Hammerite maalit

Omat projektit. "Talleissa tapahtuu". Erilaiset DIY "tee se itse" vinkit, erikoiset taikka toimivat ratkaisut jne

Valvojat: Pertti, pressa

VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Morjens,

HAMMERITE SMOOTH FINISH MUSTA, sivellin maali.

Pitäisi maalata Sportin kannen jäähdytysripojen välit. Nurkista löytyi ko maalia, mahtaakohan se kestää kansissa ? Tarkoitan venttiilikoppaa. Sehän ei kuumene niin paljoa.

...juu, ja tiedän, että ns. oikea kuumankestomaali olisi parempi, eikä maksa paljoa mutta jos noi maalinjämät ajaa saman asian niin käytän ne mielummin loppuun. Kyse on paikkamaalauksesta.

Tuollainen purkki : https://www.motonet.fi/fi/tuote/6000583 ... gJ8RvD_BwE


-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
Nosturi
Viestit: 19
Liittynyt: 15:17 11.05.2012.
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja Nosturi »

Itseäkin maalarina homma kiinnosti ja aikoinaan otin Hammeriteen yhteyttä saaden tällaisen vastauksen:

Hammerite Paints/sprays are not recommended for automotive use.

We do not have any paints/sprays that would be suitable.

Hammerite Direct to Rust paint can take heat up 80 degrees.

Eli siinähän se lämmönkesto aika tarkkaan tuli. Itselläni on oikeastaan vain hyviä kokemuksia nimenomaan Hammeriten maaleista, mutta moottorin osiin melkein laittaisin VHT:n maaleja. Joista myös on ainoastaan hyviä kokemuksia.
Shovelhead FX -73, 1340
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Thanks.

Jotain tuollaista arvailinkin... toisaalta, monet ovat maalannneet sylintereitä, ei siis kansia, ihan perus Miranolilla ja hyvin on pysynyt. Aluksi maali on tietysti hieman haiskahtanut mutta myöhemmin on ajanut asiansa hyvin.

Taidan silti sijoittaa paikkamaalaukseen siihen tarkoitettua maalia..

-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
Kiwi
Viestit: 2158
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Niin siis mitä tässä ollaan maalaamassa? Venakoppaa vai kantta? Venakopissa (EVO vakioissa) ei ole jäähdytysripoja niin sillä kysyin.

Joku mopon sylinteri on tullut Hammeritellä maalattua, eikä se palanut siitä pois. Venakopat ei lämpeä niin paljoa että tuo lähtis. Kansissakin voisi pysyä, pakoaukon lähistöltä saattaa maalit karista joskus parin-kolmen kuukauden päästä mutta silloinhan on jo taas talvi ja aikaa rötvätä lisää maalia.
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Moi,

Joo, ihan asiallinen huomautus. Tarkoitus on maalata nuo sinisellä merkatut kohdat.
H-D
H-D

-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Onko alkuperäinen ryppymaalia? Softailista vastaavaa kohtaa paikkamaalaisin alkuperäisellä HD:n ryppymaalilla jota paikallisella kauppiaalla (Tykkitorni) sattui olemaan hyllyssä pari purkkia. Haisee melko tujulta kun ekan kerran on lämmennyt, joten ei kannata ajaa talliin kuten minä tein. Mutta pysyy kyllä hyvin ja paikkamaalattua kohtaa ei erota alkuperäisestä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
VSorjonen
Viestit: 147
Liittynyt: 09:12 27.05.2010.

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja VSorjonen »

Ei ole ryppymaalia.
Tavallista haalistunutta mustaa tuo on, ja juuri siksi ajattelin maalata Hammeritellä. Se jättää sopivan kuluneen näköisen pinnan eikä paikkamaalaus välttämättä näy niin helposti. Maalin kestävyyttä vaan epäilen.

Onneksi ei tarvitse maalata kuin pieni alue.


-Vesa
Road King 2004 & Softail Standard 2006 & Sportster 1998 & Sportster 1990
jensen
Viestit: 1040
Liittynyt: 18:33 06.05.2009.

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja jensen »

Kannattaa ottaa selvää onko maali akrylliä vai alkyydiä tai keinohartsia. Keinohartsi= kertamuovi ei kestä sitä kuten akrylli että lämpiää ja jähtyy kuten sylinterissä. Akrylliä voi miltei loputtomasti lämmittää ja jäähdyttää ja ei ole moksiskaan. Jos maalaa alkydillä tai hartsilla niin voi olla että maali niinsanotusti väsyy ja napsahtaa rikki. Mie maalasin GPZ romusta sylinterit ihan normaali 2k akrylillä ja ei mitää propleemaa.
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Hammerite maalit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Tällä minä olen maalannut rautakansia ja sylintereitä. Ekassa lämmityksessä käryää ja pehmenee. Ei saa koskea ennen kuin jäähtyy. Tuon ensikuumennuksen jälkeen kestää.
Kuva
moderattori

Romu rauhoittaa!
Vastaa Viestiin