Road Glide -> Performance Bagger
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Doddiiih! Nyt on konetta niputettu jonkinverran viikonlopun aikana ja jotain kuvatuksiakin otettu kanssa harrastajien iloksi
Nokkalevy, Feuling molemmat ketjut, Feuling kiristimen palat, Feuling reaper 543 nokat, S&S ja Screaming eagle nokkalaakerit miksi yksi kumpaakin? koska toisen S&S asennuksessa tapahtui joku fiba tai laakerissa oli valmistusvika kun se ei paikalleen laitettuna enää pyörinyt sormin, Daytona HP öljypumppu ja sitten vielä nostajat löysivät tiensä takaisin moottoriin.
Kyllä erikoistyökalut helpottaa hommia kummasti, esim just nokkalaakereiden vaihto HD:n omilla työkaluilla on todella mukava operaatio.
Männät (JE-pistons 10,75 rutulla) ja 107" kokoon poratut sylinteritkin heitin kiinni, menee muuten aika kivuttomasti männät paikoillensa HD:n männänrengaspihdeillä!
Kansia en pannut vielä kiinni koska hyvähän nekin ois portata nyt samalla kun kerta irti ovat
imusarjan/kaasuläpän vein torstaina portattavaksi kun aftermarket osien saatavuus on todella surkeaa tällähetkellä (kiitos "pandemian") niin katsotaan mihin tuolla päästään
On aika vissi ero orkkislaakereiden ja noiden "virityslaakereiden" välillä, mitä nyt muutama neula sinne tänne
Heh kävipä myös ilmi että harvalla lojuu tarpeeks pientä momenttiavainta nurkissa että ois saanu kaik nokkalevyn yms pultit momenttiin, yhdellä kaverillakin oli vaan neljä avainta ja kaikki liian isoja
Nokkalevy, Feuling molemmat ketjut, Feuling kiristimen palat, Feuling reaper 543 nokat, S&S ja Screaming eagle nokkalaakerit miksi yksi kumpaakin? koska toisen S&S asennuksessa tapahtui joku fiba tai laakerissa oli valmistusvika kun se ei paikalleen laitettuna enää pyörinyt sormin, Daytona HP öljypumppu ja sitten vielä nostajat löysivät tiensä takaisin moottoriin.
Kyllä erikoistyökalut helpottaa hommia kummasti, esim just nokkalaakereiden vaihto HD:n omilla työkaluilla on todella mukava operaatio.
Männät (JE-pistons 10,75 rutulla) ja 107" kokoon poratut sylinteritkin heitin kiinni, menee muuten aika kivuttomasti männät paikoillensa HD:n männänrengaspihdeillä!
Kansia en pannut vielä kiinni koska hyvähän nekin ois portata nyt samalla kun kerta irti ovat
imusarjan/kaasuläpän vein torstaina portattavaksi kun aftermarket osien saatavuus on todella surkeaa tällähetkellä (kiitos "pandemian") niin katsotaan mihin tuolla päästään
On aika vissi ero orkkislaakereiden ja noiden "virityslaakereiden" välillä, mitä nyt muutama neula sinne tänne
Heh kävipä myös ilmi että harvalla lojuu tarpeeks pientä momenttiavainta nurkissa että ois saanu kaik nokkalevyn yms pultit momenttiin, yhdellä kaverillakin oli vaan neljä avainta ja kaikki liian isoja
Viimeksi muokannut razz3, 12:36 03.02.2022.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
- Veijo Esso
- Viestit: 1121
- Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
- Paikkakunta: Rajamäki
- Viesti:
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Samalla kannattaa sitten laittaa sähköiset puolipuristimet, niin akku ja startti kiittää. Mulla ei dynassa ole ja jos kannet joskus on vielä irti, niin varmasti laitetaan.razz3 kirjoitti: 21:18 30.01.2022. Kansia en pannut vielä kiinni koska hyvähän nekin ois portata nyt samalla kun kerta irti ovat
XL 883C -07 | FLSTF -98
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Mielenkiintoinen projekti seurata ja hyvin dokumentoitu. Asiameininki!
Sportster XLH '92
Street Glide FLHX 2009
Street Glide FLHX 2009
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Juu, kannattaa laittaa, nimimerkillä kokemusta on, startteja on osteltu....Veijo Esso kirjoitti: 09:29 31.01.2022.Samalla kannattaa sitten laittaa sähköiset puolipuristimet, niin akku ja startti kiittää. Mulla ei dynassa ole ja jos kannet joskus on vielä irti, niin varmasti laitetaan.razz3 kirjoitti: 21:18 30.01.2022. Kansia en pannut vielä kiinni koska hyvähän nekin ois portata nyt samalla kun kerta irti ovat
Mutta jos tämä on 2015 ja 103" alunperinkin niin taitaa olla sähköiset puolipuristimet jo vakiona?
Mielenkiintoista tarinaa tosiaan, kiitos!
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Sulla on tuossa kuvassa öljypumppu jo kiinni nokkalevyssä, kai nyt sitten ohjeen mukaan keskitit pumpun paikoilleen moottoria pyöritellen?
Re: Road Glide -> Performance Bagger
kiitos palautteesta, jatketaan tarinointia myös tulevaisuudessa !jannejk kirjoitti: 09:59 31.01.2022. Mielenkiintoinen projekti seurata ja hyvin dokumentoitu. Asiameininki!
joo kyllä kansissa sellaset on vakiona joUrpoTJ kirjoitti: 10:15 31.01.2022.Juu, kannattaa laittaa, nimimerkillä kokemusta on, startteja on osteltu....Veijo Esso kirjoitti: 09:29 31.01.2022.Samalla kannattaa sitten laittaa sähköiset puolipuristimet, niin akku ja startti kiittää. Mulla ei dynassa ole ja jos kannet joskus on vielä irti, niin varmasti laitetaan.razz3 kirjoitti: 21:18 30.01.2022. Kansia en pannut vielä kiinni koska hyvähän nekin ois portata nyt samalla kun kerta irti ovat
Mutta jos tämä on 2015 ja 103" alunperinkin niin taitaa olla sähköiset puolipuristimet jo vakiona?
Mielenkiintoista tarinaa tosiaan, kiitos!
kiva kuulla!
Joo se on pakko laittaa tohon nokkalevyyn kiinni eka kun se ei mahdu sit enää siitä siitä nokkalevyn ja lohkon välistä paikalleen kun nokkalevy on kiinniKiwi kirjoitti: 14:00 31.01.2022. Sulla on tuossa kuvassa öljypumppu jo kiinni nokkalevyssä, kai nyt sitten ohjeen mukaan keskitit pumpun paikoilleen moottoria pyöritellen?
myös itse nokkalevy pitää keskittää eikä vaan öljypumppu
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Ite on tullut laitettua pumppu eka paikoilleen, se on kiva kasata suoraan siihen pinion akselille. Sillä vaan huolestuin että et kai ollut momenttiin vetänyt noita pultteja nokkalevyyn, niitäkin on nähty...
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Mielenkiintonen topikki jos baggerin tekisin ni ois just tuo performani tyylinen.. Itellä on dyna hoidossa eastlandsillä, mietin eka että rupian aukoon ite sen koneen,porautan vaan pytyt tonilla ja porttautan kannet, mut on tuosa chopperissski vielä tekemistä, ni ulkoistin savotan.
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Tänään oli taas laukkujen vuoro saada hellyyttä
Ensiks piti saada laukkuihin about samankokoiset reiät ja mielellään sillain et ne ois vielä kohtuu tasan että ois sit helppo pistää ne umpeen ja se hän kävi tollasella hiomakoneella P80 paperilla hemmetin näppärästi, maalitussilla vähän merkkiä että mistä ottaa minkäki verran ja pöytää vasten katto välillä et koska on tasan. helpotti aikalailla ku pisti laukut toisiinsa kiinni pulteilla.
Sitten kun olin tyytyväinen laukun päihin niin pistin palan pahvia laukun pään alle ja piirsin sisäreunoja pitkin pahviin muodon ja sitten leikkasin pahvista viivaa pitkin palan irti.
Pahvimuotilla piirsin mallin sitten taas rikkinäiseen laukkuun josta sain leikattua sopivan palan toiseen laukkuun mutta toiseen ei tuosta laukusta tasaset kohdat enää riittäneet, täytyy hakia jostain vielä toinen pieni laukun pala
Ensiks piti saada laukkuihin about samankokoiset reiät ja mielellään sillain et ne ois vielä kohtuu tasan että ois sit helppo pistää ne umpeen ja se hän kävi tollasella hiomakoneella P80 paperilla hemmetin näppärästi, maalitussilla vähän merkkiä että mistä ottaa minkäki verran ja pöytää vasten katto välillä et koska on tasan. helpotti aikalailla ku pisti laukut toisiinsa kiinni pulteilla.
Sitten kun olin tyytyväinen laukun päihin niin pistin palan pahvia laukun pään alle ja piirsin sisäreunoja pitkin pahviin muodon ja sitten leikkasin pahvista viivaa pitkin palan irti.
Pahvimuotilla piirsin mallin sitten taas rikkinäiseen laukkuun josta sain leikattua sopivan palan toiseen laukkuun mutta toiseen ei tuosta laukusta tasaset kohdat enää riittäneet, täytyy hakia jostain vielä toinen pieni laukun pala
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Ja nii ! Bitubotkin tuli tälläviikolla
On ne vaan kauniit !
On ne vaan kauniit !
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Tänään oli vuorossa takalokarin muodon hakua ja nyt mä luulen että se löysi aikalailla viimeisen muotonsa
Piti viimekertaisia leikkauksia hiukan muokata ja viistää lokarin reunat.
Taas helpoin tapa saada lokarin pää suoraksi oli mallata sitä välillä tasaista pintaa vasten.
Kyllä nää peltihommat on aika aikaavieviä sit kun tarttis kaik olla suurinpiirtein samallai puolin ja toisin
Sitten tutkailin vielä kansia tarkemmin tänäpe ja hieman putsailinkin niitä suurimmista paskoista, täytyy ne kiikuttaa seuraavaks koneistamolle niin on nekin sitte iskussa.
Tarkotus ois saada pyörä ainakin siihenmalliin nippuun että pääsis viemään sen helmikuun aikana penkkiin säätöön
Tuli muuten tuolta kannakkeen pultin mukana kierrekkin kivasti pihalle... saavat koneistamolla vetää siihen uuden jengan sitten myös
Piti viimekertaisia leikkauksia hiukan muokata ja viistää lokarin reunat.
Taas helpoin tapa saada lokarin pää suoraksi oli mallata sitä välillä tasaista pintaa vasten.
Kyllä nää peltihommat on aika aikaavieviä sit kun tarttis kaik olla suurinpiirtein samallai puolin ja toisin
Sitten tutkailin vielä kansia tarkemmin tänäpe ja hieman putsailinkin niitä suurimmista paskoista, täytyy ne kiikuttaa seuraavaks koneistamolle niin on nekin sitte iskussa.
Tarkotus ois saada pyörä ainakin siihenmalliin nippuun että pääsis viemään sen helmikuun aikana penkkiin säätöön
Tuli muuten tuolta kannakkeen pultin mukana kierrekkin kivasti pihalle... saavat koneistamolla vetää siihen uuden jengan sitten myös
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Imo moottorin rakentamisen jälkeen ei ole mikään kiire penkkiin, muutenkin alle 5 asteen lämpötiloissa säätäminen on sinänsä turhaa kun et sä sitä kuitenkaan sisäänaja niin kylmällä. Pari kertaa sen kuitenkin joutuu käyttämään dynolla jos hyvän haluaa.
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Välitän terveiset säätäjälleKiwi kirjoitti: 23:07 06.02.2022. Imo moottorin rakentamisen jälkeen ei ole mikään kiire penkkiin, muutenkin alle 5 asteen lämpötiloissa säätäminen on sinänsä turhaa kun et sä sitä kuitenkaan sisäänaja niin kylmällä. Pari kertaa sen kuitenkin joutuu käyttämään dynolla jos hyvän haluaa.
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: Road Glide -> Performance Bagger
No en tiedä onko siinä paljoa terveisiä välitellä, joku keskustelupalstan kirjoitus nimimerkin takaa. Tarkoitin lähinnä sitä, että tietenkin muutosten jälkeen penkkiin säädettäväksi, mutta ei sitä talvella tarvitse tehdä. Ainakin ennen on V-Twin Cityssä dyno ollut pois käytöstä talvikauden ja uskoisin että edelleen, kun se kylmässä kelissä tehty säätö ei toimi kesähelteillä. Toki jos Suomesta jostain löytyy säätäjä jolla on sellaiset tilat että pystyy ajamaan pyörää dynolla sisätiloissa 20 asteen lämpötilassa niin kerro toki lisää mistä moinen löytyy.
Enkä myöskään tarkoittanut etteikö arvoja voisi ajaa purkkiin kerralla oikein, vaan että sen sisäänajon vuoksi täytyy lopulliset tehot ajaa ulos kun pystyy, eikä tietenkään käytetä lähelläkään punarajaa sisäänajossa.
Enkä myöskään tarkoittanut etteikö arvoja voisi ajaa purkkiin kerralla oikein, vaan että sen sisäänajon vuoksi täytyy lopulliset tehot ajaa ulos kun pystyy, eikä tietenkään käytetä lähelläkään punarajaa sisäänajossa.
Re: Road Glide -> Performance Bagger
Dynosipi Salo, en lupaa että hallissa ois 20 astetta, voi olla enemmänkin, ei siellä ainakaan kylmä ole kun siellä töitä tehdään jokapäivä
Mutta
Säätäjä itse sanoi että maaliskuussa alkaa tontti täyttyy pyöristä jotka pitää säätää niin helmikuussa ei vielä oo sitä ongelmaa ja maaliskuussa pääsee jo hyvässälykyssä ajamaankin niin ei tartte viivytellä huvin vuoks!
Mutta
Säätäjä itse sanoi että maaliskuussa alkaa tontti täyttyy pyöristä jotka pitää säätää niin helmikuussa ei vielä oo sitä ongelmaa ja maaliskuussa pääsee jo hyvässälykyssä ajamaankin niin ei tartte viivytellä huvin vuoks!
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom