemassa. Muisti Indianin. Pellon lähistöllä Ruotsin Juoksengissa oli myös ollut Indian ja sitä yrittivät ostaa mutta ei ne olleet myyneet. Mulla on vielä ladossa isän vanha Csepel De LUXE joka paremmin tunnetaan nimellä Pannonia.
Surullinen tarina oli Indianille. Se ostettiin Pasmajärveen ja siitä otettiin moottori jotain ryskiä pyörittämään. Myhemmin isä alkoi jäljittää pyörää ja Pasmajärveltä löytyi runko jostain metsästä. Eivät arvanneet ottaa talteen ja sekin oli sitten kadonnut.
Meilä kävi tämä Pellon baarinpitäjä ja oli ollut isällä matkassa kun kävivät pyörää hakemassa. Muisti Indianin. Pellon lähistöllä Ruotsin Juoksengissa oli myös ollut Indian ja sitä yrittivät ostaa mutta ei ne olleet myyneet. Mulla on vielä ladossa isän vanha Csepel De LUXE joka paremmin tunnetaan nimellä Pannonia.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Ei niitä sylintereitä kannata porailla jos on mitoillaan. Mulla on sovelissa orkkis syltyt, tosin onhan ne voitu vaihtaa edellisen omistajan toimesta +10 vuotta sitten.
Viimeinen ylikoko otettiin käyttöön muutama vuosi sitten.
Teetin remontin moottoriin toissatalvena ja sillon oli takamäntä alimittainen, kuulemma johtui ohivuodosta joka taas johtui siitä kun oli veivien puslat väljät, mäntä ei liikkunut suoraan ylösalas vaan se pääsi myös kiertymään. Uudet männät ja kevyt hoonaus.
Sylinterit oli ok.
Jos kansissa on tarpeettoman paljon öljyä ja vähänkin väljää ohjureissa ja vielä venttiilien gummit ehtoopuolella niin pölläyttäähän se.
Vein joskus kannet pajalle kun pölläytteli, asentaja soitti että mitäs näille pitikään tehdä..... oli mitoillaan. Putsas ja laittoi uudet venttiilien gummit, ja minä kuristin öljykanavaa. Ei pölläytellyt enää.
Viimeinen ylikoko otettiin käyttöön muutama vuosi sitten.
Teetin remontin moottoriin toissatalvena ja sillon oli takamäntä alimittainen, kuulemma johtui ohivuodosta joka taas johtui siitä kun oli veivien puslat väljät, mäntä ei liikkunut suoraan ylösalas vaan se pääsi myös kiertymään. Uudet männät ja kevyt hoonaus.
Sylinterit oli ok.
Jos kansissa on tarpeettoman paljon öljyä ja vähänkin väljää ohjureissa ja vielä venttiilien gummit ehtoopuolella niin pölläyttäähän se.
Vein joskus kannet pajalle kun pölläytteli, asentaja soitti että mitäs näille pitikään tehdä..... oli mitoillaan. Putsas ja laittoi uudet venttiilien gummit, ja minä kuristin öljykanavaa. Ei pölläytellyt enää.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Joo kaljat juotu ja Shoveliin tein käytöstäpoiston. Ajelin tänään ja käyttelin. Etummainen sylinteri tupruttaa. Kun kone ja öljyt lämpiää niin enämpi savua. Pesin mopon ja otin sinisen ajoon. Se tuntuu hyvin toimivan ja Evoon saan huomenna osat. GPZ osat myös tulossa.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Sellanenkin vaiva oli joskus kun etusylinteri savutti; kansipahvi oli sökö öljyn paluukanavan kohdalta. Tyhjäkäynnillä kun alipaine suurimmillaan imu veti öljyä paluukanavasta palotilaan. Yleinen vaiva.
Jos avaa yhden kannenpultin paluukanavan vierestä ja se on öljyssä niin selvä tapaus.
Jos avaa yhden kannenpultin paluukanavan vierestä ja se on öljyssä niin selvä tapaus.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Mie ruuvasin tulpat pois ja olivat öljystä limaiset molemmat. Kun saan muut romut kuntoon niin otan motin irti ja yläkerran puran niin näen että mikä vaivaa? Tässä maalasin 2 prätkää niin säästin maaleihin rahat olemalla kaljoittelematta niin nyt sama homma ja säästän osiin ja tiivisteisiin.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
jensen kirjoitti: 00:49 09.06.2021. ... Tässä maalasin 2 prätkää niin säästin maaleihin rahat olemalla kaljoittelematta niin nyt sama homma ja säästän osiin ja tiivisteisiin.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Hirveän suuri säästö on tullut myös covid-19 baarirajoituksilla. Jos en ole unohtanut mitään yksittäistä terassilla nautittua kaljalasillista, niin viimeisin täytyy olla ollut heinäkuussa 2020 Savukosken baarissa. Ei niinku yhtään kapakkakeikkaa sen jälkeen.
Mut ei kyllä ole tullut mitään rakenneltuakaan.
Mut ei kyllä ole tullut mitään rakenneltuakaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Evon osat tuli tänään niin saan seen ajoon. Varapyörä eli sininen tehnyt hyvin työnsä ja eilen ja tänään nautiskellut sillä. Naurattaa nämä tuppukylät? Jos jollakin on joku hieno erikoinen vehje niin sitä ei sitten katsota että ei vain tule leuhkaksi ja sillä tavalla yritetään ottaa arvo pois. En välitä ja ei mitää uutta ja aina sama ja varmaan muillekkin sama.
Kuukauden pari kun on juomatta niin eiköhän sillä rahalla osat saa. Mie olen katellut ohjureita niin taidan panna pronssiset ja ihan itte naputtelen ne pois ja panen uudet. Hyvät tiivisteet yläkertaan. Käytän myös pytyt poissa niin voi tarkistaa niitten kunnon.
Baarissa viimeksi käynyt kun asustelin Oulussa. Siitä on jo vuosia. Pellossa en halua sinne mennä kuunteleen koottuja vittumaisuuksia ja en ole käynyt 20 vuoteen ja en käy. Eipähän tarvi kylän minun pieruja haistella.
Kuukauden pari kun on juomatta niin eiköhän sillä rahalla osat saa. Mie olen katellut ohjureita niin taidan panna pronssiset ja ihan itte naputtelen ne pois ja panen uudet. Hyvät tiivisteet yläkertaan. Käytän myös pytyt poissa niin voi tarkistaa niitten kunnon.
Baarissa viimeksi käynyt kun asustelin Oulussa. Siitä on jo vuosia. Pellossa en halua sinne mennä kuunteleen koottuja vittumaisuuksia ja en ole käynyt 20 vuoteen ja en käy. Eipähän tarvi kylän minun pieruja haistella.
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Kyllä ne valurautaset ohjurit taitaa olla paremmat soveliin. Kestää pitempään.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Mie kattelin taaksepäi, eipä ookkaa näitä kuvia Emilia ChromeTrain:ista
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Kesän ajot alkoivat tässä kuosissa.
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Osui tämä silmään, kun katsoin tuon Hiekkasen päivityksen. Kromia on tosiaan kattavasti. Kun nyt kuitenkin kasaat pyörää uusiksi, pane tuo etulokarin jatkolippa myös kromisena.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Vähän näyttää siltä että tuo omakin laitos olisi tänä kesänä jo jollain tasolla ajokunnossa, vähän on tuostakin kuvasta jo edistynyt mutta ohjuupuikot on vieläkin kesken. Löytyi uudet aihiot niihin ja täytyy tehdä kokonaan uusiksi, jarruputken veto tangon sisältä ei ole tuosta vaan -hommia ja useampi tunti tuon kanssa tulee vielä vietettyä.
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Miulla on roiskeläpäks Amerikasta, yksityishenkilöltä ostettu, nahkanen vanha roiskeläppä.
Johon on stanssattu HD:n Bar'n Shield logo, pientä muotoilua ja paikallee.
Kun siinä on merkki, se pysäyttää lentävää vettä tehokkaammin
Löysin tietsikasta kuvanki...
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:25 05.06.2022.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Kuvia omista harrikoista ja projekteista
Hyvä väri
Väriä elämää
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty