Evo softailin starttimurheita

Kaasutin, ruisku- ja ohjaus, sytytys, ilmanpuhdistin, pakoputkisto

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
Springer
Viestit: 471
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Springer »

"Tankillisen verran koeajettu ja tulpan värin mukaan kävisi takapytty laihalla. Imuvuotoja ei ole, joten täytyy pikkuisen rikkaampi neula vielä vaihtaa takaisin. Vasta neljäs kerta kuukauden sisään kun puran kaasaria, mutta eiköhän sitten ole pelkkää ajoa loppukausi."

Jospa kuitenkin tarkistaisit ne imusarjan tiivisteet ja että koko sarja asettuu kohdalleen!
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Kai sen voi näissäkin kokeilla purkamatta, starttipilotilla tai jarrukliinerillä? Se purkaminen ja kasaaminen on vähän kuin jääkaapin valon tarkastaminen.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Vuppe
Viestit: 211
Liittynyt: 19:45 21.07.2019.

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Vuppe »

Tämmönen malli sopii jos on kaasari pulteilla...pitäs itelle väsätä, vois tallissa tutkailla moottoria käyttämättä. Eilen huomasin että pikku vuoto on.

https://www.lowbrowcustoms.com/products ... sportsters
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Syylliseksi osoittautui kaasarin ja imusarjan välinen tiiviste. Oli kaasarin korjaussarja mukana tullut, mutta oli jotain sellaista kovakumia, ettei se tiivistänyt kunnolla. Kuumana ilmeisesti turposi sen verran, ettei reagoinut spraylla päästettäessä. Kylmänä kun ruikkasi niin paljastui vikakohta. Uusi pehmeämpää tavaraa oleva tiiviste tilalle ja johan parani.

Alipaineletkut laitoin myös uusiksi kun kaasarista lähtevä pätkä oli päättänyt halkeilla edellisen tarkastuksen jälkeen. Alipainehanan putsasin myös ja kun se osoittautui ehjäksi, niin laitoin takaisin käyttöön.

Nyt käy tasaiseen ja kulkee kuin hirvi.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Ja murheet jatkuvat toisenlaisina. Vähän huonosti alkanut starttailla kylmänä ja toissapäivänä sai tosissaan sahata, että lähti käyntiin. Tärähti käyntiin vasta kun löysäsin starttinapista, joten alkoi epäilyttää jos akku olisi tullut tiensä päähän. Tänään mittasin ja akun jännite putosi 9 volttiin kun startti pyöri. Ei tuolla ihan taida kipinää iskeä. Ctekin kun laittaa kiinni, niin alle puolessa tunnissa näyttää akun olevan täynnä. Kyllä se taitaa nyt olla akkukaupoille asiaa.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kävin hakemassa edellisenä viikonloppuna uuden akun motonetistä. Ei mennyt sekään ihan putkeen, kun pyörän mallin mukaan hakiessa antaa vaihtoehdon, jossa navat on väärin päin. Uusi reissu ja vaihtoivat akun toiseen. Otin kokeeksi siis motonetin omalla merkillä olevan halvimman AGM akun.

Lauantaina kävin asioilla Helsingissä ja kaikki meni mallikkaasti. Sen jälkeen piti lähteä Lättikselle vilkuilemaan onko vielä tungosta, mutta matka loppuikin sitten parin kymmenen kilometrin päähän kun täydestä vauhdista pyörä sammui. Tulpat tarkistin ja niissä ei mitään vikaan. Vasta sen jälkeen huomasin, että eihän tuossa ole virtaa ollenkaan. Akku oli aivan kuollut. Poika kävi hakemassa kotoa auton ja peräkärryn ja sitten kotimatkalle.

Kotona akku pois ja ctekkiin kiinni. Vikavaloa vilkutteli iloisesti ja mittausten perusteella näytti olevan oikosulussa. Kaivoin vanhan magnapowerin esille, putsarin navat ja liittimet huolella ja asensin paikalleen. Ja kas kummaa. Sillähän lähti taas kuin palmun alta ja startissa ei jännite pudonnut kuin vähän yli 11 volttiin. :oops: Keväällä putsasin kyllä navat, mutta ilmeisen huolimattomasti tuli tehtyä homma. Latauksessa ei ole vikaa. Kierroksilla jännite on 14,4V joten säädin on ehjä.

Ei muuta kuin akku takaisin motonettiin ja hyvityskuitti tilalle. Ei oikein kiinnostanut kokeilla montako tuntia seuraava akku mahtaisi kestää.

Nyt käy pikkuisen epätasaisesti vaikka tulpat putsasin ja tarkistin kärkivälin. Olisiko nuo sitten tuossa voineet ottaa jotenkin itseensä? Uuden HD:n 5R6A tulpat laitoin keväällä joten ikä ei niitä varsinaisesti paina.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
JKKo
Viestit: 1780
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Hyvityskuitti? Biltemassa jouduin ensiksi juupaseipäs, onhan tämä mittarin mukaan ihan hyvä akku -kinaan ja toisena tuli tuo hyvityskuitti. Jos tuote on täyspaska, niin saisivat purkaa sen kaupan ihan rahaksi tai tilihyvitykseksi asti.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

JKKo kirjoitti: 15:33 30.08.2021. Hyvityskuitti?
Siellä varaosatiskillä eivät tee rahan palautuksia niin kassan kautta pitää mennä sen lapun kanssa. Oletuksena laittoivat rahan jemmaan kanta-asiakastilille. Olisi varmaan saanut käteiselläkin, mutta kun asioin siellä muutenkin kun se on tässä lähin rautakauppaa muistuttava liike joka on viikonloppuisin auki. Ja viimeistään talvella pitää ostaa lasinpesunestettä jos ei muuta tarvetta ole.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Pertti
Viestit: 6037
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Kyllähän se niin on, että ihminen yrittää aina säästää, vaikka kuinka on tieto, että ne halvimmat eivät välttämättä ole yhtä laadukkaita.
Harley-Davidson on tietenkin kallis hankinta ja ylläpitokin maksaa, niin siihen sortuu joskus kokeilemaan sitä halpaa.
Halvalla vaan on usein sellainen ominaisuus, että se vie sitten mennessään jonkin muunkin kalliin laitteen ja taas pemarikuskit virnuilee, kun Harley-Davidson kulkee kärryssä.
Siitä se halpa on kyllä hyvä, että saa harrastaa ja tutustua laitteeseen
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Pertti kirjoitti: 08:21 31.08.2021. Kyllähän se niin on, että ihminen yrittää aina säästää, vaikka kuinka on tieto, että ne halvimmat eivät välttämättä ole yhtä laadukkaita.
Sunnuntaina ei ollut auki näillä kulmilla mikään muu liike, joten ajattelin tehdä kokeen ja ostaa halvan. Ei paikallisesta motonetistä kuitenkaan hyviä saanut joten piti valita huonommista joku. Tai ei olisi tarvinnut jos olisi ensin katsonut sen vanhan akun tilanteen vähän paremmin. :roll:

Pysyn erossa noista halpiksista jatkossa.
Pertti kirjoitti: 08:21 31.08.2021. Halvalla vaan on usein sellainen ominaisuus, että se vie sitten mennessään jonkin muunkin kalliin laitteen ja taas pemarikuskit virnuilee, kun Harley-Davidson kulkee kärryssä.
On se kuitenkin hyvä, että poika ajoi perässä bemarillaan niin pääsi hakemaan kärryn.

Tänään olisi muutenkin asiaa tuonne etelään, niin poikkean hakemassa uudet tulpat Heinolta. Jos ei niillä parane niin täytyy sitten selvitellä muuta mahdollista syytä.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1121
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Kaikesta huolimatta vanhassa magnapowerissa voima ei ole kanssamme. Kyllä se kerran starttaa kun ctekistä on irrotettu, mutta ilman ulkopuolista latausta hiipuu seuraavaan starttiin. Ei muuta kuin Tykkitornilta uusi akku ja eiköhän se tästä kohta iloksi muutu.
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
Sepixlh
Viestit: 4218
Liittynyt: 08:26 22.04.2002.
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: Evo softailin starttimurheita

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Evo Softailissa uusi bilhelvette "heavy duty" akku kesti noin 4kk, sitten ei enää jaksanut, 109 euroa maksoi tuo kokeilu. Luovutin nuo akkukokeilut ihan suosiolla ja marssin VTwin tiskille. 217 oli uusi logolla varustettu akku, joka oli huomattavasti painavampi kuin tuo "swedu" eli lyijyä on enemmän. Dekan olisi saanut 20 halvemmalla, lista hinta, jos olisi ollut myyjillä tavaraa. Rautapäässä hyytynyt "bilhelvette harmaa" on jaksanut käynnistää toista amerikanihmettä (= Briggs&Stratton 12hv) vielä 5 vuotta...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin