Morjens,
HAMMERITE SMOOTH FINISH MUSTA, sivellin maali.
Pitäisi maalata Sportin kannen jäähdytysripojen välit. Nurkista löytyi ko maalia, mahtaakohan se kestää kansissa ? Tarkoitan venttiilikoppaa. Sehän ei kuumene niin paljoa.
...juu, ja tiedän, että ns. oikea kuumankestomaali olisi parempi, eikä maksa paljoa mutta jos noi maalinjämät ajaa saman asian niin käytän ne mielummin loppuun. Kyse on paikkamaalauksesta.
Tuollainen purkki : https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000583 ... gJ8RvD_BwE
-Vesa
Hammerite maalit
Hammerite maalit
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: Hammerite maalit
Itseäkin maalarina homma kiinnosti ja aikoinaan otin Hammeriteen yhteyttä saaden tällaisen vastauksen:
Hammerite Paints/sprays are not recommended for automotive use.
We do not have any paints/sprays that would be suitable.
Hammerite Direct to Rust paint can take heat up 80 degrees.
Eli siinähän se lämmönkesto aika tarkkaan tuli. Itselläni on oikeastaan vain hyviä kokemuksia nimenomaan Hammeriten maaleista, mutta moottorin osiin melkein laittaisin VHT:n maaleja. Joista myös on ainoastaan hyviä kokemuksia.
Hammerite Paints/sprays are not recommended for automotive use.
We do not have any paints/sprays that would be suitable.
Hammerite Direct to Rust paint can take heat up 80 degrees.
Eli siinähän se lämmönkesto aika tarkkaan tuli. Itselläni on oikeastaan vain hyviä kokemuksia nimenomaan Hammeriten maaleista, mutta moottorin osiin melkein laittaisin VHT:n maaleja. Joista myös on ainoastaan hyviä kokemuksia.
Shovelhead FX -73, 1340
Re: Hammerite maalit
Thanks.
Jotain tuollaista arvailinkin... toisaalta, monet ovat maalannneet sylintereitä, ei siis kansia, ihan perus Miranolilla ja hyvin on pysynyt. Aluksi maali on tietysti hieman haiskahtanut mutta myöhemmin on ajanut asiansa hyvin.
Taidan silti sijoittaa paikkamaalaukseen siihen tarkoitettua maalia..
-Vesa
Jotain tuollaista arvailinkin... toisaalta, monet ovat maalannneet sylintereitä, ei siis kansia, ihan perus Miranolilla ja hyvin on pysynyt. Aluksi maali on tietysti hieman haiskahtanut mutta myöhemmin on ajanut asiansa hyvin.
Taidan silti sijoittaa paikkamaalaukseen siihen tarkoitettua maalia..
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: Hammerite maalit
Niin siis mitä tässä ollaan maalaamassa? Venakoppaa vai kantta? Venakopissa (EVO vakioissa) ei ole jäähdytysripoja niin sillä kysyin.
Joku mopon sylinteri on tullut Hammeritellä maalattua, eikä se palanut siitä pois. Venakopat ei lämpeä niin paljoa että tuo lähtis. Kansissakin voisi pysyä, pakoaukon lähistöltä saattaa maalit karista joskus parin-kolmen kuukauden päästä mutta silloinhan on jo taas talvi ja aikaa rötvätä lisää maalia.
Joku mopon sylinteri on tullut Hammeritellä maalattua, eikä se palanut siitä pois. Venakopat ei lämpeä niin paljoa että tuo lähtis. Kansissakin voisi pysyä, pakoaukon lähistöltä saattaa maalit karista joskus parin-kolmen kuukauden päästä mutta silloinhan on jo taas talvi ja aikaa rötvätä lisää maalia.
Re: Hammerite maalit
Moi,
Joo, ihan asiallinen huomautus. Tarkoitus on maalata nuo sinisellä merkatut kohdat.
-Vesa
Joo, ihan asiallinen huomautus. Tarkoitus on maalata nuo sinisellä merkatut kohdat.
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Hammerite maalit
Onko alkuperäinen ryppymaalia? Softailista vastaavaa kohtaa paikkamaalaisin alkuperäisellä HD:n ryppymaalilla jota paikallisella kauppiaalla (Tykkitorni) sattui olemaan hyllyssä pari purkkia. Haisee melko tujulta kun ekan kerran on lämmennyt, joten ei kannata ajaa talliin kuten minä tein. Mutta pysyy kyllä hyvin ja paikkamaalattua kohtaa ei erota alkuperäisestä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Hammerite maalit
Ei ole ryppymaalia.
Tavallista haalistunutta mustaa tuo on, ja juuri siksi ajattelin maalata Hammeritellä. Se jättää sopivan kuluneen näköisen pinnan eikä paikkamaalaus välttämättä näy niin helposti. Maalin kestävyyttä vaan epäilen.
Onneksi ei tarvitse maalata kuin pieni alue.
-Vesa
Tavallista haalistunutta mustaa tuo on, ja juuri siksi ajattelin maalata Hammeritellä. Se jättää sopivan kuluneen näköisen pinnan eikä paikkamaalaus välttämättä näy niin helposti. Maalin kestävyyttä vaan epäilen.
Onneksi ei tarvitse maalata kuin pieni alue.
-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Re: Hammerite maalit
Kannattaa ottaa selvää onko maali akrylliä vai alkyydiä tai keinohartsia. Keinohartsi= kertamuovi ei kestä sitä kuten akrylli että lämpiää ja jähtyy kuten sylinterissä. Akrylliä voi miltei loputtomasti lämmittää ja jäähdyttää ja ei ole moksiskaan. Jos maalaa alkydillä tai hartsilla niin voi olla että maali niinsanotusti väsyy ja napsahtaa rikki. Mie maalasin GPZ romusta sylinterit ihan normaali 2k akrylillä ja ei mitää propleemaa.
Re: Hammerite maalit
Tällä minä olen maalannut rautakansia ja sylintereitä. Ekassa lämmityksessä käryää ja pehmenee. Ei saa koskea ennen kuin jäähtyy. Tuon ensikuumennuksen jälkeen kestää.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!