-89 Sportster käyntiinlähtöongelmia (Ratkaistu)
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Tuli hommattua puristuspainemittari ja tehtyä pieniä tutkimuksia.
Mittasin koskematta kaasuun, silläkin tais olla merkitystä lopputulemaan.
Paineethan näyttäis ihan kohtuu hyvältä, mutta eroavaisuutta on jonkun verran?
Kantaiskohan siellä venttiili? Tönäri huonosti? Jako kuitenkin sekaisin?
Mittasin koskematta kaasuun, silläkin tais olla merkitystä lopputulemaan.
Paineethan näyttäis ihan kohtuu hyvältä, mutta eroavaisuutta on jonkun verran?
Kantaiskohan siellä venttiili? Tönäri huonosti? Jako kuitenkin sekaisin?
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Ei kanna...ainakaan niin, että vaikuttais mitenkään käyntiin.
Siinä on hydraulipatruunat hoitamassa välykset kohdalleen.
Siinä on hydraulipatruunat hoitamassa välykset kohdalleen.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Voisko tuossa puolassa olla jotain vikaa kun näyttää 4ohmia ja tietojen mukaan pitäis olla 3ohmin puola.
Mittasin sen piuhat irti, kipinää kyllä tulee iloisesti. Dynasta käänsin singlefirelle napin niin ei luvannut ollenkaan.
Mittasin sen piuhat irti, kipinää kyllä tulee iloisesti. Dynasta käänsin singlefirelle napin niin ei luvannut ollenkaan.
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Sehän tärähti käymään!!
Otin tuossa vielä venakopan auki ja rupesin kattelemaan että mikä ahistaa, kun pyörittäessä ilman kaasaria ei tuntunut kurkussa imua vaan ennemminkin puhallusta.
Olin jo aikaisemmalla kerralla merkinnyt pahville että mikä on mikäkin nokka kun ne otin pöydälle, mutta silti oli jossain kohti vaihtuneet 2 ja 1 pytyn pakonokat keskenään. Nekun tosiaan käyvät ristiin Sellasta sattuu paremmissakin piireissä..
Huomasin että nokathan on merkattu numeroin vasemmalta oikealle 1-2-3-4, joten syyhän löytyi heti kun järjestys oli 4-2-3-1
Tulipahan tutuks nyt tuoki moottori melko hyvin
Alkuperäinen vika tosin palautui taas: öljynpaineet ei nouse, ei näy kiertoa tankissa.
Ennen tätä viimeisintä kopan avausta paineet lähti jo startilla nousuun.
Otin tuossa vielä venakopan auki ja rupesin kattelemaan että mikä ahistaa, kun pyörittäessä ilman kaasaria ei tuntunut kurkussa imua vaan ennemminkin puhallusta.
Olin jo aikaisemmalla kerralla merkinnyt pahville että mikä on mikäkin nokka kun ne otin pöydälle, mutta silti oli jossain kohti vaihtuneet 2 ja 1 pytyn pakonokat keskenään. Nekun tosiaan käyvät ristiin Sellasta sattuu paremmissakin piireissä..
Huomasin että nokathan on merkattu numeroin vasemmalta oikealle 1-2-3-4, joten syyhän löytyi heti kun järjestys oli 4-2-3-1
Tulipahan tutuks nyt tuoki moottori melko hyvin
Alkuperäinen vika tosin palautui taas: öljynpaineet ei nouse, ei näy kiertoa tankissa.
Ennen tätä viimeisintä kopan avausta paineet lähti jo startilla nousuun.
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Öljynpaine on näissä moottoreissa normaalisti 0,4 - 0,8 bar tyhjäkäynnillä ja lämpimällä konella 0,7 - 1,1 bar @ 2500 RPM (=maksimi paine). Tarkastaisin vielä että sulla on riittävän pienellä aseteikolla oleva painemittari, oletan että olet pumpun ja takaisku venttiilin tarkistanut. Onkohan öljynsuodatin alkuperäisellä paikalla ? onkohan suodatin tarkoitettu HD moottoriin ? HD moottoriin tarkoitettu suodatin on virtaavampi (suodatuskyky 5 micronia)
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Eikös evolaisissa ole neljä kertaa virtaavampi (10 um) filtteri ja vasta TC:ssä se viismikroninen.
Noita sporttimallin merkkivalon painekytkimiä on tullut joskus mittailtua ja ... se toimintapiste on jossakin todella alhaalla, ehkäpä jopa alle 0,1 bar. Liittyi siihen, kun tommonen joskus jumittui niin, ettei näyttänyt paineen puuttumista edes sammuksissa ollessaan.
Noita sporttimallin merkkivalon painekytkimiä on tullut joskus mittailtua ja ... se toimintapiste on jossakin todella alhaalla, ehkäpä jopa alle 0,1 bar. Liittyi siihen, kun tommonen joskus jumittui niin, ettei näyttänyt paineen puuttumista edes sammuksissa ollessaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Pumpun purin pöydälle jo aikaisemmin, en nähnyt mitään erikoista. Molemmat kiilat oli ehjät ja normaali kulumista, eikä ollut likainenkaan.
Suotimen jalasta putsasin molemmat venttiilit ne oli ok. Suodatin on uusi HD alkuperäinen.
Mittarissa riittää asteikko, kun aikaisemmin startilla pyörittäessä nousi jo selvästi neula ja öljyn virtauksen näki kirkkaassa letkussa.
Suotimen jalasta putsasin molemmat venttiilit ne oli ok. Suodatin on uusi HD alkuperäinen.
Mittarissa riittää asteikko, kun aikaisemmin startilla pyörittäessä nousi jo selvästi neula ja öljyn virtauksen näki kirkkaassa letkussa.
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Saako pumppu tavaraa?
Jos menoletku on jostakin lintassa, valuu paikallaan täyteen ja startatessa vielä on öljyä, mutta ei sitten käynnissä enää riitä ja horii ilmaa.
Jos menoletku on jostakin lintassa, valuu paikallaan täyteen ja startatessa vielä on öljyä, mutta ei sitten käynnissä enää riitä ja horii ilmaa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: -89 Sportster käyntiinlähtöongelmia
Jo vain rupes öljy kiertämään hienosti!
Öljypumpun otin vielä kertaalleen syyniin ja tarkastelin että varmasti kaikki kunnossa.
Iron Corelta Jyväskylästä hyllystä löytyi suoraan uusi tiiviste pumpun ja lohkon väliin (suurkiitokset Tasselle mainiosta palvelusta!)
Ei muutakun loput rojut kasaan, öljyt tupaan ja pyörittelin konetta startilla ilman tulppia niin kauan että suodattimen jalan paluusta tuli kunnolla öljyä. Letkut kiinni, kone käymään ja paineet nousi heti.
Oisko lienee alunperinkin ollut vaan ilmaa kierrossa
Seurataan nyt tilannetta kun käy enempi ajamassa ja pyörä seisoo välillä. Olipa hienot ensi kilometrit kävästä kylillä pyörähtämässä!
Kiitokset foorumilaisillekkin vinkeistä!
Öljypumpun otin vielä kertaalleen syyniin ja tarkastelin että varmasti kaikki kunnossa.
Iron Corelta Jyväskylästä hyllystä löytyi suoraan uusi tiiviste pumpun ja lohkon väliin (suurkiitokset Tasselle mainiosta palvelusta!)
Ei muutakun loput rojut kasaan, öljyt tupaan ja pyörittelin konetta startilla ilman tulppia niin kauan että suodattimen jalan paluusta tuli kunnolla öljyä. Letkut kiinni, kone käymään ja paineet nousi heti.
Oisko lienee alunperinkin ollut vaan ilmaa kierrossa
Seurataan nyt tilannetta kun käy enempi ajamassa ja pyörä seisoo välillä. Olipa hienot ensi kilometrit kävästä kylillä pyörähtämässä!
Kiitokset foorumilaisillekkin vinkeistä!