Dyna bensapumppu ja suodatin
Dyna bensapumppu ja suodatin
Jos miettii että vanhaan pyörään tekee vähän ennakoivaa huoltoa välillä. Onko nämä HD:n bensapumput yleisesti miten kestäviä? Ja kuinka usein bensansuodatin kannattaisi vaihtaa? 2006 kyseessä.
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Paljonko pyörällä on ajettu?
Taitaa olla bensapumput yleisesti kestäviä. Joitain tapauksia on täällä foorumillakin raportoitu (haku: bensapumppu), mutta vähän. Yleensä käyntiongelmiin on syynä ollut joku muu. Minulla on 2008 Softaili n. 153.000 km ajettu ja olen kanssa halunnut tehdä ennakoiden asioita. Ei ole tullut mieleen bensapumppuun kajota. Olen mm. laakereita vaihtanut/vaihdattanut, ne kuluvat ja mottorin ja vaihdelaatikon ulkopuolella olevat ruostuvat.
Antureiden ja muidenkin sähkölaitteiden (bensapumppu on toki mekaaninenkin laite) kanssa on sellainen ongelma, että jos uusii vielä toimivan osan, niin voi huonolla tuurilla tulla heti kohta ongelmia.
Taitaa olla bensapumput yleisesti kestäviä. Joitain tapauksia on täällä foorumillakin raportoitu (haku: bensapumppu), mutta vähän. Yleensä käyntiongelmiin on syynä ollut joku muu. Minulla on 2008 Softaili n. 153.000 km ajettu ja olen kanssa halunnut tehdä ennakoiden asioita. Ei ole tullut mieleen bensapumppuun kajota. Olen mm. laakereita vaihtanut/vaihdattanut, ne kuluvat ja mottorin ja vaihdelaatikon ulkopuolella olevat ruostuvat.
Antureiden ja muidenkin sähkölaitteiden (bensapumppu on toki mekaaninenkin laite) kanssa on sellainen ongelma, että jos uusii vielä toimivan osan, niin voi huonolla tuurilla tulla heti kohta ongelmia.
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Mä muistelen UrpoTJ että olet puhunut ennakoivasta huollosta. Lähinnä näitä kohteita mietin että mitä voisi tehdä etukäteen. 60t on ajettu tällä. Huoltomanuaalista katsoin että 40t olisi bensafiltterin vaihto. En usko että sitäkään on tehty tähän
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Kyllä, olen "huvitellut" ennakoinnilla kun on lähes kaikki muut rahanmenoa aiheuttavat paheet jo kielletty...
Filtteristä en tiedä mitään. Jos pyörällä on ajettu Suomessa eikä muutenkaan lotrattu ruostuneiden kanisterien kanssa, niin tuskin siitä kovin roskia löytyy, mutta jos huolto-ohjelma noin sanoo niin vaihtaisin. Tuotahan saa tarvikeosanakin.
Filtteristä en tiedä mitään. Jos pyörällä on ajettu Suomessa eikä muutenkaan lotrattu ruostuneiden kanisterien kanssa, niin tuskin siitä kovin roskia löytyy, mutta jos huolto-ohjelma noin sanoo niin vaihtaisin. Tuotahan saa tarvikeosanakin.
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Muutama kohta kohta, jotka omassa pyörässä olisi voinut ennakoida paremmin: Taka-swingin laakereita ei oikein päässyt näkemään, vasta ruostevana paljasti että olivat ihan kaputt. Dynan takapää on tietysti erilainen.
Ohjauslaakeritkin pääsi varkain ruosteiseen kuntoon. Ei sitä käytöksestä ja säätäessäkään huomannut, mutta kyllä ohjaus sitten parani kun laakerit uusittiin.
Ohjauslaakeritkin pääsi varkain ruosteiseen kuntoon. Ei sitä käytöksestä ja säätäessäkään huomannut, mutta kyllä ohjaus sitten parani kun laakerit uusittiin.
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Bensapumput ovat olleet aika kestäviä. Minulla nyt sattui Dynasta hajomaan vähän yli 70tkm kohdalla, mutta lienee vain huonoa tuuria. Tarvikeosaa ei löytynyt kovin helposti, kun eivät nuo ole tosiaan hajonneet usein. Alkuperäinen oli muistaakseni jotain 300+ euroa, mutta löysin itse 70 dollarin palikan jenkeistä. Siinä oli enemmän askartelua asennuksessa, kun jotain osia ei tullut mukana mitä alkuperäisosassa olisi tullut.jannejk kirjoitti: 09:45 28.07.2021. Jos miettii että vanhaan pyörään tekee vähän ennakoivaa huoltoa välillä. Onko nämä HD:n bensapumput yleisesti miten kestäviä?
Suodattimen vaihto kuuluu huolto-ohjelmaan, mutta harva pyörä käy liikkeen huollossa enää silloin kun se ohjelman mukaan tulee eteen. Ei taida kovin moneen olla vaihdettu. Jos ei aja korkki auki hiekkatiellä, niin eipä sinne tankkiin juuri mitään roskaa päädy. Omassani oli suodatin vielä ihan siistin näköinen, mutta bensapumpun vaihdon yhteydessä laitoin uuden, kun se kerran tuli paketissa mukana.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Tässä on jännä tilanne. Kaverini, joka kunnostaa kolaripyöriä muutaman vuodessa on joutunut vaihtamaan pumppuja useasti ja silti kaikki nämä ruttutukun pyörät ovat yleensä hyvin pienillä maileilla.Veijo Esso kirjoitti: 13:28 28.07.2021.Bensapumput ovat olleet aika kestäviä. Minulla nyt sattui Dynasta hajomaan vähän yli 70tkm kohdalla, mutta lienee vain huonoa tuuria. Tarvikeosaa ei löytynyt kovin helpostijannejk kirjoitti: 09:45 28.07.2021. Jos miettii että vanhaan pyörään tekee vähän ennakoivaa huoltoa välillä. Onko nämä HD:n bensapumput yleisesti miten kestäviä?
Olisiko niin, että ruttutukkujen varastossa seistessään ovat välillä iman korkkia ja välillä tankit pahasti klommoilla ja ties mikä lie, mutta useita on mennyt vaihtoon. Ja monessa ovat olleet suodattimet huonossa kunnossa, kun on tankkeja vaihdellut ehjempiin. Ja hän on myös löytänyt jotain fiksuja tarvikepumppujakin. Yksityiskohtiin en osaa mennä, kun en ole niin tarkkaan seurannut.
Joe Cool Has Left The Building - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Romuttamon tankit ovat tosiaan miten sattuu ja pumppu on tosi herkkä kuivuudelle. Pumppuja on narahtanut kiinni, kun niitä on kokeiltu kuivana. Jos välttämättä pitää pumpun toimintaa kokeilla ennen asennusta, niin ämpäriin pensaa ja pumppu upoksiin.
Uudenkin pyörän käyttöönotossa on tärkeää, että tappo pidetään päällä siihen asti, kunnes tankkiin on kaadettu polttoainetta sen verran, että valo sammuu. Tuo tappokytkin siksi, ettei pumppu lähde käyntiin, vaikka virran kääntäisi päälle.
Toinen syy on tietysti se, että tehtaan liemi on saattanut muuttaa koostumustaan matkan aikana.
Uudenkin pyörän käyttöönotossa on tärkeää, että tappo pidetään päällä siihen asti, kunnes tankkiin on kaadettu polttoainetta sen verran, että valo sammuu. Tuo tappokytkin siksi, ettei pumppu lähde käyntiin, vaikka virran kääntäisi päälle.
Toinen syy on tietysti se, että tehtaan liemi on saattanut muuttaa koostumustaan matkan aikana.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: Dyna bensapumppu ja suodatin
Quantum Fuel Systems ja fuel pump factory saa pumppuja,Ensin mainitun vaihdoin omaani ja hyvin räksyttää.
Electra cvo 2004