FXR - less weight & more power
FXR - less weight & more power
Foorumit on aika hiljaisia nykyään, somet syö näitä perinteisiä foorumeita jonkin verran. Näistä on kuitenkin toisaalta mukavampi etsiä tietoa joten ajattelin tehdä omasta FXR:stä pienen projektitopikin. Jos ei muuna toimi, niin ainaki omana päiväkirjana
Palataan kesään ’21. Kaverin Dynaan tuli S&S:n T124 motti, ihan kelpo lukemat takarenkaalle tuli (146HP/188Nm). Se toimi ”pienenä” kipinänä itselle. Nettivaraosasta löyty Vesivehmaalta ajamaton S&S V124, ilman sytkää mutta muuten aikalailla kaikki talles. Hain sen kyytiin, tässä kohtaa ei ollut vielä siis pyörää tälle koneelle. Perustelin itselle motin hankinnan järkevyyden sillä että tallilta löytyy hyllystä alkuperäinen hyväkuntoinen FXRP etukate (vajaa 20v ollut hyllyssä), jos joskus tulisi tehtyä pyörä näiden kahden osan ympärille. Jostainhan se pitää aloittaa.
Selailin nettimotoa siinä silloin tällöin, josko sopiva aihio tulisi vastaan. Loppupeleissä FXR Cartel Finlandin sivuilta löytyi sopiva yksilö, joka ei varsinaisesti ollut myynnissä mutta se tarttui kuitenkin matkaan.
Eli kyseessä on vm94 FXR. Koneeseen oli laitettu Siftonin nokka, HSR42 ja Bassanin High Horse Power putki. Putki on hyvä tuon sössön kanssakin, se kun on tehty toimimaan myös 124 koneella. Näillä muutoksilla penkitetty renkaalta noin 80HP/112Nm. Mukavasti liikkui kyllä. Muita muutoksia mm olivat toisioveto ketjuksi, MAG wheelsit, Bitubot takana, keulassa Goldvalvet, iso kate ja plussana vielä nuo jalkojen eteen tulevat katteet. Maalaukset oli kanssa viimeisen päälle, viime talvena tehty. Etujarrupääsylkkä piti olla 11/16” eli sopiva tuplalevyille mutta se paljastuikin 9/16” (on myynnissä).
Nyt pyörää on purettu, enskan sisempi koppa vielä paikallaan ja sitten saisi nostaa moottorin pois. Sähköjä tulee samalla vähän siistittyä.
Nuo kuvissa näkyvät katteet, lokarit, tankki, kolmio sivupaneelit, strutsien coverit eli kaikki erikoismaalatut tulevat myyntiin tässä jossain vaiheessa (ehkä vuoden vaihteen tietämillä), ovat nyt muottien muotteina. Jos tässä kohtaa jo tuntuu siltä, että oma FXR:si kaipaa hieman väriä elämään, laita viestiä ja hierotaan niistä kaupat.
Muita tulevia muutoksia tulee olemaan
- Dynan 39mm keulan alaputket tuplalevyille (hankittu)
- uudemman Touringin Brembot eteen kokonaisuudessaan (hankittu)
- Trackerdien +2” damper rodit. Ei vielä tilattu, samat tulee tuohon toiseen pyörääni (FXBB)
- jokunen kilo pois juurikin noista lokareista, katteista yms. Näistä lisää kun on jotain konkreettista esittää
- stonga ja riserit ehkä vaihtuvat. Nyt ~8” riserit 1” pullbackillä ja tuo crossi-mallinen stonga joka tosin omaan makuun inan liian leveä (sekä keskeltä että kokonaisuudessaan. Katsotaan mitä näille tehdään. Joka tapauksessa korkeat riserit ja crossistonga on se juttu.
- jalkatapit vaihtuvat mx-style tapeiksi ja peilit nyky-HD tyylisiksi (hommattu)
Sytkäksi tulee joko sössön oma tai sitten Dyna 2000i, molemmat kaiketi päteviä vehkeitä tuon 124-motin kanssa. Kytkimeen kanssa pientä päivitystä pitäisi tehdä.
Takajarrun päivitys kanssa ajatuksissa, katsotaan sitä talven mittaan tai sitten joku muu talvi. Brembot kuitenkin pitävät siitä huolen että edessäkin joku jarru on.
Ei ole perinteinen HD-proggis pitkine keuloineen mutta kai nuorten pitää vähän erottua joukosta
Päivittelen tänne sitä mukaa kun homma etenee. Kommentit ja vinkit ovat tervetulleita
Palataan kesään ’21. Kaverin Dynaan tuli S&S:n T124 motti, ihan kelpo lukemat takarenkaalle tuli (146HP/188Nm). Se toimi ”pienenä” kipinänä itselle. Nettivaraosasta löyty Vesivehmaalta ajamaton S&S V124, ilman sytkää mutta muuten aikalailla kaikki talles. Hain sen kyytiin, tässä kohtaa ei ollut vielä siis pyörää tälle koneelle. Perustelin itselle motin hankinnan järkevyyden sillä että tallilta löytyy hyllystä alkuperäinen hyväkuntoinen FXRP etukate (vajaa 20v ollut hyllyssä), jos joskus tulisi tehtyä pyörä näiden kahden osan ympärille. Jostainhan se pitää aloittaa.
Selailin nettimotoa siinä silloin tällöin, josko sopiva aihio tulisi vastaan. Loppupeleissä FXR Cartel Finlandin sivuilta löytyi sopiva yksilö, joka ei varsinaisesti ollut myynnissä mutta se tarttui kuitenkin matkaan.
Eli kyseessä on vm94 FXR. Koneeseen oli laitettu Siftonin nokka, HSR42 ja Bassanin High Horse Power putki. Putki on hyvä tuon sössön kanssakin, se kun on tehty toimimaan myös 124 koneella. Näillä muutoksilla penkitetty renkaalta noin 80HP/112Nm. Mukavasti liikkui kyllä. Muita muutoksia mm olivat toisioveto ketjuksi, MAG wheelsit, Bitubot takana, keulassa Goldvalvet, iso kate ja plussana vielä nuo jalkojen eteen tulevat katteet. Maalaukset oli kanssa viimeisen päälle, viime talvena tehty. Etujarrupääsylkkä piti olla 11/16” eli sopiva tuplalevyille mutta se paljastuikin 9/16” (on myynnissä).
Nyt pyörää on purettu, enskan sisempi koppa vielä paikallaan ja sitten saisi nostaa moottorin pois. Sähköjä tulee samalla vähän siistittyä.
Nuo kuvissa näkyvät katteet, lokarit, tankki, kolmio sivupaneelit, strutsien coverit eli kaikki erikoismaalatut tulevat myyntiin tässä jossain vaiheessa (ehkä vuoden vaihteen tietämillä), ovat nyt muottien muotteina. Jos tässä kohtaa jo tuntuu siltä, että oma FXR:si kaipaa hieman väriä elämään, laita viestiä ja hierotaan niistä kaupat.
Muita tulevia muutoksia tulee olemaan
- Dynan 39mm keulan alaputket tuplalevyille (hankittu)
- uudemman Touringin Brembot eteen kokonaisuudessaan (hankittu)
- Trackerdien +2” damper rodit. Ei vielä tilattu, samat tulee tuohon toiseen pyörääni (FXBB)
- jokunen kilo pois juurikin noista lokareista, katteista yms. Näistä lisää kun on jotain konkreettista esittää
- stonga ja riserit ehkä vaihtuvat. Nyt ~8” riserit 1” pullbackillä ja tuo crossi-mallinen stonga joka tosin omaan makuun inan liian leveä (sekä keskeltä että kokonaisuudessaan. Katsotaan mitä näille tehdään. Joka tapauksessa korkeat riserit ja crossistonga on se juttu.
- jalkatapit vaihtuvat mx-style tapeiksi ja peilit nyky-HD tyylisiksi (hommattu)
Sytkäksi tulee joko sössön oma tai sitten Dyna 2000i, molemmat kaiketi päteviä vehkeitä tuon 124-motin kanssa. Kytkimeen kanssa pientä päivitystä pitäisi tehdä.
Takajarrun päivitys kanssa ajatuksissa, katsotaan sitä talven mittaan tai sitten joku muu talvi. Brembot kuitenkin pitävät siitä huolen että edessäkin joku jarru on.
Ei ole perinteinen HD-proggis pitkine keuloineen mutta kai nuorten pitää vähän erottua joukosta
Päivittelen tänne sitä mukaa kun homma etenee. Kommentit ja vinkit ovat tervetulleita
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Mielenkiinnolla seurataan!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
FLD Dyna Switchback -13
Re: FXR - less weight & more power
Iso käsi tälle projektille! Seurantaan menee.
Hieno pyörä ja hieno moottori!
Hieno pyörä ja hieno moottori!
FLTHK 2013
- -Harikka-
- Viestit: 4914
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FXR - less weight & more power
Väriä elämää, trendikkäitten mattamusta/teollisuusharmaitten sijasta
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FXR - less weight & more power
hyvän kuulonen suunnitelma !
pitäskö sitä itekki painaa projektitopicci pystyyn vaan
edit. topicci pantu pystyyn
pitäskö sitä itekki painaa projektitopicci pystyyn vaan
edit. topicci pantu pystyyn
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FXR - less weight & more power
Hyvä suunnitelma ja kunnollinen kone. Suosittelen myös kytkinkopan päivittämistä billetiin, ei sit tarvi kesken ajokauden vaihtaa sitä ja enskan sisempää koppaa. Arvaa mistä tiedän.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: FXR - less weight & more power
Jonkin verran tullut tehtyä, päivittelen tänne ku enemmän tapahtuu. Ig:ssä tulee silloin tällöin päivitettyä storiessa kun tapahtuu (@mrroyalgardener), ei tuu pelkkää HD-hommaa joten ei kannata pettyä jos sinne menee eksymään
Frank Vidalilta /DC tuli tilattua Glide Pro -motormountit, ne kun tuli niin saikin nostaa koneen paikalleen.
Sytkäks tuli Dyna 2000i, se on pätevä ja S&S:n omaa ei ollut syksyllä saatavilla. Kytkin on tällä hetkellä tekniikkapuolella ainoo isompi asia mikä uupuu.
Tähän oli jo edellinen omistaja päivittäny dyna-style kahvacontrollerit, jotkut kiinalaiset varmaankin ku himmentynyt mataks. Tuli syksyllä hommattua pulverimaalivehkeet, joten ei muutaku osat hiekkapuhalluskaappiin. Samalla tuli puhallettua iskarien alaputket.
Frank Vidalilta /DC tuli tilattua Glide Pro -motormountit, ne kun tuli niin saikin nostaa koneen paikalleen.
Sytkäks tuli Dyna 2000i, se on pätevä ja S&S:n omaa ei ollut syksyllä saatavilla. Kytkin on tällä hetkellä tekniikkapuolella ainoo isompi asia mikä uupuu.
Tähän oli jo edellinen omistaja päivittäny dyna-style kahvacontrollerit, jotkut kiinalaiset varmaankin ku himmentynyt mataks. Tuli syksyllä hommattua pulverimaalivehkeet, joten ei muutaku osat hiekkapuhalluskaappiin. Samalla tuli puhallettua iskarien alaputket.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Pulverivehje on IKH:n perusmallin pulverointivehje, ihan ok. Maalit myös sieltä. Uunina käytin keittiön kiertoilmauunia, sekin ok paitsi pekonirasvat kannattaa eka putsata pois. Jotain pientä pekoniraetta saattaa esiintyä joissain osissa..
Nyt ootellaan Jenkeistä stongaa ja tuppeja ja damper rodeja, maalarilta tankkia (tilasin Jenkeistä FXDX:n tankin tarrat, ne tulee lakan alle), tekijältä katteita.. Onneks kevät ei oo viä lähelläkään
jty, täytyykin tutkia tuota ongelmaa. Luulen että taidan kokeilla oppia kantapään kautta.. tai no kerkeehän sitä vielä.
Ja mukava jos näitä joku seuraa väri maailma tässä oli loistava, jatkossa tulee oleen myös loistava mutta täysin eri tavalla.
Nyt ootellaan Jenkeistä stongaa ja tuppeja ja damper rodeja, maalarilta tankkia (tilasin Jenkeistä FXDX:n tankin tarrat, ne tulee lakan alle), tekijältä katteita.. Onneks kevät ei oo viä lähelläkään
jty, täytyykin tutkia tuota ongelmaa. Luulen että taidan kokeilla oppia kantapään kautta.. tai no kerkeehän sitä vielä.
Ja mukava jos näitä joku seuraa väri maailma tässä oli loistava, jatkossa tulee oleen myös loistava mutta täysin eri tavalla.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
ehkä hyvällä tuurilla täkin foorumi virkoaa uuteen uskoon viimeistään siinäkohtaan kun tänne alkaa porukka päivitteleen enempi näitä mitenkä sen muotoilis "uuden ajan" projekteja joissa oogeiden mukaan "pilataan" pyöriä
minkälaisen lämpötilan noi pulverimaalit vaatii uunituksessa? mietin vaan että kummonen homma ois tehä vähän isompi uuni
mitä kytkintä oot ajatellu tilalle ?
ja mites toi sun vanha tanko setuppi ? voisko siinä olla sopiva palikka mun projektiin ?
minkälaisen lämpötilan noi pulverimaalit vaatii uunituksessa? mietin vaan että kummonen homma ois tehä vähän isompi uuni
mitä kytkintä oot ajatellu tilalle ?
ja mites toi sun vanha tanko setuppi ? voisko siinä olla sopiva palikka mun projektiin ?
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FXR - less weight & more power
Olikohan ohjeissa et kappaleen pitää lämmitä 180-200asteeseen ja aikaa ~10min. Mä pidin kiertoilmaa päällä nii tuli tasainen paistopinta sellanen valmis isompi uuni ei mahottomia maksa, mitää vanteita tms en ala ite maalaa ku tos kylällä on tuttu maalaamo mis onnistuu vaikka rungotkin tehä.
Kytkimestä en tiedä. Eastlandin Tonilta ostin sytkän ja tiivistesarjan enskaan ja hän katto että joku hyvä kytkinpaketti on kiven alla (tilanne syksyltä). Pitää kysellä häneltä tilannetietoja. Toni teki kaverin Dynaan tuon aloituspostauksessa mainitun T124 muutostyön, iso peukku sinne
Pistän tulee razz3 yv:tä tosta stongasta sulle!
Kytkimestä en tiedä. Eastlandin Tonilta ostin sytkän ja tiivistesarjan enskaan ja hän katto että joku hyvä kytkinpaketti on kiven alla (tilanne syksyltä). Pitää kysellä häneltä tilannetietoja. Toni teki kaverin Dynaan tuon aloituspostauksessa mainitun T124 muutostyön, iso peukku sinne
Pistän tulee razz3 yv:tä tosta stongasta sulle!
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
haha ihanku piirakkaa paistais siis
nojuu ei sit tarvii sen pidemmälle pohtia, ite kans vien paikalliseen pulverimestaan kaik hilut.
oukkidoukki! niit kytkimiä on kans ihan hiukan monta eri vaihtoehtoa mistä valita
nojuu ei sit tarvii sen pidemmälle pohtia, ite kans vien paikalliseen pulverimestaan kaik hilut.
oukkidoukki! niit kytkimiä on kans ihan hiukan monta eri vaihtoehtoa mistä valita
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FXR - less weight & more power
Seurantaan meni tää topikki, itellä 03 dyna clubiprokkiksena.
Re: FXR - less weight & more power
Tosta Glide Prosta, se on erittäin hyvä kampe mutta lue tosi tarkkaan etupultin asennusohje, se pitää jättää just niin löysäks kun ohjeessa sanotaan tai tärinää tiedossa. Mun muistaakseni se oli joltain osin hämärä että miten päin joku levy tms tuli. Muistaisin mailailleeni siitä jälkeenpäin
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Re: FXR - less weight & more power
jty, Glide Pron asennusohje tuli luettua ja sen mukaan on menty. Pitääkin tarkistaa vielä varoiks et kaikki on oikein.
Razz3lle lähetinkin vanhan stongan ja riserit, ei tarvinnut alkaa hamsteroimaan niitä. Uusi stonga tuli tänää Jenkeistä, riserit ostin sopivasti kaverilta. Eli "uudet" riserit on 2" matalammat (6,5" korkeet ja pullbackillä), muuten samanlaiset. Stongaksi tuli Biltwellin tracker high, laitellaan kuvaa näistä kun saa mallattua kahvojen/tuppien/kaikkien kanssa.
Eastlandin Toni hoiti kytkimen, Barnettin extra plate kitti. Sen asensin paikalleen. Vasittua kytkinjousen puristustyökalua ei löytynyt hyllystä, enkä jaksanut tallista poistua sellaista hakeakseni, joten tein sopivan.
Trackerdien tilaus tuli parin kuukauden odottelun jälkeen. Koska kuvat on kivoja:
Ja palataan viime kesään/syksyyn. Pyörää ostaessa edellinen omistaja Roni mainitsi että Mala Kopterista oli kysellyt josko FXR:stä tehtäis juttu. No täähän kerkes vaihtaa omistajaa ennen juttua, syksyllä Roni ja Mala ajeli Pirkkalaan ja käytiin kuvailee. Eli uusimmasta Kopterista löytyy:
'
Nyt pitäis vanha keula purkaa ja kasata uusilla komponenteilla, sytkän ajotus säätää kohilleen, muutamat sähköjohdot vedellä ja hallintalaitteet kasata. Tankki on maalattu ja teksti teipattu, lakkakin saattaa päällä ehkä olla. Lokarit ja katteet on työnalla, muotit on ainakin tehty. Näistä lisää kun on kuvia laittaa
Razz3lle lähetinkin vanhan stongan ja riserit, ei tarvinnut alkaa hamsteroimaan niitä. Uusi stonga tuli tänää Jenkeistä, riserit ostin sopivasti kaverilta. Eli "uudet" riserit on 2" matalammat (6,5" korkeet ja pullbackillä), muuten samanlaiset. Stongaksi tuli Biltwellin tracker high, laitellaan kuvaa näistä kun saa mallattua kahvojen/tuppien/kaikkien kanssa.
Eastlandin Toni hoiti kytkimen, Barnettin extra plate kitti. Sen asensin paikalleen. Vasittua kytkinjousen puristustyökalua ei löytynyt hyllystä, enkä jaksanut tallista poistua sellaista hakeakseni, joten tein sopivan.
Trackerdien tilaus tuli parin kuukauden odottelun jälkeen. Koska kuvat on kivoja:
Ja palataan viime kesään/syksyyn. Pyörää ostaessa edellinen omistaja Roni mainitsi että Mala Kopterista oli kysellyt josko FXR:stä tehtäis juttu. No täähän kerkes vaihtaa omistajaa ennen juttua, syksyllä Roni ja Mala ajeli Pirkkalaan ja käytiin kuvailee. Eli uusimmasta Kopterista löytyy:
'
Nyt pitäis vanha keula purkaa ja kasata uusilla komponenteilla, sytkän ajotus säätää kohilleen, muutamat sähköjohdot vedellä ja hallintalaitteet kasata. Tankki on maalattu ja teksti teipattu, lakkakin saattaa päällä ehkä olla. Lokarit ja katteet on työnalla, muotit on ainakin tehty. Näistä lisää kun on kuvia laittaa
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94
Re: FXR - less weight & more power
Keula paketissa. Syksyllä tilasin Juntuselta keulaan huoltosarjan (stefat, pölysuojat, liukuholkit..), eihän noi vanhatkaan vanhoja ollu mutta kerta kun auki käytin kokonaan nii samalla kaikki uutta.
FXR:ssä onkin pidemmät damper tubet kuin Dynassa, mutta sai noilla Tracker Dien versioilla +0,6” hyödyn.
Gold Valveihin en oo ennen tutustunu, näissä oli valmiina jo sininen jousi. Esijännitystä laitoin 4kierrosta. Öljyiksi Bel Rayn 20W 150mm ilmatilalla (n3dl/putki).
Keulan kun sai niputettua, vanteesta putsasin oikean puolen levyn kierteet ja uudet TRW:n levyt molemmin puolin. Brembot vaativat pienet holkit joten sorvissa pyöräytin oikealle puolelle 3,5mm ja vasemmalle 4,5mm, näin pyörä on keskellä.
Kaasuvaijerit on postissa, öljynpaineanturi tulossa. Nyt etujarruletkujen mittaus ja niiden tilaus.
FXR:ssä onkin pidemmät damper tubet kuin Dynassa, mutta sai noilla Tracker Dien versioilla +0,6” hyödyn.
Gold Valveihin en oo ennen tutustunu, näissä oli valmiina jo sininen jousi. Esijännitystä laitoin 4kierrosta. Öljyiksi Bel Rayn 20W 150mm ilmatilalla (n3dl/putki).
Keulan kun sai niputettua, vanteesta putsasin oikean puolen levyn kierteet ja uudet TRW:n levyt molemmin puolin. Brembot vaativat pienet holkit joten sorvissa pyöräytin oikealle puolelle 3,5mm ja vasemmalle 4,5mm, näin pyörä on keskellä.
Kaasuvaijerit on postissa, öljynpaineanturi tulossa. Nyt etujarruletkujen mittaus ja niiden tilaus.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94