Shovelinruspia ja Evolainen
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Sama homma se on 1200 shovelinkin kanssa, ne pari pulttia pitää pujottaa paikoilleen etukäteen. Ite oon laittanu kaikki valmiiksi ja kuminauha ympärille, pysyvät siinä nätisti.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Joo ne on hyvä muistaa laittaa, takasyltyn takimmainen oikealla puolella on se mitä ei saa paikalleen kun sylinteri on paikallaan. Etusyltyn oikeanpuolen etummainen on toinen joka joko sopii tai ei sovi, sen sain viimeksi pujotettua.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kokoilin ja pudistelin. Huomenna venakopat ja kirin kannet ja imusarjan. 70km GPZ mopolla hieno syksysää.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Pientä ropaamista. Imusarja yritetty hyvin kiriä kohalleen mutta aika perse tekele. Huomenna kirin kaikki pultit,mutterit ja kuusiokolot ja panen työtötangot paikoilleen suojineen niin sitten posan voi panna paikoilleen.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kun pudotit kopat paikalleen niin siinä on vissiin mahdollisuus että keinuvivut on väärässä asennossa, vipu ei osu venttiilin päähän.
Kun koppa on selällään pöydällä ja kansi laitetaan sen päälle niin menee oikein.
https://youtu.be/KRYyGJ5Hqh4
Edit; en kyllä tiedä saako koppia edes kiinni asti jos vivut on viturallaan.
Kun koppa on selällään pöydällä ja kansi laitetaan sen päälle niin menee oikein.
https://youtu.be/KRYyGJ5Hqh4
Edit; en kyllä tiedä saako koppia edes kiinni asti jos vivut on viturallaan.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Mie kokeilin jo työntötankoja ja hienosti toimi. Tuo että kootaan sylinteri ja koppa kokonaisena on hyvä silloin kun ei käytetä moottoria poissa. Parhaiten saa osat paikalle. Ei varmaan saiskaan venakoppaa ahdettua jo kone olisi rungossa.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Joo ei saa koppia paikalleen jos kannet on moottorissa ja moottori rungossa.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Mullapa saa, pinnapulttien sijaan laitoin normaalit pultit ja rungosta satulaputkea pidennetty puoli tuumaa ja etupäässä stretsiä on noin 3 tuumaa
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Eikös ne pinnapultit ole 5/16, yläpäässä 5/16 unf kierre ja alapäissä paksumpi 3/8 unc klunssi?
S&S kansissakin on pultit pinnojen sijaan. Mutta takakannen ja rungon välissä on noin 3mm rakoa, ei lähe koppa vaikka ottaa pultit pois.
S&S kansissakin on pultit pinnojen sijaan. Mutta takakannen ja rungon välissä on noin 3mm rakoa, ei lähe koppa vaikka ottaa pultit pois.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Mie kaljapäissä panin nukkumaan niin näin painajaisia. Mie olin unessa Shovelilla Oulussa ja se meni rikki. Yritin sitä yhdelle dealerille saada yöksi suojaan niin tyly jätkä sanoi että se on 1000e. Enhän mie semmosia ala maksaan. Nukuin mahallani ja kissa röhjötti minun jalkojen päällä niin aina vain hullummaksi meni uni. Oulussa lykkäilin Shovelia ees takaisin ja vissiin lähin sitä Oulusta Pelloon päin työntää.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
On, mutta kun mulla oli puolet pinnapulteista nousemassa pois niin porasin 5/16 UNC helicoilit noihin, oli just pikkusen isompi se poranterä että pystyi tehä niin.Vuppe kirjoitti: 20:35 13.09.2021. Eikös ne pinnapultit ole 5/16, yläpäässä 5/16 unf kierre ja alapäissä paksumpi 3/8 unc klunssi?
S&S kansissakin on pultit pinnojen sijaan. Mutta takakannen ja rungon välissä on noin 3mm rakoa, ei lähe koppa vaikka ottaa pultit pois.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Autoa fiksailin niin kiillotuskone valmiina niin myllytin alumiinit Shovelin motista.
Huomenna kirin kannet ja kopat ja pultit. Säädän työntötangot ja nostan motin paikalle.
Huomenna kirin kannet ja kopat ja pultit. Säädän työntötangot ja nostan motin paikalle.
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Kiristelin pultit ja mutterit ja säätelin työntötankoja. Huomenna joutuu potunottoon niin ei kerkiä .
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Shovelinruspia ja Evolainen
Pikku ropausta. Öljyputket ja kärjet asennettu ja säädetty. Huomenna kaasari paikoilleen ja käyn vielä työntötangot läpi ja kiristelen.